S'han trobat 103 resultats amb els descriptors Proporcionalitat
Captació d'imatges per les càmeres instal·lades al dipòsit de detinguts, a la sala d'escorcoll i als vehicles de la policia local
CNS 34/2015
Resulta aplicable al sistema de videovigilància instal·lat en el dipòsit de detinguts i a la sala d'escorcoll de la policia local de l'Ajuntament, així com en l'interior dels vehicles de la policia local, la normativa de protecció de dades personals (LOPD i RLOPD, i Instrucció 1/2009). Al tractament de dades derivat de sistemes de videovigilància en l'exterior dels vehicles policials, resulta aplicable el règim establert en la LOVFCS, i la seva normativa de desenvolupament. El tractament de dades fet en l'interior dels vehicles policials podria quedar integrat en un fitxer existent o bé crear-ne un de nou. No resulta necessari crear cap fitxer en relació amb la videovigilància en l'exterior dels vehicles policials. Cal donar compliment al deure d'informació (art. 5 LOPD i 12 Instrucció), en els termes apuntats en el Dictamen.
23/07/2015
Publicitat de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics als alumnes d'una escola pública
CNS 28/2015
La publicació de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics (beques menjador) en el tauler d'anuncis dels centres docents en substitució de la seva notificació als interessats comportaria, en atenció al col·lectiu afectat (menors d'edat) i a la naturalesa de l'ajut públic (situacions de vulnerabilitat social), una afectació al seu dret a la protecció de dades personals, entre d'altres drets, per la qual cosa caldria aplicar el mecanisme previst a l'article 61 de la LRJPAC, de tal manera que es preservés la identitat dels beneficiaris.
29/06/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Administració local
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Consell comarcal
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Subvencions
Utilització de sistemes de videovigilància en espais públics i en espais privats
CNS 27/2015
La captació d'imatges de persones físiques identificades o identificables amb finalitats de vigilància en espais públics i a la via pública correspon, com a norma general, a les forces i cossos de seguretat. Excepcionalment es podria admetre com a vàlida aquesta captació en els espais exteriors dels recintes efectuada per una empresa de seguretat privada si es compta amb l'autorització administrativa corresponent, previ informe de la Comissió de Control de Dispositius de Videovigilància, de conformitat amb la Llei de seguretat privada i la LO 4/1997. Així mateix, altres recintes, ateses llurs característiques, es podrien arribar a considerar com espais privats durant el seu horari de tancament.
16/06/2015
Publicació de les al·legacions formulades al Pla d'Ordenació Urbanística Municipal
CNS 22/2015
Tot i el caràcter públic dels plans d'ordenació urbanística, la publicació per part de l'Ajuntament de les al·legacions realitzades sobre un Pla d'Ordenació Urbanística Municipal, en aquells casos que continguin dades personals, ha de donar compliment a les obligacions i els principis establerts a la LOPD i, en particular el principi de qualitat de les dades. La publicació ha de permetre informar als ciutadans sobre el contingut de les al·legacions i la resposta de l'Ajuntament, sense que això hagi de suposar un sacrifici injustificat del dret a la protecció de dades de caràcter personal de les persones que hagin realitzat les seves al·legacions al pla municipal o de les persones afectades per la informació que pugui aparèixer en aquestes al·legacions.
13/05/2015
Difusió d'imatges captades per les càmeres de videovigilància instal·lades en els tramvies
CNS 16/2015
El tractament d'imatges amb finalitats de videovigilància al tramvia, inclosa l'emissió en temps real d'imatges en els monitors, es troba sotmés a la normativa de protecció de dades personals i a la Instrucció 1/2009. La visualització d'imatges de persones que viatgen en el tramvia en els termes previstos a la consulta no resulta proporcionada ni ajustada a les exigències dels principis de qualitat i de finalitat, llevat que les persones no fossin identificables, circumstància que no es considera acreditada. La finalitat de transmetre als passatgers la sensació de control i de seguretat, i de produir un efecte dissuasiu, es pot aconseguir amb el compliment del deure d'informació (article 5 LOPD i article 12 Instrucció 1/2009), en concret, amb la informació facilitada pels propis inspectors o amb la implementació d'altres mitjans addicionals.
07/04/2015
Accés al Registre de visites d'un edifici administratiu
CNS 4/2015
El Reglament del Parlament de Catalunya (articles 5 i 6, i article 48) constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió, sense el consentiment de les persones interessades, de les dades personals que es puguin contenir en els "Registres de visites i d'entrada al Palau de la Generalitat per a visites al President (1980-2003)", a una Comissió d'Investigació del Parlament (article 11.2.a) de l'LOPD). Partint de la base que la petició de la Comissió es fonamenta en el legítim interès que emana del compliment d'una funció d'investigació atorgada per l'EAC i pel Reglament del Parlament a la Comissió, i tenint en compte la naturalesa de la informació sol·licitada, l'accés pot considerar-se ajustat al principi de qualitat, sempre que l'ús quedi circumscrit a la finalitat que en legitima l'accés, el qual queda vinculat pel deure de secret.
26/01/2015
Informe en relació amb el Projecte de Decret de regulació de les entitats col·laboradores de l'Administració en matèria de prevenció i seguretat corresponents al departament competent en matèria de seguretat pública
PD 12/2014
04/09/2014
Adequació del Protocol d'actuació d'un diari oficial a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 33/2014
Es valora positivament l'elaboració d'un Protocol d'actuació en relació amb la publicació de dades personals en un diari oficial, en la mesura que pretén garantir el compliment del principi de qualitat en aquest àmbit, si bé es recomana incorporar-hi alguna directriu addicional relacionada amb la limitació temporal de la informació personal publicada al diari oficial i amb les actuacions a seguir en cas d'exercici dels drets d'habeas data pels afectats.
16/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret accés
- Dret oposició
- Dret rectificació
- Dret supressió
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Exactitud
- Proporcionalitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
Adequació a la normativa de protecció de dades de l'edició electrònica d'un diari oficial
CNS 24/2014
L'entitat responsable del BOP ha d'adequar la seva actuació al principi de qualitat de les dades, fet que implica implantar mesures tecnològiques, per tal de limitar l'ús abusiu dels cercadors d'Internet, així com limitar l'accés a les dades personals publicades en el BOP quan l'entitat responsable de l'ordenació de la publicació de les dades al butlletí n'acordi la cancel·lació i així li notifiqui.
12/06/2014
Informe en relació amb l'Avantprojecte de Llei pel qual es modifiquen diverses lleis en matèria audiovisual i de publicitat institucional per afavorir la transparència i la sostenibilitat del sector de la comunicació
PD 36/2013
12/12/2013
Total de pàgines: 11