S'han trobat 68 resultats amb els descriptors DRETS FONAMENTALS
Compliment del deure d'informació en l'ús de "drones"
CNS 12/2014
La manera de què disposa el responsable de l'ús de "drones" per informar als afectats de la possibilitat d'exercir els drets ARCO podria dependre dels emplaçaments en què s'utilitzen aquestes aeronaus. En espais tancats, dita informació es podria facilitar en el mateix moment en què se sol·licita el seu consentiment o, tractant-se d'una captació habilitada per la LO 1/1982, mitjançant la col·locació de cartells informatius. Aquests cartells també podrien emprar-se quan es tracti d'espais oberts delimitats. En cas contrari, el responsable podria plantejar davant aquesta Autoritat si les mesures que pretén adoptar per informar als afectats s'adeqüen a la LOPD.
17/03/2014
Possibilitat de difondre informació sobre un procés selectiu en el blog informatiu d'un grup municipal
CNS 8/2014
La difusió d'informació, en què consten dades personals, a través del blog d'un grup municipal podria estar habilitada per la llibertat d'informació reconeguda a l'article 20 CE, sempre que es tracti d'una informació veraç i de rellevància pública que hagi de prevaler sobre el deure de secret o en general sobre altres drets com el dret a la protecció de dades personals. En el cas examinat, i per la informació de què es disposa, no es pot concloure que concorrin aquestes circumstàncies.
06/03/2014
Utilització de drones amb finalitats civils o comercials
CNS 58/2013
La utilització de "drones" amb finalitats civils o comercials, en la mesura en què no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais púbics, la captació només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries en esdeveniments públics i que, si es tracta d'un espai tancat, tret que les imatges també apareguin com a merament accesòries en esdeveniments públics, es requerirà el consentiment, el qual haurà de ser exprés i per escrit, si la captació té lloc en espais que, per la seva naturalesa o caracteristiques, podria comportar revelar dades especialment protegides. Per la seva part, la utilització de "drones" en el marc de la vida privada o familiar restarà exclòs de la LOPD.
18/12/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Smart cities
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Universitats
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Revelació en el ple dels deutes d'un regidor municipal
CNS 55/2013
L'alcalde d'un Ajuntament, en exercici de les funcions que legalment té atribuïdes en matèria tributària, pot accedir, sense consentiment dels afectats, a un certificat relatiu a la situació recaptatòria dels regidors amb el consistori, així com, un cop comprovada l'existència d'un expedient de recaptació executiva, posar aquests fets en coneixement del Ple, òrgan al què li correspon el control de la concurrència de les causes d'inegibilitat o bé d'incompatibilitat sobrevinguda per ser regidor municipal, que es basen en l'existència d'un deute amb la pròpia corporació de part d'un o més regidors, d'acord amb la LOREG. Ara bé, la comunicació d'aquest certificat, amb les dades personals que hi consten, en el moment de plantejar la qüestió objecte de debat en el Ple podria no resultar ajustada a les exigències del principi de qualitat.
27/11/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades tributàries
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Possibilitat de realitzar pràctiques de pilotatge de "drones" en espais públics i privats
CNS 54/2013
La realització de pràctiques de pilotatge amb "drones" per diferents indrets d'un municipi, en la mesura en que no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa al règim establert a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se aquesta captació d'imatges caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais públics, només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries, i que, si es tracta de l'interior de l'església del municipi, requerirà comptar amb el consentiment exprés i per escrit dels afectats. En qualsevol cas, les imatges només es podran conservar pel període de temps estrictament necessari per donar compliment a la finalitat pretesa.
12/11/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades religió o creences
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Comunicació a un sindicat de dades dels treballadors d'un organisme autònom
CNS 50/2013
S'analitza l'adequació de comunicar als representants dels treballadors la informació continguda en el model de "Descripció del lloc de treball" sotmés a consulta. Determinades informacions poden formar part de la RLT, o referir-se a característiques, circumstàncies o retribucions vinculades al lloc de treball, i no a la persona física i, per tant, comunicar-se. La informació relativa al "Perfil professional del lloc de treball" pot suposar, indirectament, l'elaboració d'un perfil de la persona que ocupa un lloc de treball en un moment determinat, de manera que caldria limitar la comunicació a la informació d'aquest "Perfil" que pot ser coneguda a través de la RLT. Pel que fa als "indicadors sobre l'entorn del lloc de treball", si permeten, pel seu grau de concreció o detall, l'elaboració d'un perfil de la persona que ocupa un lloc de treball, caldria evitar-ne la comunicació.
07/11/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Dades contacte treballadors
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Organismes autònoms
Gravació i difusió de les sessions dels plens municipals
CNS 16/2013
La gravació i posterior difusió de les sessions del Ple a través del portal web municipal per part del mateix consistori, si així ho preveu el Reglament orgànic municipal, resulta conforme amb la LOPD, en tractar-se d'una cessió de dades que compta amb habilitació en la legislació vigent en matèria de règim local, tret d'aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l'honor, a la intimitat i a la pròpia imatge dels afectats.
04/03/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- TRANSPARÈNCIA
Informació als treballadors municipals sobre la utilització dels recursos informàtics de l'Ajuntament
CNS 8/2013
La informació sobre la utilització dels recursos informàtics que un Ajuntament dóna als seus treballadors a través d'un Manual de Bones Pràctiques ha de ser clara i entenedora, tant pel que fa a la utilització d'aquestes eines per part dels treballadors com també perquè aquests coneguin el control que pot fer l'Ajuntament sobre els seus sistemes d'informació.
14/02/2013
Difusió dels plens municipals i de les actes per Internet
CNS 5/2013
La difusió per Internet de les sessions del Ple de la Corporació constitueix una comunicació de dades que estaria habilitada per la normativa de règim local, tret d'aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l'honor, intimitat i pròpia imatge. Les actes de les sessions del Ple de la Corporació s'han de publicar a la seu electrònica. Les actes de les sessions de la Junta de Govern local no poden ser objecte de publicació no només pels requeriments de la normativa de protecció de dades sinó per les previsions de la normativa de règim local. Els terminis de difusió a través d'Internet, d'un any per a les sessions del Ple i de tres anys per a les actes d'aquest òrgan no resulten desproporcionats quan aquest tractament té per finalitat fomentar la participació ciutadana en els assumptes públics.
01/02/2013
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats en l'àmbit del Departament de la Presidència
PD 28/2012
18/09/2012
Total de pàgines: 7