S'han trobat 370 resultats amb els descriptors Principi licitud
Accessos a un HC3 d'un treballador per comprovar estat de vacunació COVID.
IP 332/2021
Una persona, que ha demanat la baixa com a infermera de l'Hospital Mútua de Terrassa, denuncia dos accessos a la seva HC un cop va demanar la baixa. No s'acredita que es tracti d'accessos indeguts. L'entitat justifica els accessos dient que conforme al Departament de Salut de la Generalitat, podia accedir per comprovar l'estat de vacunació dels seus treballadors.
16/03/2023
Accés a informació retributiva del personal d'una empresa pública
CNS 4/2023
Atesa la normativa reguladora dels Plans d’Igualtat en les empreses, pot dir-se que els membres del Comitè de treballadors de l’entitat que formen part de la Comissió negociadora del Pla d’Igualtat han de poder accedir a la informació del Registre retributiu, que s’ha d’ajustar als termes de l’article 28.2 de l’ET, malgrat comptar amb categories professionals amb un nombre reduït de persones treballadores, restant aquells obligats a respectar la confidencialitat sobre aquesta informació.
09/03/2023
Comunicació d'escrits a superior jeràrquic i prova en procediment disciplinari.
IP 304/2021
S'arxiva la denúncia, referida a la comunicació per part d'un inspector MMEE al seu superior d'una instància i d'un correu-e presentats davant l'Ajuntament, així com a la seva incorporació a un expedient disciplinari, atès que dita comunicació s'emmarca en les funcions de control de l'activitat policial de l'inspector, que inclouen posar en coneixement del seu superior eventuals infraccions estatutàries detectades en la seva àrea competencial.
D'altra banda, s'arxiva una altra denúncia vinculada, referida al fet que la persona instructora del procediment disciplinari va acordar la pràctica d'una prova que el denunciant considerava il·lícita per no justificada, consistent en la realització d'una auditoria informàtica dels accessos efectuats per la persona denunciant a les dades de les persones ocupes que figuraven en les bases de dades policials, ja que s'aprecia una relació entre aquesta prova i els fets que motivaren l'acord d'iniciació del procediment disciplinari, que impedeix considerar-la un tractament injustificat, en el sentit de no fonamentat en la finalitat d'aclariment dels fets i de determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.
02/03/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Policial
- Procediment administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- VIDEOVIGILÀNCIA
Comunicació d'escrits a superior jeràrquic i prova en procediment disciplinari.
IP 53/2023
S'arxiva la denúncia, referida a la comunicació per part d'un inspector MMEE al seu superior d'una instància i d'un correu-e presentats davant l'Ajuntament, així com a la seva incorporació a un expedient disciplinari, atès que dita comunicació s'emmarca en les funcions de control de l'activitat policial de l'inspector, que inclouen posar en coneixement del seu superior eventuals infraccions estatutàries detectades en la seva àrea competencial.
D'altra banda, s'arxiva una altra denúncia vinculada, referida al fet que la persona instructora del procediment disciplinari va acordar la pràctica d'una prova que el denunciant considerava il·lícita per no justificada, consistent en la realització d'una auditoria informàtica dels accessos efectuats per la persona denunciant a les dades de les persones ocupes que figuraven en les bases de dades policials, ja que s'aprecia una relació entre aquesta prova i els fets que motivaren l'acord d'iniciació del procediment disciplinari, que impedeix considerar-la un tractament injustificat, en el sentit de no fonamentat en la finalitat d'aclariment dels fets i de determinació de les responsabilitats susceptibles de sanció.
02/03/2023
Recollida de dades sense complir el deure d'informació, i tractament per finalitats il·lícites.
PS 52/2022
Vulneració del dret d'informació dels usuaris de la entitat, per falta d'acreditació documental en el moment de la recollida (articles 12, 13, i 14 RGPD); i per vulneració del principi de licitud, per haver fet un ús inadequat de les dades consistent en efectuar comentaris subjectius i negatius respecte d'un grup de membres que volien presentar la seva candidatura.
02/03/2023
Accessos indeguts a l'HC3.
PS 91/2022
Es constaten 4 accessos no justificats a l'HC3 de la persona denunciant per part de personal de la Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell. Es resol amonestar la Corporació com a responsable d'una infracció prevista a l'article 83.5.a) en relació amb l'article 5.1.a), ambdós de l'RGPD, per 2 accessos indeguts a l'HC3 que no han prescrit, per la vulneració dels principis bàsics per al tractament, en concret el principi de licitud.
22/02/2023
Accessos a la història clínica amb finalitats estadístiques.
IP 234/2021
Es resol arxivar la present denúncia atès que els accessos a la història clínica de la persona denunciant es van efectuar des d'un Centre d'Atenció Primària, per part d'un professional que tenia assignades tasques administratives i de gestió estadística, en el marc del Pla Nacional Estadístic (2021-2024). Al respecte, escau concloure que el referit accés resta emparat per l'article 6.1 e) RGPD relatiu a l'exercici de poders públics, en consonància amb la Llei 12/1989, de 9 de maig, de la Funció Estadística Pública.
14/02/2023
Control d'absentisme laboral de personal funcionari de carrera.
PS 53/2022
Es dicta resolució definitiva imputant licitud en relació amb l'article 9.2, en els mateixos termes que la resolució que resolia el recurs de reposició previ. L'Ajuntament ha tractat les dades de salut d'un funcionari de carrera sense donar compliment a l'article 9.2 RGPD (que ho prevegi una norma amb rang de llei o es disposi d'un acord laboral que compleixi amb totes les garanties de l'interessat). L'Ajuntament aporta un acord laboral però aquest no té valor normatiu ni efectes erga omnes atès que no s'ha publicat.
07/02/2023
Principi licitud
IP 500/2021
S'acorda l'arxiu de la denúncia, atès que un agent ferroviari, quan detecta una infracció per part dels usuaris del trambaix, pot recollir del viatger la dada relativa al seu número de DNI, amb la finalitat d'estendre una butlleta de percepció mínima. Es tracta d'un tractament lícit, i previst a la normativa en matèria ferroviària, la qual atorga la condició d'agents de l'autoritat als agents ferroviaris (Llei ferroviària 4/2006).
02/02/2023
Una escola sol·licità el certificat de vacunació de covid-19 dels alumnes menors d'edat.
IP 352/2021
Una mare denuncià que l'escola havia demanat que el primer dia del curs escolar 2021-2022 aportessin el certificat de vacunació de covid-19 del seu fill menor d'edat (de 12 anys o més); que el dit certificat també es demanava al personal de l'escola, i que l'escola tenia accés a l'aplicació informàtica Traçacovid. La denúncia s'arxiva perquè, si bé es cert que inicialment l'escola els ho va demanar, abans d'iniciar el curs escolar va comunicar a les mares i pares d'alumnes que no l'aportessin (en base a una modificació de darrera hora del Pla d'actuació per al curs 2021‐2022 per a centres educatius en el marc de la pandèmia); d'altra banda, també s'arxiva perquè no hi ha constància que l'escola hagués recollit cap certificat de vacunació, i que l'escola va negar tant que requerís el certificat al seu personal, com haver accedit a la Traçacovid, i tampoc hi consten indicis. A banda dels motius d'arxiu, es conclou que el tractament de dades de salut per part dels centres educatius per motiu de la gestió dels casos positius de covid-19, estaria emparada pels 6.1.e) i 9.2.g) i i) de l'RGPD.
25/01/2023
Total de pàgines: 37