S'han trobat 836 resultats amb els descriptors CONCEPTE DADA PERSONAL
Utilització del número de DNI com a login i publicació del número de DNI a un web d'accés restringit
CNS 28/2011
Un sistema d'identificació per accedir a la part restringida d'un web, basat exclusivament en un usuari coincident amb el número de DNI no és un sistema adequat d'identificació i autenticació. La publicació del número de DNI en un espai de formació que no té per objecte donar a conèixer els resultats de les avaluacions no troba habilitació legal a la disposició addicional 21a, punt 3, de la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, per la que es modifica la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'Universitats.
13/07/2011
Publicitat de diferents registres de professionals d'un col·legi d'advocats
CNS 22/2011
Els llistats de professionals organitzats per especialitats tenen la consideració de fonts accessibles al públic, i per tant, la seva comunicació trobaria habilitació legal en l'apartat 2) de l'article 6, en connexió amb els articles 3.j) de la LOPD i 7.1.c) del RLOPD. La difusió de les dades professionals dels col·legiats d'un Col·legi d'advocats, també pot trobar habilitació en la Llei 2/1974, de 13 de febrer, sobre Col·legis Professionals, modificada per la Llei 25/2009, de 22 de desembre, de modificació de diverses lleis per a la seva adaptació a la Llei sobre el lliure accés a les activitats de serveis i el seu exercici.
22/06/2011
Inclusió del número de DNI als comunicats de baixa laboral
CNS 24/2011
Els Centres d'Atenció Primària poden recollir i tractar la dada personal corresponent al número de DNI d'un pacient per a l'enregistrament correcte del comunicat de baixa laboral, en la mesura que, d'acord amb el principi de qualitat de les dades, es tracta d'una dada adequada, pertinent i no excessiva per al compliment d'aquesta finalitat, i han de conservar-la durant el temps que sigui estrictament necessari per gestionar la corresponent baixa laboral.
20/06/2011
Publicació de notificacions en matèria de trànsit
CNS 20/2011
La publicació en un diari oficial de dades de persones presumptament infractores en matèria de trànsit, constitueix una comunicació de dades personals a efectes de la LOPD, que troba habilitació a l'article 59.5 de la Llei 30/1992. Examinada la normativa vigent en matèria de trànsit i procediment administratiu, es considera que, en aquest cas, resulta adequada a la LOPD la publicació de les dades relatives al nom i cognoms de la persona infractora, amb les quatre darreres xifres del número de DNI, juntament amb una identificació del número d'expedient i una referència genèrica al tràmit que es notifica.
08/06/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Trànsit
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- Número matrícula vehicle
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Nivell de seguretat que correspon al fitxer de Registre d'Interessos i el Registre especial de béns patrimonials d'una diputació provincial
CNS 23/2011
El Registre d'interessos d'una corporació local ha de tenir implantat un nivell mitjà de mesures de seguretat en la mesura que permet avaluar aspectes de la conducta dels càrrecs públics que en formen part. Si s'inclou al Registre informació sobre l'adscripció política del càrrec públic, d'acord amb el RLOPD cal aplicar mesures de nivell alt. Pel que fa al Registre especial de béns patrimonials, correspon aplicar mesures de seguretat de nivell alt.
08/06/2011
Cessió de dades amb la finalitat de prestar auxili judicial internacional
CNS 21/2011
El lliurament a un Consolat per donar compliment a un exhort internacional de les dades relatives a la situació laboral d'un treballador constitueix una comunicació de dades, i s'ha d'efectuar d'acord amb l'article 11 de la LOPD. L'habilitació per a la comunicació pot derivar de l'existència de tractats internacionals que prevegin aquesta comunicació, sempre que es compleixi el procediment i els requisits establerts en aquestes normes. Quan la transferència es dugui a terme per tal de prestar o sol·licitar auxili judicial internacional, no resulta necessària l'autorització del Director de l'AEPD, d'acord amb el que estableix l'article 34.b) de la LOPD.
06/06/2011
Difusió de dades dels treballadors a través del web
CNS 18/2011
La difusió d'informació de les dades del personal d'un Consorci sanitari, relatives als seus noms i cognoms, professió i centre de treball a través d'internet, en adreçar-se a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió de dades, i per tant la seva publicació requereix el consentiment de les persones afectades, o en el seu defecte, una norma amb rang de llei que l'habiliti. En el cas del personal mèdic del Consorci i amb la finalitat de fer possible l'elecció de metge, aquesta difusió al web corporatiu trobaria el seu empara legal en les lleis 41/2002 i 44/2003. En el cas del personal estatutari sanitari no afectat per la possibilitat d'elecció de metge, i del personal estatutari no sanitari, el Consorci haurà de valorar en atenció a les funcions que tinguin atribuïdes, la pertinença de la difusió de les seves dades al web del Consorci, sempre tenint en consideració el principi de qualitat i proporcionalitat de les dades. I en tots els casos, el deure d'informació previst a l'article 5 LOPD.
20/05/2011
Accés a determinada informació d'un arxiu històric municipal
CNS 19/2011
L'accés d'una empresa a determinada informació d'un arxiu municipal que fa referència a persones vives, per tal de digitalitzar-la, constitueix una cessió de dades personals que, per a ésser legítima i a manca de consentiment, ha de comptar amb habiitació legal suficient. Examinada la normativa vigent en matèria d'arxius i documents, es considera que, en aquest cas, en la mesura que en la informació no consten dades personals íntimes o "sensibles", l'Ajuntament pot facilitar l'accés passat el termini legal de trenta anys de la producció del document, termini en què, d'una manera general, les exclusions a la consulta pública de documents queden sense efectes.
17/05/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant empremta digital en una Administració Pública
CNS 17/2011
La instal·lació d'un sistema de control d'accés i horari basat en la identificació dels treballadors d'una Administració pública mitjançant el patró biomètric comporta el tractament de dades personals. En la mesura que la recollida d'aquestes dades biomètriques es realitzi dins d'una relació jurídica laboral o administrativa i tingui com a finalitat el control, precisament, del seu compliment, l'Administració pot tractar-les i recollir-les sense necessitat de requerir el consentiment dels afectats. En aquest cas, el compliment del deure d'informació haurà de produir-se en el moment de la recollida inicial del patró biomètric.
05/05/2011
Cessió de dades personals per controlar el compliment del règim d'incompatibilitats
CNS 11/2011
La informació relacionada amb l'activitat professional d'un determinat empleat públic té consideració de dada personal, atès que fa referència a una persona física determinada. L'Administració pública on presta serveis aquest empleat pot sol·licitar aquesta dada als organismes de la Seguretat Social durant la tramitació de la informació prèvia a l'eventual iniciació d'un procediment disciplinari (o en el si de la seva tramitació), per tal de corregir la situació d'incompatiblitat en què aquest pugui incórrer, atesa l'existència d'habilitació legal per efectuar la cessió.
07/04/2011
Total de pàgines: 84