S'han trobat 103 resultats amb els descriptors Proporcionalitat
Accés d'un regidor al llistat de persones amb deutes comptabilitzats per part de l'Ajuntament com a pendents de cobrament
CNS 81/2016
La normativa de protecció de dades no impedeix l'accés a un regidor al llistat de persones que tenen deutes contrets amb l'Ajuntament per import superior a 5.000 euros (amb especificació del nom, cognoms, concepte i quantia del deute), que estan vençuts i siguin exigibles, o que tot i no ser exigibles per estar prescrits, consten encara comptabilitzats com a pendents de cobrament, sigui quin sigui l'exercici pressupostari en què s'hagin reconegut. En el cas de les sancions administratives, en tractar-se d'un accés massiu a dades de sancions no cobrades, es pot donar accés seudonimitzant la informació en els termes exposats en el fonament jurídic V d'aquest informe. La normativa de protecció de dades tampoc impedeix l'accés a un regidor, a la relació de deutes que han causat baixa de la Hisenda Municipal, amb especificació del deute o import, el nom i cognoms del titular, i el motiu de la baixa.
23/01/2017
Accés d'un regidor als decrets de l'alcaldia de les anteriors legislatures
CNS 66/2016
La normativa de protecció de dades no impedeix el lliurament a un regidor d'una còpia de la relació de decrets dictats per l'Ajuntament en anteriors legislatures, sense perjudici que hi hagi casos concrets en què l'Ajuntament valori la necessitat d'ometre determinada informació personal que per la seva naturalesa requereixi d'especial protecció i l'accés a la qual pugui resultar desproporcionat per a la finalitat de control i fiscalització atribuïda als membres de la corporació, en un format adequat per a poder assolir aquesta finalitat. L'accés directe i indiscriminat al text íntegre de tots els documents (resolucions o decrets) dictats, sense cap limitació temporal, no permetria a l'Ajuntament fer una ponderació adequada per tal de valorar la conveniència de facilitar als regidors la informació personal continguda en els documents, tasca que caldria fer en aplicació del principi de qualitat de les dades (article 4 l'LOPD).
09/01/2017
Possibilitat de posar en funcionament un sistema d'alarma de persones associades a determinats comportaments
CNS 51/2016
Des del punt de vista del dret a la protecció de dades de caràcter personal, la configuració del sistema d'alarma descrit en la Memòria no s'adequa als principis de proporcionalitat i de minimització, per la qual cosa seria recomanable implantar sistemes alternatius que poden donar resposta adequada a la finalitat pretesa, sense posar en risc el correcte compliment dels principis i garanties de la normativa de protecció de dades personals.
26/10/2016
Adequació d'un procés participatiu d'un Ajuntament a la normativa de protecció de dades
CNS 37/2016
Analitzada la plataforma de participació d'un Ajuntament sobre un determinat projecte, segons la informació disponible al web municipal, escau assenyalar que l'Ajuntament estaria habilitat per recollir les dades identificatives de les persones que prenen part voluntàriament en un procès de participació, d'acord amb l'article 6.2 LOPD. Cal informar degudament al ciutadà dels aspectes previstos a l'article 5 LOPD, concretament cal incidir en la necessitat d'informar pel que fa a la divulgació de dades prevista. Pel que fa a la identificació dels participants en la plataforma, i atesa la necessitat de verificar el compliment de determinats requisits, per tal de garantir una identificació i autenticació segura caldria establir un mecanisme que ofereixi suficients garanties.
11/07/2016
Captació i posterior publicació de fotografies de diferents actes organitzats al municipi
CNS 9/2016
La LO 1/1982 habilita la captació, a través de fotografies, de la imatge de persones identificables que apareix com a merament accessòria en diferents actes organitzats al municipi per a la seva posterior difusió en una revista, amb finalitats divulgatives o informatives de l'acte públic en qüestió. En atenció al superior interès del menor, la difusió legitima a Internet de fotografies de menors efectuades durant la celebració d'actes realitzats a la llar d'infants municipal hauria de limitar-se a les persones de la comunitat educativa, a través de la implantació de mecanismes d'identificació i autenticació.
11/03/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Dissociació de dades en la divulgació de la documentació d'una institució
CNS 5/2016
La publicació dels acords adoptats per una entitat que tenen rellevància jurídica o interès doctrinal al seu web s'ha de dur a terme prèvia dissociació de les dades personals que hi poden constar en tractar-se d'informació personal no rellevant per assolir la finalitat pretesa amb la publicació, llevat del nom, cognoms i càrrec dels membres del Ple. Ara bé, quan, malgrat l'anonimització, les persones afectades puguin ser identificables sense exigir esforços desproporcionats resultaria justificat substituir la publicació de l'acord per un resum de l'actuació realitzada.
02/03/2016
Cessió de dades a un col·legi professional per al control de l'intrusisme professional
CNS 3/2016
Una universitat pot cedir informació sobre la titulació obtinguda per una persona que hi va cursar els seus estudis a un col·legi professional, per tal de controlar un possible acte d'intrusisme professional, sempre que es tracti del col·legi en què està col·legiada aquesta persona i s'efectuï amb motiu d'un expedient disciplinari contra la seva persona. En cas de no estar-hi col·legiada, el col·legi professional hauria de posar aquests fets en coneixement de l'Administració de la Generalitat, als efectes d'adoptar les mesure necessàries per corregir la conducta d'intrusisme professional.
18/02/2016
Enregistrament per part dels ciutadans de les converses mantingudes amb membres de l'equip de govern municipal
CNS 2/2016
L'enregistrament de la conversa d'un membre de l'equip de govern per un ciutadà en principi requereix el consentiment previ de l'afectat. Ara bé, podria estar legitimat si es fa amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats. La difusió, sense consentiment, d'aquesta conversa podria estar legitimada quan la informació enregistrada sigui veraç, tingui rellevància pública atesa la matèria objecte de la informació o bé la persona implicada, i resulti proporcionada a l'interès general que justifica la seva difusió.
05/02/2016
Accés a informació continguda en l'expedient d'un concurs general de provisió de llocs de treball
CNS 68/2015
La persona interessada en un procediment de provisió de llocs de treball pot accedir a la informació aportada per aquells participants que han concursat per a la mateixa plaça que ella, sens perjudici d'eliminar, quan escaigui, les dades sensibles que hi puguin constar i/o les dades irrellevants per a la finalitat de control de la legalitat del procés. Malgrat el dret a obtenir còpia d'aquesta informació, per aplicació del principi de minimització, sempre que el mer examen de l'expedient sense obtenció de còpia permeti assolir aquesta finalitat, hauria d'optar-se per aquesta possibilitat.
19/01/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Expedient administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Provisió personal
Accés als documents del registre d'entrada i sortida del consistori
CNS 50/2015
Facilitar als regidors l'accés a tots els documents que consten en el Registre d'entrada i sortida des del mes d'agost de 2015 en endavant podria forçar el principi de qualitat de les dades i suposar un risc per a la correcta protecció de la informació personal dels afectats, atès el volum d'informació sol·licitada, l'elevat nombre de possibles persones afectades i la diversa naturalesa de la informació personal que s'hi podria contenir, entre la qual, no seria possible descartar-ne dades que requereixin una especial protecció. Per aquest motiu, podria ser convenient concretar, en la mesura del possible, la finalitat i els termes de la seva petició, als efectes de valorar la pertinença o no de facilitar-ne un accés parcial, sempre que això no impedeixi exercir la funció de control que tenen atribuïda.
07/10/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Registre entrada i sortida de documents
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Total de pàgines: 11