S'han trobat 20 resultats amb els descriptors Interès legítim
Publicació d'un llibre de commemoració amb imatges de l'escola i la comunitat educativa
CNS 9/2020
El consentiment de les persones físiques que actualment formen part de la comunitat educativa o que n’han format part, suposa una base jurídica adequada i suficient per a la publicació de fotografies d’aquestes persones en el llibre commemoratiu (art. 6.1.a) RGPD). Pel que fa a fotografies de persones físiques identificades o identificables que ja no formen part de la comunitat educativa, la seva publicació en el llibre commemoratiu pot trobar base jurídica suficient en l’article 6.1.f) RGPD, en connexió amb la LO 1/1982, sense haver de disposar del consentiment dels afectats, sempre que la Fundació apliqui garanties específiques.
01/04/2020
Lliurament a una candidatura a les eleccions d'un Col·legi professional d'un llistat dels seus col·legiats
CNS 48/2019
En atenció a les previsions estatutàries examinades, resultaria justificat lliurar un llistat dels col·legiats amb dret de vot a les eleccions a la Junta de Govern, en què constin el seu nom, cognoms i adreça de correu electrònic, a la persona que l’ha sol·licitat, un cop hagi estat proclamada llur candidatura, als efectes d’enviar-los informació electoral per correu electrònic.
08/10/2019
Enviament d'informació sobre productes i serveis per part d'una empresa que gestiona un servei públic
CNS 2/2019
La societat podria enviar per correu postal la informació sobre l’exposició a que fa referència la consulta a tots aquells clients que han acceptat la recepció de comunicacions promocionals, sobre la base jurídica del consentiment de l’interessat. Aquesta comunicació no es podrà efectuar als clients que varen denegar el seu consentiment a la recepció de comunicacions promocionals. Per aquells clients que han deixat en blanc les caselles relatives al consentiment respecte de la recepció de comunicacions promocionals quedaria oberta la possibilitat d’efectuar aquesta comunicació en base a l’interès legítim de l’empresa. Quan la comunicació objecte de la consulta s’efectuï per mitjans electrònics, se li aplicarà el règim especial configurat per la Llei 34/2002, d’11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i del comerç electrònic. En conseqüència no es podrà trametre aquesta informació als usuaris que varen denegar el seu consentiment a la recepció de comunicacions comercials o que varen deixar les dues opcions en blanc. La tramesa en un futur de comunicacions similars a les exposades en la consulta basant-se en un interès legítim propi o d’un tercer, requerirà analitzar i documentar l’existència de l’interès legítim preponderant respecte d’aquells clients que han deixat en blanc les caselles relatives al consentiment en relació a les comunicacions promocionals. Per a les comunicacions per correu electrònic caldrà en tots els casos el consentiment exprés del client.
29/01/2019
Elaboració d'una base de dades obtingudes de diverses webs amb finalitat informativa
CNS 46/2017
L’organisme autònom disposa d’habilitació per poder adreçar-se i tractar dades de contacte de les persones al servei de l’Administració de la Generalitat, dels ens locals de Catalunya i de les universitats catalanes, en exercici de les seves funcions, d’acord amb l’article 6.2 LOPD, i si escau l’article 6.1.e) de l’RGPD. Més enllà d’aquests col·lectius, la recollida de dades de contacte d’altres persones requeriria el seu consentiment o una altra de les habilitacions previstes a la normativa de protecció de dades. Si les dades es recullen d’un web, caldrà informar les persones afectades en el termini de tres mesos des del moment en què es recullin i incloure les previsions dels articles 5.4 i 5.1 a), d) i e) LOPD. Aquestes consideracions serien aplicables tant si els contactes són de persones que resideixen a Catalunya com si resideixen fora de Catalunya.
23/10/2017
Habilitació d'una entitat pública pel tractament de determinades dades professionals
CNS 40/2017
Les dades professionals a què es refereix la consulta s’han de considerar com a tractaments de dades de caràcter personal i estan subjectes a la normativa europea, espanyola i catalana en matèria de protecció de dades. L’entitat consultant no pot tractar aquestes dades professionals sense obtenir el consentiment dels titulars en base a l’article 6.1.f) del RGPD, tot i que sí que pot tractar-les en base a altres apartats del mateix article, com ara els articles 6.1.a), 6.1.b) o en base a l’habilitació prevista a l’article 6.1.e) consistent en què el tractament sigui necessari pel compliment d’una missió realitzada en interès públic o en l’exercici de poders públics conferits al responsable del tractament.
03/10/2017
Oposició dels metges de l'ICAM a l'enregistrament de les inspeccions mèdiques
CNS 58/2016
L'enregistrament de la conversa amb els metges de l'ICAM, per la persona sotmesa a inspecció mèdica i/o els seus acompanyants, constitueix un tractament de dades personals (art. 3 c) LOPD), que s'haurà de sotmetre als principis i obligacions de la normativa de protecció de dades. L'enregistrament de la conversa en qüestió pot requerir, com a norma general, el consentiment previ del metge. Si el consentiment no és atorgat, i no hi ha altra base jurídica que pugui habilitar el tractament, en principi aquest no resultarà legítim, tot i que no es pot descartar que en alguns supòsits concorri un interès legítim que podria habilitar el tractament, sent necessari, en aquest cas, el compliment dels principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades.
15/11/2016
Enregistrament per part dels ciutadans de les converses mantingudes amb membres de l'equip de govern municipal
CNS 2/2016
L'enregistrament de la conversa d'un membre de l'equip de govern per un ciutadà en principi requereix el consentiment previ de l'afectat. Ara bé, podria estar legitimat si es fa amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats. La difusió, sense consentiment, d'aquesta conversa podria estar legitimada quan la informació enregistrada sigui veraç, tingui rellevància pública atesa la matèria objecte de la informació o bé la persona implicada, i resulti proporcionada a l'interès general que justifica la seva difusió.
05/02/2016
Gravació de la conversa i captació de la imatge del personal municipal d'atenció ciutadana
CNS 58/2015
La captació de la imatge i de la veu dels treballadors de l'Ajuntament per un ciutadà requereix, com a norma general, el consentiment previ de l'afectat. Tot i així, en alguns supòsits es pot entendre que existiria un interès legítim que podria habilitar aquest tractament, sent necessari que el ciutadà compleixi amb els principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades. En el present cas, la captació de la imatge amb la finalitat d'identificar el treballador fàcilment resultaria un tractament de dades desproporcionat. També ho seria l'enregistrament de la veu amb la finalitat de tenir constància de la presentació d'un escrit davant l'Ajuntament o de la informació sol·licitada a l'Ajuntament. Ara bé, enregistrar-la amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats pot disposar d'habilitació en determinats supòsits.
03/12/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Interès legítim
- RÈGIM SANCIONADOR
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Comunicació de dades de persones en situacions de risc d'exclusió social per part dels òrgans judicials als serveis socials municipals
CNS 55/2015
Els òrgans judicials poden requerir la col·laboració dels serveis socials competents quan, durant la tramitació dels procediments d'execució hipotecària o de desnonament per impagament de lloguer, tinguin indicis raonables de que la persona demandada i llur unitat familiar es troben en situació d'especial vulnerabilitat o risc d'exclusió social, als efectes de dur a terme el desnonament. A tal efecte, poden cedir als serveis socials la identitat, el domicili i la situació derivada del procés judicial en què puguin trobar-se els afectats, en ser un tractament de dades necessari per al compliment de la missió d'interès públic que la Llei 12/2007 atribueix als serveis socials.
19/11/2015
Possibilitat de publicar informació municipal diversa al web de l'Ajuntament
CNS 43/2013
La difusió d'informació personal al web d'un Ajuntament és una cessió de dades (article 11 LOPD), que requereix el consentiment dels interessats o bé d'una habilitació en norma amb rang de llei. S'analitza l'aplicació d'aquest règim en diversos supòsits, en concret, en relació amb la publicació al web municipal d'informacions relatives a retribucions econòmiques i despeses de representació i altres despeses municipals; a la difusió d'informacions del Ple municipal i Juntes de Govern Local, decrets d'alcaldia i mocions del Ple; a informacions en matèria de subvencions i de contractació, així com amb la possibilitat de difondre informacions relacionades amb les societats anònimes municipals, com ara els acords del Consell.
31/10/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Arxius i documents
- Procediment administratiu
- Contractació
- Subvencions
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Interès legítim
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
Total de pàgines: 2