S'han trobat 1.810 resultats amb els descriptors ÀMBIT SECTORIAL
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a regidors de l'oposició còpia de l'expedient del procés de selecció per cobrir una plaça d'inspector de la policia local
CNS 44/2009
L'accés a la informació continguda en un expedient de selecció de personal per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Possibilitat que els regidors puguin accedir als documents presentats pels ciutadans al Registre de l’Ajuntament
CNS 45/2009
L'accés a la informació sobre els documents d'entrada al Registre de l'Ajuntament per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades que exigeix, en la mesura que sigui possible, fer una ponderació respecte les dades personals incloses en el conjunt de la informació sol·licitada, per tal que no es comuniquin més dades de les estrictament necessàries per a assolir la finalitat legítima d'accés a la informació, així com el deure de secret (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Ús privat del correu electrònic del lloc de treball
CNS 49/2009
L'Ajuntament pot exercir un control de les eines de treball, entre les quals es troba el correu electrònic, quan aquest control tingui per finalitat el manteniment de la infraestructura informàtica i telemàtica de què disposa l'Ajuntament, verificar el compliment per part dels treballadors de les seves obligacions laborals, o bé coordinar i garantir la continuïtat de l'activitat laboral en els supòsits d'absència dels treballadors. En aplicació del principi de qualitat (article 4 LOPD) cal determinar les actuacions de control en funció de la finalitat que es persegueixi en cada cas i escollir el sistema menys intrusiu per a les dades personals. També esdevé necessari informar clara i prèviament als treballadors sobre les seves obligacions, les mesures de seguretat implantades, així com l'abast del control sobre les eines de treball.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Petició d'informació sobre la naturalesa d’un fitxer de l’AMPA d’un col.legi públic situat a Catalunya
PET 5/2009
L'autoritat competent per a la inscripció i control del fitxer Dades associats, creat per l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes del Col·legi Públic (...), és l'Agència Catalana de Protecció de Dades, ex article 156.b de l'EAC, ja que és un fitxer que es crea per a l'exercici de les funcions públiques educatives que l'AMPA té assignades; aquestes funcions estan relacionades amb Educació, la qual és una matèria sobre la què la Generalitat té competències (article 131 EAC); i el tractament s'efectua a Catalunya. El fitxer analitzat és un fitxer privat, atès que l'ens que l'ha creat, l'Associació de Mares i Pares d'Alumnes del Col·legi Públic (...), té naturalesa jurídico-privada. Consegüentment, cal inscriure'l al Registre de Protecció de Dades de Catalunya com a fitxer privat.
01/01/2009
Petició d'informació sobre la competència de l'Agència per a la inscripció de fitxers d'una Federació esportiva catalana
PET 11/2009
Correspon a l'Agència Catalana de Protecció de Dades la Inscripció en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya dels fitxers de titularitat d'una federació esportiva catalana.
01/01/2009
Petició d'informació sobre la competència de l'Agència per a la inscripció de determinats fitxers d'una empresa concessionària
PET 12/2009
Competència de l'Agència Catalana de Protecció de Dades per a la inscripció i control dels fitxers "Gestió i explotació de les concessions" i "Gestió integral dels clients de la companyia" d'una empresa concessionària.
01/01/2009
Confecció i publicació de les dades personals del cens electoral corresponent a eleccions sindicals
CNS 18/2008
És legítim que l'òrgan competent reculli les dades personals consistents en el nom i cognoms, el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat dels treballadors d'una unitat electoral per a la celebració d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors a les Administracions públiques. Tanmateix, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, es considera que la publicació de les dades consistents en el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat d'aquests treballadors en el tauler d'anuncis de la unitat electoral corresponent pot vulnerar el dret a la protecció de dades personals dels electors, ja que aquestes dades no són necessàries per al compliment de la finalitat primera de la publicació de les llistes d'electors, que no és altra que saber si un funcionari es considera o no elector.
01/01/2008
Accés a les dades del padró municipal per part d’una Regidoria d’un Ajuntament per difondre un programa de formació.
CNS 19/2008
El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i per tant li és d'aplicació la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de dades de caràcter personal, i per tant caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma, a més del que disposa la normativa sectorial aplicable. La Regidoria de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimada per accedir a dades del padró municipal. En els escrits mitjançant els quals es difongui el programa formatiu s'ha de donar compliment al deure d'informació de l'article 5 de la LOPD.
01/01/2008
Total de pàgines: 181