S'han trobat 161 resultats amb els descriptors Laboral
Accés d'un regidor a dades personals obrants en unes diligències d'investigació de la Fiscalia
CNS 28/2016
L'accés d'un regidor a informació pot ser pertinent si resulta necessari i proporcionat per al desenvolupament de les concretes funcions d'aquest, en relació amb matèries o àmbits concrets. Amb l'excepció que el Jutjat d'Instrucció hagi decretat el secret de sumari, la rellevància d'algunes de les persones afectades dins l'organigrama de l'Ajuntament, juntament amb el caràcter limitat de les dades que es sol·liciten (nom i cognoms, i càrrecs, de persones investigades o citades com a testimonis) i l'objecte de les diligències penals (presumptes irregularitats en determinades nòmines) pot habilitar l'accés sol·licitat.
31/05/2016
Funcions de l'encarregat del tractament respecte l'accés al servei d'Antecedents Penals de Via Oberta
CNS 29/2016
El CAOC, com a encarregat del tractament, pot tramitar l'accés a dades del Registre central de delinqüents sexuals per part d'un Ajuntament, en relació amb els treballadors d'una empresa privada de serveis que contracti o col·labori amb ella. Això, sempre que l'empresa compti amb el consentiment exprès dels afectats (que habilita la consulta), i sol·liciti a l'Administració la realització de la consulta al Registre. Caldrà tenir en compte diverses qüestions en relació amb el règim d'encàrrec i subencàrrec del tractament (art. 12 LOPD i 20 a 22 RLOPD). Per bé que el règim de mesures de seguretat exigible és el mitjà, la naturalesa de la informació tractada porta a recomanar l'aplicació del nivell alt.
23/05/2016
Comunicació de dades d'un treballador municipal al delegat de personal
CNS 70/2015
Vista la normativa estudiada (EBEP i legislació de transparència) no hi ha suficient habilitació legal per tal que el delegat de personal accedeixi al contingut íntegre de la nòmina corresponent als mesos de juny a setembre de 2015 de l'inspector de policia. Tenint en compte que el cessionari és un delegat de personal que aporta indicis de possibles irregularitats repecte un treballador i un període breu en concret, pot considerar-se justificada la comunicació de la informació referida a la realització d'hores extres (article 11 LOPD), com també la comunicació de la memòria del regidor, en allò referit a la realització i pagament de les hores extres per part de l'inspector de policia.
18/01/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Dret accés informació
- Representants treballadors
Enregistrament i difusió de les sessions plenàries de la Junta de Personal
CNS 38/2015
L'enregistrament de les sessions de la Junta de personal com a mecanisme auxiliar per facilitar la redacció de l'acta no requereix el consentiment dels afectats. Aquest consentiment sí és necessari per a la seva posterior difusió a la Intranet, sens perjudici que es puguin emetre en diferit aquelles parts de les sessions que no continguin dades personals que no puguin ser objecte de difusió. La difusió de les actes de la Junta de personal on només hi constin els acords adoptats i la identificació dels membres que han participat a la sessió resulta conforme amb la LOPD sempre que aquestes comprenguin informació de naturalesa laboral d'interès general dels treballadors.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades treballadors
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
- Organització
Adequació del Manual d'ús dels sistemes d'informació i comunicació d'una administració pública a la normativa de protecció de dades
CNS 39/2015
El manual examinat estableix una sèrie de normes i recomanacions sobre el correcte funcionament de les eines de treball posades a disposició dels treballadors de l'administració pública, els informa sobre els mecanismes de control que aquesta pot efectuar en relació amb aquest ús, així com de les conseqüències d'un ús indegut d'aquestes eines, per la qual cosa es considera, en termes generals, conforme amb la normativa de protecció de dades.
01/09/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Laboral
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- Secret comunicacions
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- No ser objecte de decisions automatitzades (incloent perfils)
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- RÈGIM SANCIONADOR
Comunicació de dades retributives dels treballadors adscrits a l'execució d'un contracte de serveis
CNS 26/2015
L'òrgan de contractació estaria habilitat legalment per accedir a determinada informació retributiva dels treballadors adscrits a l'execució d'un contracte de serveis per comprovar que l'empresa adjudicatària compleix amb la seva obligació contractual de garantir-los l'aplicació de les condicions retributives establertes al conveni col·lectiu sectorial. Es recomana sol·licitar a l'empresa un certificat sobre la percepció dels salaris per part d'aquests treballadors amb el grau de detall pertinent.
22/05/2015
Adequació de la Instrucció 4/2015 de la Direcció General de la Policia a la normativa de protecció de dades
CNS 19/2015
Ateses les finalitats de la Instrucció 4/2015 (gestió dels recursos humans i localització eficaç dels membres del CME), el tractament de les dades personals relatives al Número del DNI; TIP; Data i lloc de naixement; Sexe; i Estat civil, no sembla desproporcionat ni contrari als principis de qualitat i de finalitat (article 4 LOPD), ni requeriria el consentiment dels treballadors (article 6.2 LOPD). Atès que la Instrucció 4/2015 preveu un procediment per a la rectificació i actualització de les dades, no resulta contrari a la protecció de dades que les dades Número del DNI; TIP; Data i lloc de naixement; Sexe; i Estat civil i, si és necessari, les dades de filiació, hagin de ser comunicades i, si escau, verificades, actualitzades o rectificades per part del treballador.
15/05/2015
Accés dels representants dels treballadors a llistes d'accions formatives
CNS 18/2015
L'EBEP i l'ET no preveuen la comunicació als representants dels treballadors de la llista de les persones que han participat en activitats formatives. No obstant això, d'acord amb la Llei 19/2013, i tenint en compte les funcions legalment atribuïdes als representants dels treballadors, les dades de què es tracta i l'interès públic en la divulgació de la informació, atesos els criteris de ponderació establerts en l'article 15.3 de l'esmentada Llei, els representants dels treballadors podrien tenir accés al llistat amb identificació del nom i cognoms dels treballadors que han realitzat cursos de formació, programada o no programada, durant l'exercici 2014, sense que resulti necessari el consentiment dels afectats.
24/04/2015
Comunicació d'informació laboral a través de les llistes de distribució de l'Ajuntament
CNS 12/2015
La comunicació de les actes de la Comissió Mixta Paritària, de la Comissió de Valoració de Llocs de Treball i de la Comissió de Bases des d'una secció sindical amb representació a l'ajuntament vers llurs treballadors, a través del correu electrònic facilitat pel consistori a tal efecte, s'adequaria en el present cas a la LOPD, en la mesura que comprenen informació de naturalesa estrictament laboral i, pel que fa a les dades de caràcter personal, només contenen la informació identificativa dels membres que en formen part, així com la condició per la qual hi intervenen.
23/03/2015
Contractació de serveis per controlar l'absentisme laboral
CNS 58/2014
El tractament de dades de salut amb la finalitat de fer un control de la situació de baixa per una empresa contractada per l'empresa on el treballador presta serveis, que no tingui la consideració de Mútua Col·laboradora de la Seguretat Social, no s'adequaria a la normativa de protecció de dades, en atenció al que disposa la Llei 35/2014, de 26 de desembre.
27/02/2015
Total de pàgines: 17