S'han trobat 330 resultats amb els descriptors Administració local
Publicació d'un comunicat amb dades inexactes d'un regidor.
PS 8/2024
L'Autoritat declara que un Ajuntament ha comès una infracció per vulneració del principi d'exactitud, pel fet d'haver publicat un comunicat, en què l'equip de govern criticava el nombre elevat de denúncies presentades per dos grups municipals (GM), i assenyalava que la GAIP havia dictat una resolució d'arxivament d'una denúncia presentada per un regidor, a qui identificava amb el nom i primer cognom i el GM d'adscripció, quan en realitat la GAIP havia emès un dictamen a petició d'una consulta que l'Ajuntament li havia formulat.
D'altra banda, en l'acord d'iniciació es va arxivar la part referent a la difusió del nom i cognoms i del GM d'adscripció, atès que aquesta era una informació manifestament pública. També es va arxivar la part referent a la difusió del nombre d'instàncies presentades, atès que s'emmarca en la crítica política i l'exercici del dret d'informació.
29/02/2024
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades representant persona jurídica
- Dades sensibles
- Vida sexual
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Exactitud
Filtració de dades personals.
IP 360/2023
La denunciant es queixa que la seva veïna té coneixement d'informació confidencial seva, sobre el seu expedient d'habitatge, perquè la seva filla treballa a l'oficina d'habitatge de l'Ajuntament, Gramepark. Es prepara resolució d'arxivament.
29/02/2024
Publicació d'un anunci d'aprovació d'un projecte amb dades personals.
IP 201/2022
Resolució d'arxivament. L'Ajuntament va informar sobre unes al·legacions interposades per un grup municipal mitjançant el seu representant, i per tant, no estaríem davant de dades referides a una persona física. Amb la publicació del nom i cognoms del denunciant no es va revelar la condició com a representant del grup municipal atès que aquesta informació era pública. L'article 9.1.f de l'LTC requereix la publicació de la relació d'alts càrrecs, entre els que s'inclouen els representants locals (art. 4.2.c LTC), com és el cas del denunciant.
20/02/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un ajuntament relativa a la comunicació per la via de l’accés a la informació pública les dades del correu electrònic i el telèfon de contacte dels regidors municipals.
CNS 39/2023
La comunicació per la via del dret d’accés a la informació pública de les adreces de correu electrònic i els números de telèfon de contacte professional de les persones regidores de l’ajuntament no contravindria la normativa de protecció de dades, fins i tot en aquells casos en els quals els regidors hagin facilitat com a adreça de correu electrònic i telèfon de contacte professional la seva adreça de correu electrònic i el seu telèfon personal, sempre que hagin estat informats de la possible comunicació d’aquestes dades o se’ls hagi donat trasllat de la sol·licitud d’accés per al tràmit d’al·legacions previst a l’article 31 de LTC.
09/02/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per una ciutadana contra un Ajuntament per denegació de l’accés a informació sobre les dades identificatives de la persona causant d’un accident.
IAI 3/2024
Es demana que s’emeti un informe sobre la reclamació presentada per una persona contra l’Ajuntament per denegació de l’accés a informació sobre les dades identificatives de la persona causant d’un accident.
La normativa de protecció de dades no impediria l’accés del reclamant a les dades identificatives de nom, cognoms i domicili de la persona causant de l’accident per poder iniciar les accions judicials que consideri oportunes.
09/02/2024
1/12 Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra la denegació per un Ajuntament de la sol·licitud de vista i còpia de l’expedient incoat a conseqüència de la denúncia presentada pel mateix reclamant contra un treballador públic per presumptes faltes disciplinàries.
IAI 64/2023
La normativa de protecció de dades permetria a la persona reclamant, pel fet d’ostentar la condició de delegada de personal i delegada sindical, a conèixer determinada informació sobre les sancions imposades per faltes molt greus o l’audiència en els casos d’acomiadament o sancions als afiliats al sindicat al qual pertany. Ara bé, no està legitimada a accedir a l’expedient o expedients relatius a la investigació i/o sanció d’uns fets presumptament constitutius d’infracció disciplinària.
22/12/2023
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació contra un organisme per la denegació de l’accés a la fase d’entrevista d’un procés de selecció de lloc de treball.
IAI 59/2023
L’Administració reclamada hauria de denegar l’accés a la informació sol·licitada, tret que es disposés del consentiment exprés i per escrit de les persones afectades, ja que aquesta conté dades personals especialment protegides de les persones participants en un procés de selecció de personal.
12/12/2023
Publicació del nom i cognoms de la persona que formula al·legacions en el tràmit d'informació pública d'un procediment.
PS 39/2023
Es declara que un ajuntament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de confidencialitat, en haver publicat a la seva seu electrònica i al BOPB un acord d'aprovació d'un projecte. En aquest acord, s'identificava amb nom i cognoms la persona que havia formulat al·legacions a la fase d'informació prèvia, juntament amb el contingut de les al·legacions i altres dades personals.
11/10/2023
Dret d'informació en els debats polítics.
IP 111/2023
S'acorda arxivar la denúncia contra el regidor d'un grup municipal que durant el Ple municipal va donar informació sobre un expedient disciplinari obert contra el cap de la Policia local, perquè es considera que les manifestacions es van fer dins el context d'un debat polític sobre un dels assumptes previstos a l'ordre del dia. Es vincula amb el dret d'informació sobre els temes de la política municipal.
03/10/2023
Total de pàgines: 33