S'han trobat 1.814 resultats amb els descriptors ÀMBIT SECTORIAL
Cessió de dades salarials dels treballadors als representants sindicals
CNS 6/2004
El comitè d’empresa i els delegats de personal tenen reconeguts determinats drets d’accés a informació dels treballadors, drets que s’entenen extensius als representants sindicals en virtut de la Llei de llibertat sindical. La normativa conté una previsió legal respecte a la cessió de les dades que consten a les còpies bàsiques dels contractes i, en general, les dades dels treballadors únicament podran destinar-se al compliment de les funcions per les quals la normativa n’ha autoritzat la cessió. El destí de les dades a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o el consentiment de l’afectat.
01/01/2004
Inscripció de fitxers de centres sanitaris als Registres de Protecció de Dades
CNS 9/2004
Es planteja si les entitats de dret públic han d’inscriure els seus fitxers en el Registre de Protecció de Dades de Catalunya i, alhora, en el Registre General de Protecció de Dades de l’Agència Espanyola. Es conclou que no és necessària la doble inscripció; si aquestes entitats estan compreses dins l’àmbit d’actuació de l’Agència Catalana, cal que la inscripció es realitzi en el seu Registre. En la mesura que al Registre General de Protecció de Dades li correspon vetllar per la publicitat de l’existència dels fitxers, li seran trameses les inscripcions que realitzi l'Agència Catalana.
01/01/2004
Cancel·lació de dades personals i deure de conservació
CNS 10/2004
Es planteja un possible conflicte entre el dret de cancel·lació de les dades personals i allò establert a la legislació d'arxius i documents públics. El dret de cancel·lació en tractaments que realitzen les administracions públiques resta limitat pel deure de conservació. Cal valorar, en cada cas, si es pot atendre aquest dret o bé ponderar la presència d'un interès rellevant per donar compliment a la cancel·lació de dades. La legislació catalana preveu els procediments de selecció d'informació, també de caràcter personal, per a la seva conservació.
01/01/2004
Comunicació de dades del padró per a estudis genealògics
CNS 12/2004
El padró és la base de dades personals en què s’han d’inscriure totes les persones residents en un municipi i, com a tal, li és d’aplicació la Llei de protecció de dades. L’accés sol·licitat fa referència a informació objecte de preservació als efectes del disposat a la Llei d’arxius i documents. D’altra banda, s'admet el tractament de dades personals per a finalitats posteriors de caràcter històric, estadístic o científic, si no són incompatibles amb les finalitats originàries. L’accés estarà legitimat si l’òrgan responsable de la custòdia dels documents constata el compliment dels requisits que la legislació sectorial preveu per accedir-hi.
01/01/2004
Comunicació de dades personals aportades en un procediment de licitació
CNS 13/2004
La comunicació d’informació relativa a dades personals aportades pels licitadors en un concurs públic es considera cessió d’acord amb la legislació de protecció de dades. La normativa sectorial en contractació pública preveu uns drets d’informació a favor dels licitadors que podrien emparar aquesta comunicació. Correspon a l’òrgan de contractació decidir quines dades concretes han de ser cedides a la resta de licitadors que ho sol·licitin, atès que la condició d’interessat pot determinar l’habilitació per conèixer aquesta informació en determinats supòsits.
01/01/2004
Cessió dels documents de cotització dels treballadors al delegat sindical
CNS 14/2004
Es planteja si la cessió dels documents de cotització a un delegat sindical és adequada d’acord al que disposa la llei sobre infraccions i sancions en l’ordre social. La cessió és pertinent si s’ajusta a la finalitat de complir amb la tasca de vigilància del compliment de les normes vigents en matèria de Seguretat Social per part de l’administració, d’acord a les previsions de l’Estatut dels Treballadors. Si les dades es destinen a qualsevol altra finalitat haurà de tenir l’habilitació corresponent o haurà de ser consentida per l’interessat. A més, els representants resten sotmesos al deure de secret.
01/01/2004
Concepte d’encarregat del tractament en l’àmbit de l’administració local
CNS 16/2004
L’entitat concessionària planteja si ha de facilitar a l’ajuntament la base de dades dels usuaris del servei de subministrament d’aigua un cop ha finalitzat la concessió de l’explotació d’un servei. Com a servei públic municipal, la base de dades que es genera, en principi és responsabilitat de l’ajuntament. L’entitat es configura com a encarregada del tractament i, al tractar-se d’una base de dades que té com a finalitat l’exercici d’una competència municipal, s’haurà de retornar a l'ajuntament o destruir, un cop finalitzada la concessió.
01/01/2004
Cessió de dades de salut al Poder Judicial
CNS 1/2004
La LOPD permet la cessió de dades personals a jutges i tribunals sense el consentiment de l’interessat sempre que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions que tenen atribuïdes. La petició d’informació ha de ser precisa i no excessiva de conformitat amb les necessitats que exigeixi la resolució del cas. Cal valorar conjuntament l’obligació de col·laborar, les exigències de la protecció de dades, el deure de confidencialitat de la informació del pacient i el secret professional al que està subjecte el col·lectiu sanitari.
01/01/2004
Enviament de recordatoris de visites al mòbil d'una altra persona
PS 23/2018
El tractament inexacte del número de mòbil vinculat a les persones usuàries del servei, on es reben SMS de recordatoris o anul·lacions de visita, que comporta l'accés per terceres persones no autoritzades a dades de salut, és constitutiu d'una infracció molt greu.
Tractament de dades de salut (VIH) sense acreditar el consentiment exprés.
PS 20/2017
L'empresa VALORIZA -que presta, per compte de l’Institut Municipal dels Serveis (IMSS) de l’Ajuntament de Barcelona, el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD)-, va recollir i tractar a l’expedient personal d'una usuària del servei, dades relatives a la salut de la persona denunciant (fill de la persona usuària i qui actuava com el seu cuidador), entre d’altres que és seropositiu, sense haver recavat el seu consentiment exprés, fet que suposa un tractament il·licit de dades especialment protegides.
Total de pàgines: 182