S'han trobat 904 resultats
Accés als expedients disciplinaris incoats per l'Ajuntament durant l'any 2022
CNS 21/2023
Sobre la base de la informació que l’Ajuntament ha facilitat a la consulta, la normativa de protecció de dades no impediria l’accés al nombre d'expedients disciplinaris incoats l'any 2022. Ara bé, en el cas que la persona sol·licitant estigui interessada en accedir a altra informació que excedeixi del nombre d’expedients disciplinaris incoats, l’Ajuntament ha d’analitzar la possibilitat d’accés segons les categories de dades personals afectades, prenent en consideració els fonaments que han estat exposats.
06/07/2023
Instal·lació de càmeres amb finalitats estadístiques
CNS 17/2023
El responsable del tractament hauria de revisar l’AIPD efectuada per tal de garantir que aquesta recull tant la informació prevista a l’article 10 de la Instrucció 1/2009, de 10 de febrer, sobre el tractament de dades de caràcter personal mitjançant càmeres amb fins de videovigilància, així com la resta de requisits establerts per l’article 35.7 de l’RGPD. La consulta prèvia a aquesta Autoritat únicament és preceptiva quan l’AIPD mostri que el tractament comporta un alt risc si el responsable del tractament no pren mesures per a mitigar-lo.
20/06/2023
Gravació de proves psicotècniques en processos de selecció de personal
CNS 14/2023
El tractament de les dades necessàries per a la realització de les proves dels processos de selecció de personal, incloses les dades de salut dels participants, té com a base jurídica el compliment d’una missió en interès públic i el compliment d’obligacions específiques de les administracions competents establertes per la normativa de funció pública. La gravació de les proves psicotècniques requereix, a més de la seva previsió en les corresponents bases de les convocatòries (amb la concreció i determinació de les garanties específiques necessàries), la realització prèvia d’una AIPD. No sembla que la base jurídica del consentiment sigui adient per legitimar el tractament de les dades dels aspirants a un procés selectiu amb la finalitat descrita, atès que no es pot considerar que en el cas plantejat pogués haver-hi un consentiment realment lliure, ni la possibilitat d’establir mitjans alternatius que garantissin el principi d’igualtat que ha de regir els procediments selectius.
06/06/2023
Enviament per correu electrònic als antics alumnes d'informació sobre un programa de formació
CNS 13/2023
La Fundació podria enviar un correu electrònic informant sobre la formació que impartirà aquest estiu als seus exalumnes sobre la base jurídica de l’interès legítim, sempre que la dita informació es limiti al programa de formació examinat i s’adreci exclusivament als exalumnes de cicles de formació professional de fins a 35 anys, a qui se’ls hauria de facilitar l’opció d’oposar-se a rebre comunicacions d’aquest tipus.
06/06/2023
Accés dels regidors a informació sobre procediments judicials en curs
CNS 6/2023
La normativa de règim local i una àmplia jurisprudència regulen i concreten el dret dels regidors a obtenir tots els antecedents, les dades o les informacions que són en poder dels serveis de la corporació local i siguin necessàries per a l’exercici de les seves funcions. En el cas que la informació sol·licitada contingui dades personals, com en el cas plantejat en la consulta, l’accés del regidor podria estar justificat per a l’exercici de les funcions generals atribuïdes al ple de la corporació relatives al control i la fiscalització dels òrgans de govern, en els supòsits en els quals els processos judicials estiguin relacionats amb qüestions relatives a l’àmbit professional i vinculades a les funcions en el govern municipal dels encausats o investigats i no vinculats a qüestions de l’àmbit privat o personal d’aquests. L’accés podria estar justificat també, en els casos en els quals el regidor tingui funcions directament relacionades amb el control de la representació i defensa de la corporació, amb la defensa jurídica del cas, o en una altra matèria directament relacionada amb els procediments judicials en curs. Tot això, sense perjudici que del resultat de la ponderació dels drets en joc, i tenint en compte les circumstàncies de cada cas concret, es considerés que cal preservar el dret a la protecció de dades de les persones afectades.
31/05/2023
Accés a dades personals de funcionaris del Parlament de Catalunya
CNS 11/2023
Amb la informació que es disposa es pot concloure que els llocs de treball dels funcionaris A17 que no són lletrats (caps de departament) es poden considerar llocs d’especial confiança, d’especial responsabilitat dins de l’organització o d’alt nivell retributiu. L’accés a la informació individualitzada sobre les retribucions dels treballadors públics s’ha de limitar, en principi, als alts càrrecs i personal directiu així com al personal que ocupa llocs d’especial confiança, d’especial responsabilitat dins de l’organització o d’alt nivell en la jerarquia de l’entitat, de lliure designació, o que comporten un alt nivell retributiu. Respecte de la resta de treballadors públics, l’interès públic en el control de l’activitat pública pel que fa al destí dels recursos es podria satisfer igualment sense sacrificar la privacitat de les persones afectades de tal manera que la informació s’ha de facilitar agregada per grups i intervals de nivells. Pel que fa als triennis d’aquest treballadors resultaria ajustat a la normativa de protecció de dades facilitar la informació agrupada per categories o per grups i intervals de nivells. Amb caràcter general no es considera adequada a la normativa de protecció de dades facilitar informació relacionada amb la descripció, de forma cronològica de la situació administrativa de tot un col·lectiu de funcionaris al llarg de la seva carrera administrativa, tant si es tracta de personal directiu o d’especial responsabilitat com si afecta a altres grups de funcionaris.
08/05/2023
Accés a les dades personals del registre retributiu d'una Universitat
CNS 9/2023
L’accés dels òrgans de representació dels treballadors públics a informació retributiva d’aquestes persones de manera individualitzada vindrà condicionat per les previsions normatives aplicables i les circumstàncies concurrents en el cas concret. Els membres del Comitè de treballadors de la Universitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre la informació obtinguda, així com el principi de finalitat.
05/05/2023
Consideració de l'adreça de correu electrònic corporatiu com a dada personal
CNS 7/2023
L’adreça de correu corporatiu d’un Ajuntament, atès que permet la identificació del titular del compte, és una dada de caràcter personal protegida per la normativa de protecció de dades. El tractament de dades personals que es produeixi arran de l’enviament de missatges de correu electrònic per part d’un treballador públic, en concret, la inclusió d’adreces de correu corporatives de tercers i la tramesa a un destinatari extern, pot ser lícit si concorre una base jurídica (art. 6.1 RGPD) i es dona compliment al principi de finalitat (art. 5.1.b) RGPD). Segons el sistema de responsabilitat previst a l’RGPD, la responsabilitat per les infraccions a la normativa de protecció de dades recau en els responsables del tractament, sens perjudici que se’n puguin derivar conseqüències de tipus disciplinari.
25/04/2023
Accés a l'expedient d'un procés d'estabilització dels treballadors municipals
CNS 10/2023
Per la informació de què es disposa, en el cas concret examinat, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, no planteja problemes facilitar a la persona regidora l’accés a l’expedient del procés d’estabilització dels treballadors municipals, sempre que sigui informació estrictament necessària per assolir les seves funcions. Ara bé, pel que fa a les dades personals d’especial protecció (article 9 de l’RGPD) que hi puguin constar, caldrà limitar-ne l’accés, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per assolir la finalitat legítima que justifica l’accés, això és el desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors. En qualsevol cas, un cop el regidor accedeixi a la informació municipal per raó de les funcions legalment encomanades, aquest s’ha de regir pel deure de reserva imposat per la normativa de règim local, pel principi de limitació de finalitat (article 5.1.b) RGPD) i el deure de integritat i confidencialitat (article 5.1.f) RGPD).
25/04/2023
Accés a informació sobre la prestació del servei de subministrament d'aigua potable
CNS 8/2023
En el present cas, en atenció a la informació de què es disposa, no es pot considerar justificat l’accés de la persona sol·licitant a una còpia del padró d’usuaris del servei de subministrament d’aigua potable en una urbanització del municipi, dels contractes d’abastament i dels rebuts liquidats entre maig de 2022 i febrer de 2023, ni tampoc a les dades personals que puguin constar en el sistema del registre comptable implantat durant la substitució en la prestació d’aquest servei. Tanmateix, no hi hauria inconvenient, si s’escau, en facilitar-li informació econòmica, desglossada i agregada sobre el cost derivat de la prestació del servei, en els termes indicats en el dictamen.
11/04/2023
Total de pàgines: 91