S'han trobat 159 resultats amb els descriptors Laboral
Accés de les Mútues d'Accidents de Treball i Malalties Professionals a les dades dels treballadors en situació de baixa mèdica per incapacitat temporal
CNS 40/2014
La comunicació de dades personals, sense consentiment dels interessats, requereix una norma amb rang de llei que habiliti la cessió. Per tant, per a què l'Ajuntament pugui comunicar a la Mútua d'Accidents de Treball i Malalties Professionals, les dades de l'adreça i el telèfon dels treballadors municipals que es trobin en situació de baixa mèdica, per incapacitat temporal, sense disposar del seu consentiment, ha de trobar habilitació en una norma amb rang de llei.
02/09/2014
Accés dels delegats de prevenció a informació sobre la salut dels treballadors
CNS 43/2014
El dret dels delegats de prevenció d'ésser informats dels "danys a la salut" dels treballadors per a l'exercici de les seves funcions en matèria preventiva comprèn conèixer la mateixa informació que, en aquest sentit, l'empresari està obligat a notificar a l'autoritat laboral a través del comunicat d'accidents de treball. Facilitar-los aquest document amb la identificació del treballador, així com amb altra informació personal relativa a les circumstàncies en què s'ha produït l'accident, podria resultar justificada en atenció a les competències que l'article 36.2.c) de la Llei 31/1995 els reconeix.
24/07/2014
Publicitat de les retribucions dels llocs de treball d'un Ajuntament
CNS 41/2014
La comunicació de les retribucions associades als diferents llocs de treball d'un Ajuntament, que es puguin desprendre directament o indirecta de la informació que ha de constar a la relació de llocs de treball s'adequa a la normativa de protecció de dades.
23/07/2014
Informe en relació amb l'Avantprojecte de llei d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei d'Ocupació de Catalunya
PD 7/2014
09/07/2014
Comunicació a una persona col·legiada d'informació del seu Col·legi professional que pot incloure dades de tercers
CNS 22/2014
Una persona col·legiada pot tenir accés a les retribucions dels membres de la Junta de govern del seu Col·legi professional, en la mesura que en la seva condició de col·legiat, té dret a exercir el control de la gestió de l'òrgan de govern com a membre de l'Assemblea general, d'acord amb la Llei 7/2006. En el cas que l'exercici d'aquest accés a la informació de les retribucions percebudes pels membres del seu òrgan de govern pogués afectar també terceres persones, caldria dissociar les seves dades amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment d'aquestes persones, o hi hagués una llei que habilités dita comunicació. La LRJPAC, només pot habilitar la comunicació si la persona sol·licitant té un interès legítim i directe per accedir a les dades personals de tercers que puguin incloure els documents relatius a les retribucions detallades dels membres de la junta de govern (article 37.3).
07/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Contractació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació a un sindicat de dades dels treballadors d'un organisme autònom
CNS 50/2013
S'analitza l'adequació de comunicar als representants dels treballadors la informació continguda en el model de "Descripció del lloc de treball" sotmés a consulta. Determinades informacions poden formar part de la RLT, o referir-se a característiques, circumstàncies o retribucions vinculades al lloc de treball, i no a la persona física i, per tant, comunicar-se. La informació relativa al "Perfil professional del lloc de treball" pot suposar, indirectament, l'elaboració d'un perfil de la persona que ocupa un lloc de treball en un moment determinat, de manera que caldria limitar la comunicació a la informació d'aquest "Perfil" que pot ser coneguda a través de la RLT. Pel que fa als "indicadors sobre l'entorn del lloc de treball", si permeten, pel seu grau de concreció o detall, l'elaboració d'un perfil de la persona que ocupa un lloc de treball, caldria evitar-ne la comunicació.
07/11/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades treballadors
- Dades contacte treballadors
- DRETS FONAMENTALS
- Dret llibertat sindical
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Organismes autònoms
Verificació del compliment de les obligacions salarials i de seguretat social de les empreses contractistes
CNS 32/2013
La comunicació del nom i cognoms i número del DNI/NIE incloses al TC-2 resulta habilitada per l'article 11.2.c) de la LOPD, en connexió amb la previsió de l'article 42.2 de l'ET. Només s'ha de referir als treballadors afectats al contracte, i no ha d'incloure cap altra dada d'aquests treballadors que puguin contenir-se al document TC-2 del mes corresponent. Amb aquesta mateixa finalitat (art. 42.2 ET) l'Ajuntament pot accedir a informació sobre l'efectiva percepció dels salaris per part dels treballadors de les empreses contractistes o subcontractistes. LLevat que es compti amb la declaració voluntària de les persones afectades, es recomana a l'Ajuntament que consideri l'opció de la presentació d'un certificat per part de la pròpia empresa sobre la percepció dels corresponents salaris per part de tots els treballadors adscrits a l'execució del contracte.
27/06/2013
Habilitació de l'Ajuntament per tractar dades d'incapacitat temporal dels seus treballadors en determinades circumstàncies
CNS 6/2013
Tenint en compte l'article 9 del RDL 20/2012, si un Ajuntament estableix complements a la prestació per IT, estaria habilitat per tractar determinades dades personals relatives a la salut del treballador que es troba en situació d'IT, en concret, el fet que s'ha de produir una intervenció quirúrgica o una hospitalització inclosa a la cartera de serveis comuns. Més enllà d'això, no es desprèn de la normativa que l'Ajuntament hagi de conèixer les causes concretes de l'hospitalització, el tipus d'intervenció quirúrgica, o la descripció de la limitació funcional i la relació amb el procés d'hospitalització o d'intervenció quirúrgica, i per tant aquestes dades de salut resulten "excessives" des de la perspectiva del principi de qualitat.
28/02/2013
Lliurament de la relació de llocs de treball del personal laboral d'un ens públic al Comitè d'Empresa
CNS 7/2013
Cal donar publicitat de la RLT dels treballadors laborals de l'entitat i posar-la a disposició del Comitè d'Empresa, amb el contingut mínim que disposa la normativa aplicable. La comunicació de la RLT al Comitè d'Empresa, fins i tot si permet identificar de forma indirecta les persones que ocupen un lloc de treball, no vulnera la normativa de protecció de dades personals, doncs la publicació de la RLT està prevista en normes amb rang legal (EBEP i DL 1/1997), per la qual cosa no és necessari el consentiment dels afectats. La informació sobre retribucions que pot constar a la RLT inclou tant el sou base, com les retribucions complementàries vinculades al lloc de treball, i en canvi no inclou les retribucions vinculades a un treballador concret que ocupa el lloc de treball.
25/02/2013
Informació als treballadors municipals sobre la utilització dels recursos informàtics de l'Ajuntament
CNS 8/2013
La informació sobre la utilització dels recursos informàtics que un Ajuntament dóna als seus treballadors a través d'un Manual de Bones Pràctiques ha de ser clara i entenedora, tant pel que fa a la utilització d'aquestes eines per part dels treballadors com també perquè aquests coneguin el control que pot fer l'Ajuntament sobre els seus sistemes d'informació.
14/02/2013
Total de pàgines: 16