S'han trobat 1.138 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
CNS 51/2015
Facilitar a un regidor de l'oposició un llistat del personal de l'Ajuntament i del personal d'un organisme autònom municipal amb indicació del nom, càrrec i retribucions brutes percebudes durant l'any 2014 no resulta contrari a la normativa de protecció de dades sempre que siguin informacions necessàries per al desenvolupament de les concretes funcions de control que té assignades.
23/10/2015
CNS 50/2015
Facilitar als regidors l'accés a tots els documents que consten en el Registre d'entrada i sortida des del mes d'agost de 2015 en endavant podria forçar el principi de qualitat de les dades i suposar un risc per a la correcta protecció de la informació personal dels afectats, atès el volum d'informació sol·licitada, l'elevat nombre de possibles persones afectades i la diversa naturalesa de la informació personal que s'hi podria contenir, entre la qual, no seria possible descartar-ne dades que requereixin una especial protecció. Per aquest motiu, podria ser convenient concretar, en la mesura del possible, la finalitat i els termes de la seva petició, als efectes de valorar la pertinença o no de facilitar-ne un accés parcial, sempre que això no impedeixi exercir la funció de control que tenen atribuïda.
07/10/2015
CNS 41/2015
La normativa examinada no habilita a l'ajuntament per comunicar a una altra administració local un certificat en què es faci constar que un determinat empleat públic no estava immers, en la data en què va deixar de prestar-hi serveis, en cap expedient disciplinari ni penal, ni tenia pendent de resoldre per via judicial cap procediment contenciós administratiu relacionat amb expedients disciplinaris pendents d'execució. No obstant això, l'ajuntament que sol·licita aquest certificat pot, en exercici de les funcions pròpies en matèria de gestió de personal, sol·licitar al mateix afectat que acrediti les esmentades circumstàncies, per exemple, mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
16/09/2015
CNS 37/2015
La legislació sanitària i de serveis socials pot habilitar la comunicació de determinades dades sense consentiment dels afectats, sempre que la coordinació entre els serveis assistencials i els serveis socials així ho requereixi. Només resultaria legítima la comunicació, per part dels serveis socials al Fitxer, de dades de persones ateses per ambdós serveis que han rebut o reben un servei específic que té alguna repercussió o impacte en la seva atenció mèdica i limitada a les dades estrictament necessàries. La LSS pot habilitar l'accés i consulta per part dels serveis socials a les dades de la HC de determinades persones, en determinats supòsits. LLevat que les "persones cuidadores" ostentin i puguin acreditar que tenen la representació legal, que són tutors o que poden actuar en nom i representació de l'afectat, no sembla que puguin prestar el consentiment o exercir els drets ARCO en nom d'una persona ingressada en una residència.
08/09/2015
CNS 38/2015
L'enregistrament de les sessions de la Junta de personal com a mecanisme auxiliar per facilitar la redacció de l'acta no requereix el consentiment dels afectats. Aquest consentiment sí és necessari per a la seva posterior difusió a la Intranet, sens perjudici que es puguin emetre en diferit aquelles parts de les sessions que no continguin dades personals que no puguin ser objecte de difusió. La difusió de les actes de la Junta de personal on només hi constin els acords adoptats i la identificació dels membres que han participat a la sessió resulta conforme amb la LOPD sempre que aquestes comprenguin informació de naturalesa laboral d'interès general dels treballadors.
01/09/2015
CNS 39/2015
El manual examinat estableix una sèrie de normes i recomanacions sobre el correcte funcionament de les eines de treball posades a disposició dels treballadors de l'administració pública, els informa sobre els mecanismes de control que aquesta pot efectuar en relació amb aquest ús, així com de les conseqüències d'un ús indegut d'aquestes eines, per la qual cosa es considera, en termes generals, conforme amb la normativa de protecció de dades.
01/09/2015
CNS 29/2015
Aquest Dictamen examina les implicacions d'un Projecte relacionat amb l'anàlisi i explotació de les dades de la història clínica electrònica. Entre d'altres qüestions, es considera necessari concretar i aclarir diverses qüestions, entre d'altres: els fitxers relacionats amb el Projecte; les finalitats, habilitades per la normativa, que poden habilitar les peticions d'informació; establir un procediment adequat d'anàlisi de peticions d'informació; si la informació es tractarà de manera anonimitzada o en base al consentiment; la difusió que es pot fer de la informació tractada; la previsió d'un model integral de seguretat; el procediment tècnic d'anonimització; o l'exercici dels drets ARCO i l'opt-out. També es recomana, entre d'altres qüestions, incorporar una avaluació d'impacte sobre la privacitat (PIA).
23/07/2015
CNS 34/2015
Resulta aplicable al sistema de videovigilància instal·lat en el dipòsit de detinguts i a la sala d'escorcoll de la policia local de l'Ajuntament, així com en l'interior dels vehicles de la policia local, la normativa de protecció de dades personals (LOPD i RLOPD, i Instrucció 1/2009). Al tractament de dades derivat de sistemes de videovigilància en l'exterior dels vehicles policials, resulta aplicable el règim establert en la LOVFCS, i la seva normativa de desenvolupament. El tractament de dades fet en l'interior dels vehicles policials podria quedar integrat en un fitxer existent o bé crear-ne un de nou. No resulta necessari crear cap fitxer en relació amb la videovigilància en l'exterior dels vehicles policials. Cal donar compliment al deure d'informació (art. 5 LOPD i 12 Instrucció), en els termes apuntats en el Dictamen.
23/07/2015
PD 9/2015
14/07/2015
PD 10/2015
06/07/2015
Total de pàgines: 114