S'han trobat 156 resultats amb els descriptors Laboral
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada contra un Ajuntament per la denegació d’accés a la denúncia presentada contra la persona reclamant
IAI 61/2023
El dret d’accés reconegut per la normativa de protecció de dades personals permetria l’accés del reclamant a còpia de la informació que sobre la seva persona consti a l’escrit de denúncia o en l’informe reclamat, inclòs l’origen de les dades, per tant, la identitat de la persona denunciant -que el reclamant ja coneix- i, si escau, de terceres persones que hagin aportat informació sobre el denunciat, i la informació sobre els fets i o les accions que se li atribueixen (participació fraudulenta en un procés selectiu). No sembla necessari donar accés a dades personals de terceres persones en qualitat de participants en el procés selectiu objecte de denúncia, més enllà de la informació que ja hagi pogut fer-se pública per aplicació de la normativa aplicable.
19/03/2024
Informe jurídic emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per un ciutadà contra un Ajuntament, per la denegació d’accés a informació sobre l’import del salari extra que reben determinats treballadors del Centre Municipal Esportiu en jornada laboral de diumenge.
IAI 60/2023
La normativa de protecció de dades no impedeix facilitar el nombre total de persones usuàries que accedeixen als centres esportius en dues dates concretes. Pel que fa a les retribucions per hores extraordinàries de determinats treballadors de la plantilla de centres esportius municipals, al nombre d’hores treballades per aquests en dies festius, i a l’import d’aquestes retribucions, atesa l’afectació per un nombre limitat de persones afectades, la informació s’hauria de facilitar de forma agregada.
22/12/2023
Informe emès a petició de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública en relació amb la reclamació presentada per denegació de l’accés a un expedient d’activació del Procediment de salut i seguretat per a la prevenció de l’assetjament sexual i per raó de gènere
IAI 62/2023
En el present cas la persona reclamant té dret a accedir a la informació de l’expedient que faci referència a la seva persona, en concret: la informació que hagi aportat, fruit del relat dels fets, sobre si mateixa i també sobre la persona investigada; la informació que sobre ella hagin aportat terceres persones, inclosa la identitat d’aquestes persones i el contingut de les seves declaracions que faci referència a la seva persona; la informació que sobre ella consti en l’informe d’investigació emès per la psicòloga del servei de prevenció, incloses les valoracions que sobre la seva persona hagi efectuat tant aquesta psicòloga com l’altre psicòleg entrevistat. També pot accedir a les dades merament identificatives de les persones que hagin intervingut en el si del procediment amb motiu de l’exercici de llurs funcions.
21/12/2023
Publicació de les dades identificatives del personal interí dels centres penitenciaris.
IP 397/2022
La part denunciant exposava que la publicació del nom i cognoms i les quatre xifres del DNI, en el marc dels actes administratius d'un procés de selecció, contravé la normativa de protecció de dades personals i vulnera l'Ordre JUS/177/2004, de 27 de maig. Es resol arxivar les actuacions, atès que aquesta Ordre disposa l'obligatorietat d'emprar el NIP quan els funcionaris de presons actuen en l'exercici de les seves funcions i interactuen amb població reclusa. Per contra, no disposa que s'hagi d'emprar aquest sistema d'identificació en aspectes de selecció de personal. És més, l'article 45 LPAC preveu aquest sistema d'identificació, quan els actes administratius afectin una pluralitat de persones, com és el cas. També s'arxiva el fet que la publicació inclogui informació referida als mèrits dels aspirants, atès que es considera que han de prevaldre els principis de publicitat i transparència.
12/12/2023
Publicació de les dades identificatives del personal interí dels centres penitenciaris.
IP 396/2022
La part denunciant exposava que la publicació del nom i cognoms, i les quatre xifres del DNI, en el marc dels actes administratius d'un procés de selecció, contravé el principi de confidencialitat (art. 5.1.f RGPD) i vulnera l'Ordre JUS/177/2004, de 27 de maig. Respecte d'això, es resol arxivar les actuacions, atès que l'esmentada Ordre disposa l'obligatorietat d'emprar el NIP quan els treballadors de presons actuen en l'exercici de les seves funcions i interactuen amb població reclusa. Per contra, no disposa que s'hagi d'emprar aquest sistema d'identificació en aspectes de selecció de personal. És més, l'article 45 LPAC preveu aquest sistema d'identificació, quan els actes administratius afectin una pluralitat de persones, com és el cas. En darrer terme, també s'arxiva el fet que la publicació inclogui informació referida als mèrits dels aspirants, atès que es considera que han de prevaldre els principis de publicitat i transparència.
22/11/2023
Publicació de les llistes d'admesos i exclosos provisionals d'un procés selectiu d'estabilització, incloent informació relativa a la discapacitat de les persones aspirants.
PS 43/2023
Es resol declarar que l'ICS ha infringit el principi de minimització de dades personals, atès que va publicar al seu web un llistat d'admesos i exclosos provisional d'un procés selectiu d'estabilització on constava la condició de discapacitat de les persones aspirants que van participar pel torn de reserva, així com la informació sobre si necessitaven l'adaptació de proves. Aquesta informació era excessiva per a la finalitat de transparència pretesa. En darrer terme, no es requereix cap mesura correctora atès que, a data de la resolució, l'esmentat document ja s’havia despublicat.
22/11/2023
Utilització de dades biomètriques per al control de presència al lloc de treball
CNS 19/2023
El consentiment pot ser una base jurídica habilitant del tractament de dades biomètriques amb finalitat de control horari sempre que aquest constitueixi una manifestació de voluntat lliure, específica, informada i inequívoca per part de l’interessat d’acceptar el tractament, en els termes que s’han exposat. En qualsevol cas, abans de dur a terme un tractament com el que planteja la consulta, cal fer una avaluació de l’impacte sobre la protecció de dades a la vista de les circumstàncies concretes en què es dugui a terme el tractament on s’analitzi, entre altres qüestions, la licitud del tractament.
28/07/2023
Denegació d'accés a expedients disciplinaris
IAI 32/2023
Des del punt de vista de la normativa de protecció de dades no resulta justificat l’accés de la persona reclamant, delegada sindical i membre del comitè d’empresa al contingut dels expedients disciplinaris als que es refereix la sol·licitud, tramitats des de l’inici de l’any 2022, fins el moment de formular la sol·licitud. No obstant això, en la seva condició de membre del comitè d’empresa, si escau, el reclamant tindria dret a conèixer la informació relativa a la imposició de sancions a treballadors per la comissió d’infraccions molt greus (en els termes de la normativa aplicable) i com a delegat sindical tindria dret també a accedir als expedients tramitats a treballadors afiliats del seu sindicat.
14/07/2023
Denegació d'accés a les nòmines dels treballadors d'una entitat pública
IAI 29/2023
La normativa de protecció de dades no permetria al delegat sindical accedir a una còpia de les nòmines del personal laboral afectat per la sol·licitud d’accés. No obstant això, sí que es pot comunicar la informació que consta a les nòmines de manera agregada, de manera que es garanteixi la seva no identificació.
12/06/2023
Gravació de proves psicotècniques en processos de selecció de personal
CNS 14/2023
El tractament de les dades necessàries per a la realització de les proves dels processos de selecció de personal, incloses les dades de salut dels participants, té com a base jurídica el compliment d’una missió en interès públic i el compliment d’obligacions específiques de les administracions competents establertes per la normativa de funció pública. La gravació de les proves psicotècniques requereix, a més de la seva previsió en les corresponents bases de les convocatòries (amb la concreció i determinació de les garanties específiques necessàries), la realització prèvia d’una AIPD. No sembla que la base jurídica del consentiment sigui adient per legitimar el tractament de les dades dels aspirants a un procés selectiu amb la finalitat descrita, atès que no es pot considerar que en el cas plantejat pogués haver-hi un consentiment realment lliure, ni la possibilitat d’establir mitjans alternatius que garantissin el principi d’igualtat que ha de regir els procediments selectius.
06/06/2023
Total de pàgines: 16