S'han trobat 68 resultats amb els descriptors DRETS FONAMENTALS
Ús del correu electrònic corporatiu per part de les seccions sindicals
CNS 7/2012
Respecte l’ús per les Seccions sindicals del correu electrònic corporatiu per enviar informació als treballadors, la LOLS conté habilitació suficient perquè les Seccions sindicals amb representació a l’Ajuntament adrecin informació als treballadors, independentment de que estiguin afiliats o de si desitgen rebre la informació, sempre que la informació sigui de naturalesa sindical i laboral. Això, sens perjudici de l’exercici del dret d’oposició per part dels treballadors.
24/02/2012
Possibilitat d'utilitzar bústies comunitàries per rebre correspondència
CNS 16/2011
Des de la vessant de la protecció de dades de caràcter personal, l'ús d'una bústia comunitària en un edifici d'habitatges per rebre la correspondència quan la porta d'accés a l'edifici es manté tancada es podria considerar conforme amb la normativa de protecció de dades en la mesura que es comptés amb el consentiment lliure, inequívoc, específic i informat de les persones titulars d'aquestes dades o, en el seu defecte, amb una llei o norma amb rang de llei, sens perjudici de les previsions d'altra normativa sectorial aplicable, en especial, la normativa reguladora de la prestació del servei postal universal, segons la qual el seu ús només seria possible si la bústia reunís determinades condicions o comptés amb l'autorització de l'autoritat competent.
03/05/2011
Difusió d'informació a través d'internet
CNS 13/2011
La difusió d'informació relativa a un Ajuntament per internet, quan aquesta inclou dades personals i s'adreça a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió i, com a tal, ha de realitzar-se d'acord amb el règim previst per a les comunicacions de dades personals. La difusió de comentaris acusadors i/o despectius vers els treballadors de l'Ajuntament pot suposar, a més a més, una intromissió il·legítima en el seu dret fonamental a l'honor. En el cas examinat, l'Autoritat només seria competent per conèixer el tractament de dades personals efectuat per un regidor del consistori si aquest tingués lloc en exercici de les seves funcions públiques o, com a mínim, mitjançant informació personal obtinguda en exercici de les seves funcions.
15/04/2011
Gravació de cerimònies funerals laiques per part de l'empresa funerària
CNS 8/2011
La captació d'imatges en exercici d'activitats exclusivament personals o domèstiques no està sotmesa al règim de protecció de dades previst a la LOPD, però pot comportar igualment l'afectació del dret a la protecció de dades personals (art. 18.4 CE) o d'altres drets fonamentals relacionats amb aquest, com el dret a la pròpia imatge (art. 18.1 CE). En el cas concret de la gravació d'imatges dels treballadors d'una empresa pública durant la celebració de cerimònies funerals s'ha considerat que les tasques que tenen encomanades impliquen la necessària restricció del seu dret a la pròpia imatge i que, per tant, no caldrà comptar amb el seu consentiment per captar-les.
24/02/2011
Ús del correu electrònic com a mitjà de transmissió d'informació sindical als empleats públics
CNS 4/2011
Els sindicats poden fer servir els correus electrònics dels treballadors d'una empresa pública per fer-los arribar informació relativa al procés electoral, sense comptar amb el seu consentiment, en la mesura en què aquesta comunicació troba habilitació en la LOLS. Caldrà però respectar els límits establerts constitucionalment i la informació tramesa haurà de ser estrictament de naturalesa sindical i laboral. Enviar informació on es critiqui la conducta empresarial serà legítim sempre que s'efectuï amb ple respecte a la resta de drets constitucionalment reconeguts, entre d'altres, el dret a l'honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge o el dret a la protecció de dades de caràcter personal.
14/02/2011
Comunicació de dades personals d'expedients de depuració de personal i d'altres expedients que contenen dades personals
CNS 42/2010
La comunicació de dades personals a investigadors, familiars o ciutadans en general s'ha de sotmetre al règim previst en la LOPD (articles 11 i 21). S'analitza especialment l'accés per part d'investigadors a determinats arxius que contenen dades personals, que pot produir-se amb determinades condicions exigides per la normativa aplicable, principalment, acreditar la condició d'investigadors i la naturalesa de l'estudi a realitzar, justificant la finalitat històrica, científica o cultural rellevant, i sempre que quedi degudament garantida la intimitat de persones físiques vives afectades. Si escau, pot ser adequada en determinats supòsits la signatura de clàusules de confidencialitat o d'una declaració responsable. Cal tenir en compte les previsions de la normativa estatal i catalana d'arxius i els terminis que s'hi preveuen.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Valoració de diverses qüestions relatives al fitxer "Víctimes de la guerra civil i persones represaliades pel franquisme"
CNS 33/2010
En aplicació del règim de cessió de dades (article 11 LOPD), la normativa analitzada no conté una habilitació legal legitimadora de la difusió generalitzada de dades personals de qualsevol persona "víctima de la Guerra Civil o represaliada durant el franquisme", o de terceres persones relacionades, que inclogui dades especialment protegides. Per tant, cal comptar amb el consentiment de les persones físiques afectades. A banda d'això, en el dictamen s'analitzen les exigències derivades del principi de qualitat i de la proporcionalitat, en especial en relació amb dades sensibles (article 7 de la LOPD), així com les excepcions al deure d'informar (article 5.4 LOPD) i els límits de l'habilitació per a tractar dades sense el consentiment dels titulars, fonamentada en la recollida de dades per a l'exercici de funcions pròpies de les administracions públiques (article 6.2 LOPD).
17/11/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Dades afiliació sindical
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Accés a informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats a un Sindicat
CNS 1/2010
La informació referent a la distribució de les hores sindicals reconegudes als afiliats està protegida per la normativa de protecció de dades personals. La comunicació de les dades, segons l'article 11 de la LOPD, ha de comptar amb el consentiment previ dels afectats o, com a excepció, amb l'habilitació clara i específica d'una norma amb rang de llei. Les normes amb rang de llei sectorials no preveuen expressament l'accés d'un afiliat sindical al fitxer de l'Administració que conté la informació sobre la distribució d'hores sindicals entre els afiliats del mateix sindicat que en gaudeixen. Consegüentment, tot i que d'acord amb l'article 37.3 LRJPAC es podria considerar que el consultant té un interès legítim i directe, en la mesura que la finalitat perseguida es podria assolir igualment sense conèixer la identitat de les persones afectades, d'acord amb els articles 37.4 LRJPAC i 4 de la LOPD, es considera que pot ser suficient la comunicació de la informació de manera anonimitzada.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Representants treballadors
Accés a dades de caràcter personal contingudes en expedients administratius
CNS 15/2010
L'accés per part d'un ciutadà a expedients administratius que contenen dades personals constitueix una comunicació de dades. La comunicació de dades personals d'un expedient administratiu a l'interessat o potencial interessat, en el tràmit d'audiència, troba la seva habilitació legal en l'article 84 de la LRJPAC. En el cas que la comunicació es dugui a terme durant el període d'informació pública, aquesta podrà ser efectuada a qualsevol persona física o jurídica que d'acord amb l'article 86 de la LRJPAC, podrà tenir accés a tot l'expedient o una part d'aquest. Les dades relatives a nom, cognoms, adreça, número de telèfon o correu electrònic d'una persona, no es poden considerar dades reservades de la vida de les persones, relatives a una esfera íntima, àmbit propi i reservat del coneixement dels demés, no gaudint per tant de la consideració de dades íntimes. En el cas dels plànols de vivendes, aquests no tenen perquè en principi contenir dades íntimes d'una persona. Pel què fa a les qualificacions obtingudes en processos selectius, s'ha de descartar que formin part de l'esfera íntima de la persona, si bé, la seva divulgació estarà sotmesa a la normativa de protecció de dades.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Correu electrònic
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació als familiars d’un advocat difunt de les claus d’accés d’un compte de correu electrònic facilitat pel Col.legi a l'advocat
CNS 35/2010
Accés al compte de correu d'un advocat difunt allotjat al servidor d'un Col·legi professional, on poden constar dades sotmeses a secret professional. A manca de cap previsió sobre el destí de les dades, es recomana que les persones implicades, de comú acord, o el mateix Col·legi professional, designin una persona, sotmesa al secret professional i sota un compromís de confidencialitat, per tal que separi la informació que forma part de l'activitat professional del difunt, que hauria de ser lliurada als socis despatx i la resta de la informació que ha de ser lliurada als hereus. Cas que això no sigui possible, es recomana retornar a les persones remitents els correus rebuts des del darrer accés al compte de correu.
01/01/2010
Total de pàgines: 7