S'han trobat 1.812 resultats amb els descriptors ÀMBIT SECTORIAL
Tramesa a la mesa de negociació d’un conveni col.lectiu de dades dels empleats
CNS 5/2005
Les dades es poden recollir per ser tractades i sotmetre-les a tractament quan siguin adequades, pertinents i no excessives en relació amb l’àmbit i finalitats determinades, explícites i legítimes per a les quals s’han obtingut, en atenció al principi de qualitat de les dades. En aquest supòsit la llei no preveu la comunicació que es planteja, per tant, es requeriria el consentiment dels treballadors afectats pel conveni col·lectiu en fase de negociació. La informació es podria donar de forma dissociada i no es veuria afectat el dret fonamental a la protecció de les dades de caràcter personal.
01/01/2005
Cessió de dades del padró a un centre escolar per finalitats informatives
CNS 6/2005
La cessió de dades del padró municipal, en concret la identitat i domicili de persones menors d’edat a un centre d’ensenyament, està sotmesa a la normativa de protecció de dades i a la normativa sectorial aplicable. En aquest supòsit, la cessió de dades no està expressament prevista per una norma amb rang de llei, per tant, caldria disposar del consentiment previ dels pares o responsables legals del menors. Per a dur a terme la finalitat que es proposa s’haurien d’utilitzar altres mecanismes informatius que no comportin una cessió de les dades contingudes en el padró municipal.
01/01/2005
Accés del comitè d’empresa a dades dels candidats als processos de selecció interns
CNS 16/2005
Segons el conveni col·lectiu, el comitè d’empresa participa en diferents fases dels processos de provisió de places. Atès el règim general de la comunicació de dades, l’accés a dades concretes hauria de ser consentit pels interessats o habilitat legalment. El comitè d’empresa únicament pot accedir a aquelles dades que siguin necessàries i adequades per exercir la funció de ponderació dels mèrits dels candidats, en atenció al principi de qualitat. L'accés, per tant, només es justifica per al compliment de la finalitat legítima.
01/01/2005
Cancel·lació de dades personals tractades per les administracions públiques
CNS 17/2005
La normativa de protecció de dades s'ha d'interpretar de forma conjunta amb la normativa relativa al tractament dels arxius i documents generats per l'Administració pública, que pot imposar l'obligació de mantenir i conservar la documentació fins i tot una vegada ha conclòs l'actuació administrativa i s'ha acomplert la finalitat pública que va justificar la recollida i el tractament de les dades. L'exercici del dret de cancel·lació de dades pot quedar limitat però el responsable del tractament ha de donar resposta expressa a la sol·licitud de cancel·lació.
01/01/2005
Tramesa del cens electoral d’una administració corporativa a l’administració tutelar
CNS 28/2005
La tramesa del cens electoral podria comportar una cessió de dades però la normativa sectorial aplicable preveu donar publicitat al cens electoral i, per tant, es preveu l'accés públic a determinades dades del cens. S’habilita legalment l’accés a aquesta informació personal, atesa la finalitat legítima de les garanties pròpies d’un procés electoral. Ara bé, quan l’administració corporativa realitzi actuacions que no tinguin la consideració d’exercici de potestats públiques, per a qualsevol comunicació de dades caldrà recollir el consentiment dels titulars tret dels supòsits en què estigui autoritzada per una llei.
01/01/2005
Cessió de dades de salut al Poder Judicial
CNS 1/2004
La LOPD permet la cessió de dades personals a jutges i tribunals sense el consentiment de l’interessat sempre que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions que tenen atribuïdes. La petició d’informació ha de ser precisa i no excessiva de conformitat amb les necessitats que exigeixi la resolució del cas. Cal valorar conjuntament l’obligació de col·laborar, les exigències de la protecció de dades, el deure de confidencialitat de la informació del pacient i el secret professional al que està subjecte el col·lectiu sanitari.
01/01/2004
Cessió de dades personals a una associació de propietaris i a entitats urbanístiques de col·laboració
CNS 2/2004
Es plantegen dues possibles cessions de dades per part de l’ajuntament. Una, a una associació privada i l’altra, a una entitat urbanística de col·laboració. Es conclou, en el primer cas, que la cessió comprendrà únicament les dades dels seus associats necessàries per a l’organització de les activitats que li corresponen i, en el segon cas, la informació necessària per participar en el procés urbanístic; si aquesta conté dades personals es comunicaran únicament i exclusivament per a l’exercici de funcions de col·laboració en l’execució de les obres, en compliment del principi de finalitat.
01/01/2004
Cessió de dades del personal d'universitats als representants sindicals
CNS 5/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa preveu la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Cessió de dades salarials dels treballadors als representants sindicals
CNS 6/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, drets que s’entenen extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa conté una previsió legal respecte a la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Inscripció de fitxers de centres sanitaris als Registres de Protecció de Dades
CNS 9/2004
Es planteja si les entitats de dret públic han d’inscriure els seus fitxers en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya i, alhora, en el Registre General de Protecció de Dades de l’Agència Espanyola. Es conclou que no és necessària la doble inscripció; si aquestes entitats estan compreses dins l’àmbit d’actuació de l’Agència Catalana, cal que la inscripció es realitzi en el seu Registre. En la mesura que al Registre General de Protecció de Dades li correspon vetllar per la publicitat de l’existència dels fitxers, li seran trameses les inscripcions que realitzi l'Agència Catalana.
01/01/2004
Total de pàgines: 182