S'han trobat 68 resultats amb els descriptors DRETS FONAMENTALS
Captació i difusió de la imatge de les persones intervinents en actes públics
CNS 64/2015
La captació i la posterior difusió de la imatge de les persones que apareguin com a merament accessòries o de forma secundària en actes de l'Associació (públic assistent o participants en actes d'inauguració, una conferència, un curs, un acte divulgatiu obert al públic organitzat per l'Asssociació, etc), per a una finalitat informativa o divulgativa, té suficient habilitació legal, als efectes dels articles 6.1 i 11 de l'LOPD, de manera que no és necessari recollir prèviament el consentiment d'aquestes persones (LO 1/1982).
22/12/2015
Enregistrament i difusió de les sessions plenàries de la Junta de Personal
CNS 38/2015
L'enregistrament de les sessions de la Junta de personal com a mecanisme auxiliar per facilitar la redacció de l'acta no requereix el consentiment dels afectats. Aquest consentiment sí és necessari per a la seva posterior difusió a la Intranet, sens perjudici que es puguin emetre en diferit aquelles parts de les sessions que no continguin dades personals que no puguin ser objecte de difusió. La difusió de les actes de la Junta de personal on només hi constin els acords adoptats i la identificació dels membres que han participat a la sessió resulta conforme amb la LOPD sempre que aquestes comprenguin informació de naturalesa laboral d'interès general dels treballadors.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Organització
Adequació del Manual d'ús dels sistemes d'informació i comunicació d'una administració pública a la normativa de protecció de dades
CNS 39/2015
El manual examinat estableix una sèrie de normes i recomanacions sobre el correcte funcionament de les eines de treball posades a disposició dels treballadors de l'administració pública, els informa sobre els mecanismes de control que aquesta pot efectuar en relació amb aquest ús, així com de les conseqüències d'un ús indegut d'aquestes eines, per la qual cosa es considera, en termes generals, conforme amb la normativa de protecció de dades.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Laboral
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- Secret comunicacions
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- No ser objecte de decisions automatitzades (incloent perfils)
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- RÈGIM SANCIONADOR
Publicitat de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics als alumnes d'una escola pública
CNS 28/2015
La publicació de la resolució de concessió d'ajuts socioeconòmics (beques menjador) en el tauler d'anuncis dels centres docents en substitució de la seva notificació als interessats comportaria, en atenció al col·lectiu afectat (menors d'edat) i a la naturalesa de l'ajut públic (situacions de vulnerabilitat social), una afectació al seu dret a la protecció de dades personals, entre d'altres drets, per la qual cosa caldria aplicar el mecanisme previst a l'article 61 de la LRJPAC, de tal manera que es preservés la identitat dels beneficiaris.
29/06/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Administració local
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Consell comarcal
- Centre educatiu
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Subvencions
Accés d'un ciutadà a la transcripció d'una trucada efectuada per un familiar seu al telèfon d'emergències 112
CNS 15/2015
La legislació vigent en matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern habilitaria l'accés d'un ciutadà a la transcripció de la trucada efectuada per llur familiar al telèfon d'emergències 112 en motiu d'un sinistre, arran del qual va perdre la vida, en la mesura que les dades personals que s'hi contenen, relatives a la persona que va atendre la dita trucada, serien dades merament identificatives relacionades amb el funcionament o la gestió de la trucada.
09/04/2015
Comunicació d'informació laboral a través de les llistes de distribució de l'Ajuntament
CNS 12/2015
La comunicació de les actes de la Comissió Mixta Paritària, de la Comissió de Valoració de Llocs de Treball i de la Comissió de Bases des d'una secció sindical amb representació a l'ajuntament vers llurs treballadors, a través del correu electrònic facilitat pel consistori a tal efecte, s'adequaria en el present cas a la LOPD, en la mesura que comprenen informació de naturalesa estrictament laboral i, pel que fa a les dades de caràcter personal, només contenen la informació identificativa dels membres que en formen part, així com la condició per la qual hi intervenen.
23/03/2015
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual s'estableix el règim jurídic de la utilització confinada, l'alliberament voluntari i la comercialització d'organismes modificats genèticament a Catalunya
PD 19/2014
13/11/2014
Gravació d'entrevistes en el procés de valoració de situacions de desemparament d'infants i adolescents
CNS 48/2014
L'enregistrament de les entrevistes amb la finalitat de permetre als equips tècnics emetre l'informe preceptiu, forma part del tractament habilitat de dades. L'enregistrament de visites supervisades sense una concreta motivació pot resultar desproporcionat, mentre que en les entrevistes en centres hospitalaris, convindria valorar la possibilitat d'enregistrar la veu del menor afectat, i no la seva imatge. També s'examina la pertinença dels accessos a les entrevistes enregistrades per part de la persona entrevistada, de les persones que tenen la condició d'interessades en el tràmit de vista de l'expedient (article 106.3 LDOIA), així com del propi menor quan accedeix a la majoria d'edat.
30/09/2014
Adequació d'un sistema de videovigilància a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 29/2014
La finalitat de la instal·lació del sistema de videovigilància a les dependències de l'empresa prestadora de serveis públics municipals és legítima, per estar relacionada amb la vigilància i el control de les instal·lacions, i no es requereix el consentiment dels afectats (article 6.2 LOPD). Les imatges s'han de tractar en el context de la finalitat legítima i no per a d'altres finalitats incompatibles, de manera que el sistema de videovigilància s'ajusta als principis de qualitat i de finalitat, sens perjudici de les consideracions fetes en relació amb determinades càmeres. El sistema de videovigilància ha de donar informació en els termes de l'article 5 LOPD i 12 de la Instrucció, i complir amb la resta de principis i obligacions de la normativa de protecció de dades.
12/06/2014
Captació i enregistrament d'imatges a través de càmeres de videovigilància a les dependències del dipòsit municipal de detinguts
CNS 6/2014
Des de la perspectiva de la protecció de dades, el tractament d'imatges de les cel·les, si bé pot justificar-se en determinats casos, ha de ser excepcional d'acord amb les consideracions d'aquest dictamen. Pot ser raonable captar i enregistrar imatges en sales d'escorcoll quan es practiquen registres superficials de les persones detingudes, atès que es produeix un contacte entre aquestes i terceres persones. En un i altre cas, cal tenir en compte la possibilitat de tractar les imatges de manera encriptada, així com les mesures de seguretat exigibles, per tal d'evitar accessos indeguts o tractaments inadequats de les imatges. Pel que fa a la conservació de les imatges enregistrades, no sembla que en molts casos s'hagi d'esgotar el termini d'un mes, ja que, probablement, molt abans ja es podrà determinar si cal conservar o no les imatges.
22/04/2014
Total de pàgines: 7