S'han trobat 150 resultats amb els descriptors Principi minimització
Publicació al web corporatiu d'informació relacionada amb l'adhesió al Codi Étic i de Conducta i el questionari de conflictes d'interès dels alts càrrecs i directius
CNS 3/2019
En atenció als articles 54, i 55.1 i 3 de l’LTC, no resulta justificada la publicació de la informació sobre els alts càrrecs que s’han adherit al Codi Ètic i de Conducta de l’entitat i els que no ho han fet. L’article 11. 1. b) de l’LTC habilitaria la publicació de la informació relacionada amb els bens (valors, bons, actius financers, etc.) titularitat dels alts càrrecs, així com la informació sobre les activitats professionals que realitzen.
13/02/2019
Accés dels regidors als expedients municipals de desnonaments d'habitatges
CNS 10/2019
No resultaria justificat, en atenció a la naturalesa de la informació que hi pot constar, un accés generalitzat als expedients dels serveis socials municipals sobre desnonaments per tots els regidors, per la qual cosa caldria emprar tècniques d’anonimització o seudonimització de les dades. Ara bé, si la sol·licitud l’efectuessin regidors amb responsabilitats de gestió en aquest àmbit d’actuació municipal, es podria admetre tant l’accés com el tractament de les dades obtingudes amb la finalitat de contactar-hi per oferir-los ajuda.
13/02/2019
Tractament de dades de persones denunciants d'infraccions de trànsit
CNS 6/2019
La normativa aplicable permet comunicar la identitat (nom i cognoms) de la persona denunciant d’infraccions de trànsit a la persona denunciada, sens perjudici de la possibilitat que la persona denunciant exerceixi el dret d’oposició. Des de la perspectiva del principi de minimització, no sembla que amb caràcter general la persona denunciada hagi de tenir coneixement d’altres dades personals de la persona denunciant més enllà de conèixer la identitat (nom i cognoms), en concret, el domicili i la professió de la persona denunciant.
13/02/2019
Denegació d'accés als justificants de les despeses dels grups polítics municipals amb càrrec a les subvencions de l'Ajuntament
IAI 1/2019
La normativa de protecció de dades no impedeix l’accés del reclamant a les factures prèvia dissociació de les mateixes, com demana la persona sol·licitant, sempre que es garanteixi que les persones afectades no poden ser identificables de manera directa o indirecta sense esforços desproporcionats. Més enllà d’això, atesa la informació de què es disposa, des de la perspectiva de la protecció de dades (principi de minimització) no sembla justificat, en el supòsit plantejat, l’accés amb caràcter general a les dades personals de terceres persones físiques diferents dels regidors o de persones treballadores al servei de la corporació, que apareguin a les factures, als efectes de controlar la destinació dels fons que reben els grups polítics.
13/02/2019
Denegació d'accés a les altes i baixes del Padró municipal d'habitants
IAI 2/2019
La regidora, en exercici de les seves funcions de control i fiscalització de l’actuació municipal, té dret a accedir a la informació sobre les altes i baixes del Padró ocorregudes en els darrers 12 mesos, incloses les dades identificatives dels possibles afectats, en tractar-se d’informació necessària per comprovar que no s’està produint cap irregularitat o frau en la gestió d’aquest registre per part del mateix Ajuntament.
29/01/2019
Publicitat del procediment de contractació pública
CNS 1/2019
La difusió de dades identificatives, arran del compliment de les obligacions de publicitat establertes a l’LCSP, hauria d’abastar només el nom i cognoms dels licitadors i adjudicataris, així com el nom, cognoms i càrrec del treballador públic que hi intervé per raó del càrrec o funcions. Per aquest motiu, es recomana tenir en compte les observacions fetes a l’apartat V del dictamen.
29/01/2019
Accés del titular d'una llicència d'activitat al llistat de persones que han accedit al seu expedient
CNS 61/2018
El titular d’una llicència d’activitats podria, en exercici del seu dret d’accés com a interessat, conèixer la identitat de les terceres persones que han tingut accés a l’expedient corresponent a la dita llicència, en la mesura que, com a conseqüència d’aquest accés, se’ls hagin comunicat dades personals de l’interessat. En cas d’exercir el dret d’accés a informació pública, podria conèixer tant les dades merament identificatives dels empleats públics que hagin intervingut en exercici de les seves funcions en la tramitació de l’expedient, com la identitat de les terceres persones que hi hagin tingut accés, llevat que s’acredités la concurrència d’alguna circumstància excepcional en les persones afectades que pogués justificar limitar-ne aquest accés.
11/01/2019
Obligació de donar compte dels expedients disciplinaris als òrgans de representació col·lectiva
CNS 62/2018
L’obligació prevista a l’article 118.1 del Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre pel qual s'aprova la refosa en un Text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública, constitueix una base legítima del tractament de les dades dels empleats públics sotmesos al seu àmbit d’aplicació, consistent en la comunicació de les dades estrictament necessàries per a posar en coneixement dels òrgans de representació col·lectiva la incoació i el resultat dels expedients disciplinaris per la comissió de les infraccions previstes en aquella norma.
11/01/2019
Publicació de contractes i convenis a efectes de transparència
CNS 58/2018
En la publicació de contractes administratius, a efectes de transparència, la difusió de dades personals hauria d’abastar només el nom i cognoms dels adjudicataris, així com el nom, cognoms i càrrec del treballador públic que hi intervé per raó del càrrec, en ser aquesta la informació mínima necessària per assolir la finalitat pretesa. En cas de tractar-se de convenis de col·laboració, aquesta hauria de limitar-se al nom, cognoms i càrrec de les persones que actuen en representació de les parts signants.
11/12/2018
Denegació d'accés a actes de processos electorals d'un col·legi professional
IAI 51/2018
La normativa de protecció de dades no impediria l’accés a la informació sol·licitada, respecte als membres de la Junta de Govern que intervenen en exercici de les seves funcions. En canvi, respecte a la resta de persones afectades, la normativa de protecció de dades no impedeix accedir al nom i cognoms de les persones que composen les candidatures admeses i de les que hagin resultat escollides, així com a la data d’inscripció al Registre de Col·legis Professionals de la composició de cada una de les noves Juntes de Govern, llevat que del tràmit d’audiència atorgat en resulti alguna circumstància que ho impedeixi. En canvi, i a falta de major concreció no resultaria justificat donar accés a categories especials de dades que hi puguin constar, altres incidències que puguin afectar les persones candidates o altres dades, com ara dades personals relacionades amb l’exercici del vot per correu.
29/11/2018
Total de pàgines: 15