S'han trobat 10 resultats amb els descriptors Número matrícula vehicle
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una empresa pública sobre la utilització de càmeres frontals en els seus trens
CNS 34/2023
En atenció a la finalitat pretesa en el present cas amb la utilització de càmeres frontals exteriors en els trens, consistent en garantir la seguretat del trànsit ferroviari i la conservació de la infraestructura, es considera que la seva utilització no hauria de comportar la captació d’imatges de persones físiques o d’altra informació que les faci identificables, per la qual cosa l’entitat hauria d’adoptar els mecanismes escaients per evitar aquesta captació en aquells espais, com les estacions i zones adjacents, en què resulti probable.
02/02/2024
Es revelen dades personals en haver facilitat per error una targeta d'ITV.
PS 59/2022
La persona denunciant es queixa que l'estació d'ITV va facilitar a un tercer la targeta d'ITV del seu vehicle. Aquest fet es va produir per error humà i, a més, l'entitat imputada va procedir a adoptar mesures per corregir la situació. Malgrat això, la matrícula d'un vehicle és dada personal i, per tant, constitueix una vulneració de la normativa de protecció de dades. Vulneració del principi de confidencialitat.
02/03/2023
Avís previ a la retirada d'un vehicle per part de la grua municipal
CNS 20/2019
La utilització per part de la policia municipal de les dades que consten a la Direcció General de Trànsit, al Padró Municipal d’Habitants i a les pàgines blanques, per a l’avís al titular d’un vehicle, previ a la retirada d’aquest per la grua municipal, s’adequaria a la normativa de protecció de dades.
14/05/2019
Instal·lació de càmeres de videovigilància per controlar i enregistrar els vehicles que accedeixen a una població
CNS 17/2016
Quan un sistema de videovigilància comporta la captació d'imatges de vehicles a la via pública, la normativa de protecció de dades no dóna habilitació suficient a l'Ajuntament per instal·lar el dit sistema a la via pública, perquè el mateix només pot ser dut a terme per les forces i cossos de seguretat. En el cas que el municipi sol·licitant no disposi de policia local, només es podria instal·lar el sistema de videovigilància a la via pública en base a les previsions de la Llei orgànica 4/1997, de videovigilància (LOV), si qui control·la les imatges són els Mossos d'Esquadra que tenen competències sobre la seguretat del municipi, amb prèvia petició de l'autorització de l'òrgan competent. La instal·lació del sistema per part de l'Ajuntament només es pot considerar legítima, si es dóna el supòsit de l'article 42.2 de la Llei de seguretat privada (LSP), en els termes i condicions previstos en la normativa específica.
11/04/2016
Concreció de la petició en l'exercici del dret d'accés
CNS 30/2015
El dret d'accés previst a la normativa en matèria de protecció de dades comprén, entre altres aspectes, el dret a conèixer l'ús que s'ha fet de les dades relatives al número de DNI i a la matricula de diversos vehicles d'aquella persona física que ho sol·liciti, i les dades concretes que s'han comunicat a terceres persones, indicant els motius pels quals s'han consultat aquestes dades.
18/06/2015
Captació d'imatges de determinats vehicles que circulen per una infraestructura pública per controlar el pagament del peatge
CNS 4/2014
La Instrucció de l'APDCAT 1/2009, resulta d'aplicació al tractament de dades pel control del pagament de la taxa o peatge que s'imposa a la circulació de determinats vehicles. Els pòrtics, equipaments tecnològics o punts de control que s'instal·len en una carretera, per enregistrar les matrícules dels vehicles, no són un element equiparable als espais privats, propis o relatius a la intimitat de les persones. El tractament de dades previst en el marc de la normativa (TRLC i LTPPGC, amb les modificacions introduïdes per la Llei 2/2014), té per finalitat vigilar i controlar el pagament d'una taxa per part del Departament i, per tant, assegurar el funcionament normal de determinats serveis o infraestructuras públiques (article 2.e) de la Instrucció), i es duu a terme per a l'exercici de funcions pròpies del Departament, de manera que no es requereix el consentiment dels afectats (article 6.2 de l'LOPD).
13/02/2014
Informe sobre el Projecte de Decret pel qual es regulen el Registre de transportistes i mitjans de transport d'animals vius i el Registre d'operadors comercials de bestiar i se n'estableixen les normes d'autorització, inscripció i funcionament
PD 19/2011
27/09/2011
Publicació de notificacions en matèria de trànsit
CNS 20/2011
La publicació en un diari oficial de dades de persones presumptament infractores en matèria de trànsit, constitueix una comunicació de dades personals a efectes de la LOPD, que troba habilitació a l'article 59.5 de la Llei 30/1992. Examinada la normativa vigent en matèria de trànsit i procediment administratiu, es considera que, en aquest cas, resulta adequada a la LOPD la publicació de les dades relatives al nom i cognoms de la persona infractora, amb les quatre darreres xifres del número de DNI, juntament amb una identificació del número d'expedient i una referència genèrica al tràmit que es notifica.
08/06/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Trànsit
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- Número matrícula vehicle
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Instal·lació de càmeres a la xarxa viària catalana amb finalitats de protecció civil
CNS 10/2011
El número de matrícula d'un vehicle té consideració de dada personal en la mesura que aquesta informació es pot associar a una persona física i, per tant, fer-la identificable sense requerir esforços desproporcionats. La instal·lació de diverses càmeres a la xarxa viària catalana per captar aquesta dada amb finalitats preventives i de gestió del risc que pugui derivar-se del transport de mercaderies perilloses haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009. El seu tractament només es considerará legítim quan tingui lloc per a l'exercici de les funcions pròpies de l'administració consultant en l'àmbit de les seves competències, en aquest cas, l'exercici de competències en matèria de protecció civil.
25/03/2011
Difusió d’imatges de vehicles de càrrecs públics
CNS 17/2007
Possibilitat de presentar una denúncia davant l’Agència Catalana de Protecció de Dades, per la difusió d’imatges dels vehicles particulars de l’alcaldessa i del primer tinent d’alcalde d’un municipi. És dada personal tota informació numèrica, alfabètica, gràfica, fotogràfica, acústica o de qualsevol altre tipus, que sigui susceptible de recollida, registre, tractament o transmissió i que es refereixi a una persona identificada o identificable. En aquest supòsit no s’acredita que la difusió de les imatges s’hagi realitzat per membres del consistori en exercici de funcions públiques. La denúncia en aquest cas ha de presentar-se davant l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
01/01/2007