S'han trobat 1.825 resultats amb els descriptors ÀMBIT SECTORIAL
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a l'empresa concessionària de l’abastament d’aigua
CNS 37/2009
L'Ajuntament només podrà facilitar les dades personals del padró municipal d'habitants a una empresa, si aquesta actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme el servei de subministrament d'aigua potable en aquest municipi, en els termes establerts a l'article 12 de la LOPD i a la Disposició Addicional 31ª de la LCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. En cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d'abastament d'aigua potable sigui de titularitat privada, o sigui, titularitat de l'empresa, l'Ajuntament només podrà cedir aquestes dades a l'empresa si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s'ha pogut constatar cap habilitació legal ni en la legislació de règim local ni en la pròpia LOPD que autoritzi a fer aquesta cessió.
01/01/2009
Realització de proves psicotècniques en centres d’ensenyament concertats per una empresa
CNS 38/2009
L'empresa prestadora de serveis d'avaluació psicològica a centres d'ensenyament actua com a encarregada del tractament, si es compleixen els requisits de l'article 12 de la LOPD. El vincle existent entre l'empresa i els alumnes neix a conseqüència de l'encàrrec. Atès que aquesta relació és necessària per a dur a terme la prestació del servei, no s'estableix un nou vincle entre l'empresa i els alumnes, no sent d'aplicació l'article 20.1 del RLOPD. Les dades de les avaluacions psicotècniques, que contenen dades de caràcter psicològic, tindran consideració de dades de salut (articles 7.3 de la LOPD i 5.1.g) del RLOPD). Per a la realització de treballs psicopedagògics, els centres no necessiten el consentiment previ dels tutors legals dels alumnes, atesa l'existència d'habilitació legal per a tractar les dades dels alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora, sempre que el tractament resulti necessari per a l'exercici d'aquestes funcions. Això no exclou l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5.1 de la LOPD).
01/01/2009
Accés a dades de persones disminuïdes per part d'una Administració competent en matèria de treball
CNS 39/2009
En el cas examinat el cedent i el cessionari, que formen part de l'Administració pública autonòmica, tenen personalitat jurídica diferenciada. Cal aplicar doncs el règim de comunicació de dades previst en l'article 21 de la LOPD. En conseqüència, l'accés fonamentat en la finalitat de crear un Sistema d'indicadors sobre la situació i evolució en el món laboral de persones amb discapacitat, és legítim, des de la perspectiva de la protecció de dades, perquè es refereix a matèries coincidents amb les que són objecte de la competència de l'entitat responsable del fitxer. En qualsevol cas, cal preveure el compliment adequat del deure d'informació (article 5 de la LOPD); crear el fitxer o fitxers que resultin necessaris per a conservar i tractar la informació personal de forma adequada, i aplicar al tractament de dades el nivell alt de mesures de seguretat, així com donar compliment al deure de secret (article 10 de la LOPD).
01/01/2009
Possibilitat de retransmetre en directe per Internet els plens municipals i de deixar les gravacions accessibles a la xarxa
CNS 40/2009
La retransmissió en directe de les sessions del ple municipal que tinguin caràcter públic, o de les parts de les mateixes que tinguin aquest caràcter, com també la posada a disposició de les gravacions d'aquestes en la web municipal, està habilitada per les previsions establertes a l'article 156 del Text refós de la Llei Municipal i de Règim Local de Catalunya, d'acord amb el que s'estableixi en el Reglament orgànic municipal.
01/01/2009
Comunicació a una ciutadana del projecte tècnic de reforma i ampliació d’un habitatge aliè
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a regidors de l'oposició còpia de l'expedient del procés de selecció per cobrir una plaça d'inspector de la policia local
CNS 44/2009
L'accés a la informació continguda en un expedient de selecció de personal per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat que els regidors puguin accedir als documents presentats pels ciutadans al Registre de l’Ajuntament
CNS 45/2009
L'accés a la informació sobre els documents d'entrada al Registre de l'Ajuntament per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades que exigeix, en la mesura que sigui possible, fer una ponderació respecte les dades personals incloses en el conjunt de la informació sol·licitada, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per a assolir la finalitat legítima d'accés a la informació, així com el deure de secret (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Ús privat del correu electrònic del lloc de treball
CNS 49/2009
L'Ajuntament pot exercir un control de les eines de treball, entre les quals es troba el correu electrònic, quan aquest control tingui per finalitat el manteniment de la infraestructura informàtica i telemàtica de què disposa l'Ajuntament, verificar el compliment per part dels treballadors de les seves obligacions laborals, o bé coordinar i garantir la continuïtat de l'activitat laboral en els supòsits d'absència dels treballadors. En aplicació del principi de qualitat (article 4 LOPD) cal determinar les actuacions de control en funció de la finalitat que es persegueixi en cada cas i escollir el sistema menys intrusiu per a les dades personals. També esdevé necessari informar clara i prèviament als treballadors sobre les seves obligacions, les mesures de seguretat implantades, així com l'abast del control sobre les eines de treball.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Total de pàgines: 183