S'han trobat 904 resultats
Comunicació d'informació per part d'una escola sobre les activitats organitzades per terceres entitats
CNS 38/2022
La comunicació per part de la Fundació a les famílies i a l’alumnat major de 14 anys, d’informació sobre activitats d’entitats externes pot tenir suficient base jurídica en l’interès legítim (art. 6.1.f) RGPD), sempre que es refereixi a activitats o entitats vinculades o relacionades amb el caràcter propi de les escoles de la Fundació, i sempre que la Fundació apliqui les garanties específiques que s’exposen en el Fonament Jurídic V d’aquest dictamen.
15/12/2022
Publicitat de la identificació de les persones que signen els convenis de col·laboració i cooperació de la Generalitat de Catalunya
CNS 40/2022
La normativa de transparència estableix el contingut mínim que ha de ser objecte de difusió respecte dels convenis de col·laboració limitant-la, pel que fa a les dades personals, a la informació sobre el nom i cognom de les persones que actuen en representació de les parts que els signen.
12/12/2022
Política d'ús dels sistemes d'informació i comunicació d'un Ajuntament
CNS 36/2022
La política municipal d’ús dels sistemes d’informació i dispositius digitals ha d’abastar normes clares sobre la gestió que es farà del compte de correu electrònic corporatiu personalitzat, i sobre els accessos a la informació que conté, tant amb motiu de cessament de la relació laboral com en cas d’absència temporal de la persona treballadora. També ha d’incloure previsions específiques respecte l’ús adequat dels sistemes d’informació per part del seu personal i el control que en pot fer l’Ajuntament per garantir-ne la seguretat i el bon funcionament. Respecte les peticions d’accés i obtenció de còpia dels correus electrònics per part de persones ex treballadores, cal tenir en compte les observacions fetes en aquest dictamen.
12/12/2022
Publicació a Internet de les actes del Ple de l'Ajuntament i del padró municipal d'habitants
CNS 34/2022
La normativa de protecció de dades personals no impedeix la difusió d’informació relativa a les persones difuntes. Les actes de les sessions del ple, pel que fa als actes debatuts, s’han de publicar a la seu electrònica de l’Ajuntament sense incloure categories de dades especialment protegides, o que afectin l’honor o la intimitat o que requereixin una especial protecció. En aquest cas caldria disposar del consentiment dels afectats per poder difondre les actes, o bé difondre la informació anonimitzada. Un cop transcorreguts 30 anys poden entrar en joc les previsions de l’article 36 de la Llei 10/2001. No hi ha una base jurídica que habiliti la difusió, amb un abast general, de la informació continguda als padrons municipals d’habitants al web de l’Ajuntament, sens perjudici de la difusió d’informació anonimitzada del padró.
02/12/2022
Dictamen en relació amb la consulta prèvia formulada pel delegat de protecció de dades d’un ajuntament relativa a l’avaluació d’impacte de protecció de dades de la instal·lació de càmeres de videovigilància als uniformes dels treballadors de la zona blava
CNSP 1/2022
El tractament objecte de l’AIPD presentada aniria en contra del que estableix l’RGPD, atès que el responsable del tractament no té una base jurídica que legitimi la videovigilància en la via pública.
16/11/2022
Instal·lació de càmeres de videovigilància en edificis patrimonials de l'Ajuntament
CNS 32/2022
La instal·lació d’un sistema de videovigilància en edificis de propietat municipal destinats a lloguer social podria tenir com a base jurídica l’article 6.1.e) de l’RGPD, justificada en les competències que la normativa de règim local i la normativa d’habitatge atribueix als municipis en matèria d’habitatge social i l’article 22.1 de l’LOPDGDD, en la mesura que el sistema de càmeres de videovigilància estigui instal·lat en espais tancats i delimitats i tingui com a finalitat preservar la seguretat de les persones i béns, així com de les seves instal·lacions. El responsable del tractament ha d’elaborar una Memòria, en els termes de l’article 10 de la Instrucció 1/2009, on es descrigui de manera detallada les característiques del tractament que es vol dur a terme i es faci la ponderació necessària per determinar si la mesura supera el judici de proporcionalitat. Si la mesura supera el judici de proporcionalitat l’ajuntament podria encarregar a la policia local el control de les càmeres del sistema de videovigilància.
10/11/2022
Legitimació per al tractament del nom sentit en relació amb determinats col·lectius
CNS 30/2022
Atès que la normativa insta l’Administració pública a facilitar l’ús del “nom sentit” per part de les persones trans (art. 23.1 Llei 11/2014), el tractament d’aquesta dada no resulta excessiu als efectes del principi de minimització, i pot resultar lícit si es du a terme sobre la base jurídica del consentiment de la persona afectada. El tractament del “nom sentit”, com a dada identificativa relativa a la identitat o expressió de gènere d’una persona física no implica, en principi, el tractament dades de categories especials. Cal tractar també la informació identificativa de la persona afectada que consta en documents oficials (DNI/NIE o passaport), per tal d’assegurar la identificació i, entre d’altres, el principi d’exactitud de la informació i la seva traçabilitat.
10/11/2022
Instal·lació de càmeres en el control d'accés als centres que gestiona una empresa pública
CNS 31/2022
A partir de la informació facilitada es pot concloure que l’empresa no estaria legitimada per instal·lar el sistema de vigilància pretès atès que implicaria la captació d’imatges de la via pública. En el cas que es limiti la captació d’imatges a l’interior de les instal·lacions que gestiona, per poder avaluar l’adequació a dret del tractament, aquesta Autoritat hauria de disposar d’una Memòria, en els termes de l’article 10 de la Instrucció 1/2009, on es descrigui de manera detallada les característiques del tractament que es vol dur a terme, es faci la ponderació necessària a efectes de poder aplicar l’habilitació jurídica basada en l’interès legítim (art. 6.1.f) RGPD) i que permeti avaluar la proporcionalitat de les dades que es tracten i l’abast dels tractaments que es pretenen realitzar, a banda dels altres extrems que requereix l’article 10 de la Instrucció 1/2009.
03/11/2022
Comunicació de dades pseudonimizades de pacients al laboratori farmacèutic que subministra la medicació
CNS 28/2022
L’hospital podria comunicar dades pseudonimitzades relatives a la salut dels pacients tractats amb medicaments d’ús compassiu al laboratori farmacèutic que facilita el medicament per a fins de recerca clínica (article 9.2.j) RGPD i apartat 2.d) de la DA 17a LOPDGDD) sobre la base de l’interès legítim perseguit pel laboratori.
02/11/2022
Accés a dades personals dels funcionaris del Parlament de Catalunya
CNS 27/2022
Per determinar que ens trobem davant de llocs d’especial responsabilitat cal atendre a la singularitat del lloc de treball en funció de les funcions que té atribuïdes, la dependència jeràrquica, les funcions de comandament de què disposi, la seva forma de provisió, etc., d’acord amb la normativa de funció pública i la configuració del lloc de treball que faci l’entitat pública que correspongui. Per determinar si un lloc de treball té un alt nivell retributiu s’han de prendre en consideració les retribucions establertes per als diferents llocs de treball dins de l’entitat pública on es troba. En qualsevol cas, en la ponderació prevista a l’article 24.2 de LTC ambdues circumstàncies s’han de valorar conjuntament i no de forma aïllada. La normativa de protecció de dades no impediria l’accés a les retribucions percebudes i la situació d’haver demanat o disposar de l’anomenada llicència d’edat respecte dels funcionaris del Parlament que ocupin llocs de lletrat o interventor quan aquests ocupin els llocs de secretari general, lletrat major, oïdor de comptes o respecte d’aquells que ocupin llocs de confiança, d’especial responsabilitat o de lliure designació a l’organització. Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, la resolució que reconegui el dret d’accés del periodista ha d’advertir que el tractament posterior de la informació obtinguda ha de respectar la normativa de protecció de dades, però això no exclou que la llibertat d’informació pugui emparar la difusió de determinada informació. El dret d’accés a la informació no està limitat en el temps. En el cas que ens ocupa, el grau d’ingerència per a les persones afectades tendeix a ser inferior si es refereix a períodes que van més enllà dels darrers cinc anys.
20/10/2022
Total de pàgines: 91