S'han trobat 904 resultats
Nomenament d'un òrgan col·legiat com a delegat de protecció de dades
CNS 29/2022
En el cas examinat de l’entitat consultant, la designació d’un òrgan col·legiat com a delegat de protecció de dades no seria contrària a les previsions establertes a l’RGPD i l’LOPDGDD. En qualsevol cas, cal garantir que els seus membres acreditin les competències professionals requerides i que no concorre cap situació de la qual es derivi un conflicte d’interès.
19/10/2022
Enregistrament i retransmissió de competicions esportives al municipi
CNS 26/2022
La captació, l’enregistrament i la difusió d’imatges de persones físiques identificades o identificables al pavelló municipal, constitueix un tractament de dades personals sotmès als principis i obligacions de l’RGPD, que podria resultar lícit als efectes de l’article 6.1.f) RGPD, sempre que s’apliquin les garanties específiques, específicament, en relació amb el deure d’informació i amb el principi de minimització. Convé aclarir les responsabilitats dels subjectes intervinents per tal de determinar qui ostenta la condició de responsable del tractament, així com la justificació de la utilització de mecanismes basats en la intel·ligència artificial.
13/10/2022
Accés d'un progenitor a informació sobre la inscripció de la seva filla a les proves d'accés a la universitat
CNS 24/2022
En el cas examinat resultaria justificat l’accés del progenitor al certificat que acredita la condició de víctima de violència de gènere de l’altre progenitor aportat en el procés d’inscripció de la filla comuna a les PAU si només hi consta la informació relativa a l’existència d’una situació de violència de gènere, la persona que l’ha sofert i l’exempció derivada d’aquesta circumstància.
16/09/2022
Publicació de dades personals en els processos de selecció de personal
CNS 25/2022
La publicació de dades personals en els processos de selecció de personal laboral, amb independència de quin sigui el règim de contractació, ha tenir en compte la normativa de protecció de dades. Quan sigui d’aplicació el Decret 28/1986, s’ha de fer publica la llista de persones admeses i excloses del procés selectiu, així com la llista de persones aprovades en cada prova per ordre de puntuació i la llista final de persones aprovades per ordre de puntuació. Pel que fa a la identificació de les persones afectades, quan la finalitat de la publicació sigui donar publicitat general i també quan a aquesta finalitat s’hi afegeixi la notificació a les persones afectades, la identificació de les persones afectades s’ha de fer mitjançant el nom i cognoms afegint quatre xifres numèriques aleatòries del seu document nacional d’identitat o equivalent, d’acord amb l’Orientació a la qual s’ha fet referència. No obstant això, en el cas de les persones excloses, és suficient publicar el seu número de identificació, sense el nom i cognoms. En el cas de persones víctimes de violència de gènere cal aplicar un codi no desxifrable per terceres persones, per protegir la seva identitat.
16/09/2022
Implementació d'un registre per a actuacions de protecció civil en situacions d'emergència
CNS 22/2022
L’Ajuntament podria crear un registre dels veïns del municipi que, atesa la concurrència de certes circumstàncies, requeririen d’una actuació ràpida dels efectius de protecció civil en situacions d’emergència. La utilització de les dades del Padró a tal efecte resultaria compatible però la incorporació d’informació relativa a la salut de les persones requeriria el seu consentiment explícit.
08/09/2022
Possibilitat de comunicar les dades identificatives dels treballadors afectats per la reclamació presentada per les persones usuàries del servei ferroviari
CNS 19/2022
L’entitat que formula la consulta pot comunicar el nom i cognoms i el càrrec o categoria dels treballadors a què fa referència la consulta (d’agents d’estacions, interventors, maquinistes i personal d’oficines propis que presten els seus serveis en les estacions, trens i instal·lacions, en règim laboral) a petició de les persones usuàries del servei que han presentat una reclamació en contra seva. Aquesta comunicació trobaria habilitació en l’article 6.1.c) RGPD en relació amb l’LTC. En el cas de col·lectius que per motius de seguretat requereixin de protecció la comunicació hauria d’abastar només el número identificatiu professional. L’entitat hauria de comunicar a la persona afectada que s’han demanat les seves dades per part d’una persona usuària abans de facilitar-li la informació per tal que, si escau, pugui al·legar les circumstàncies personals en que fonamenta la seva oposició a l’accés. Això, llevat que prèviament se l’hagués informat sobre la possibilitat d’aquestes cessions, d’acord amb el que estableix l’article 70.4 RLTC.
23/08/2022
Captació d'imatges amb finalitat de salvament marítim
CNS 18/2022
La delegada de protecció de dades d’un ajuntament sol·licita que l’Autoritat emeti un dictamen sobre la viabilitat jurídica i la legitimitat de la gravació d’imatges de persones en el mar per al desenvolupament d’un software i posteriorment implantar un sistema consistent en la captació en temps real d’imatges de les platges (sense gravació) amb la finalitat que serveixi com a suport en tasques de salvament marítim. La normativa vigent no dona habilitació suficient a l’Ajuntament per implantar sistemes de videovigilància que comportin la captació d’imatges de persones físiques identificables a les zones de bany de les platges per a la finalitat plantejada a la consulta.
23/08/2022
Controls d'alcoholèmia i drogues al personal del servei de transport amb funcions de conducció o relacionades amb la seguretat del trànsit
CNS 17/2022
El tractament de dades de salut del personal de conducció o amb funcions relacionades amb la seguretat del trànsit dels serveis de transport ferroviaris per detectar, per part de l’empresa, el consum d’alcohol o drogues, a l’inici o durant la jornada laboral, compta amb habilitació en els articles 6.1.c) i 9.2.h) de l’RGPD en relació amb la legislació ferroviària. En el cas del personal que desplega aquestes funcions en els serveis de transport de la xarxa d’autobusos o del telefèric, la normativa de protecció de dades no impedeix els controls periòdics del consum de les esmentades substàncies, quan ho estableixi, de manera justificada, el servei de prevenció de riscos laborals, en la mesura que pot constituir un risc per a terceres persones.
22/07/2022
Tramitació i gestió d'expedients derivats de situacions d'emergència en l'àmbit de l'habitatge
CNS 20/2022
Anàlisi de la Proposta d’acord de Govern per a la creació del Programa per a la tramitació i gestió dels expedients derivats de l’aplicació de la Llei 1/2022 del 3 de març, de modificació de la Llei 18/2007, la Llei 24/2015 i la Llei 4/2016 per a afrontar l'emergència en l'àmbit de l’habitatge.
22/07/2022
Instal·lació de càmeres de videovigilància en espais de recollida de residus municipals
CNS 21/2022
L’Ajuntament no compta amb habilitació suficient per instal·lar un sistema de videovigilància en un espai delimitat que forma part de la via pública amb finalitat de controlar i, si escau, exercir la potestat sancionadora respecte de conductes incíviques relatives al dipòsit de residus a les àrees de recollida. En cas d’instal·lar-se per controlar actes vandàlics contra la seguretat pública, es podria considerar legítim si el duu a terme la policia local d’acord amb l’obtenció de la prèvia autorització de la Direcció General d’Administració de Seguretat.
22/07/2022
Total de pàgines: 91