S'han trobat 277 resultats amb els descriptors Principi finalitat
Comunicació de dades per fer tractaments estadístics desglossats per sexe
CNS 24/2009
De la normativa aplicable es desprèn l'obligació d'incloure la dada sexe en alguns fitxers de dades personals de l'empresa pública en determinats supòsits, però no en tots els fitxers. L'empresa pública pot preveure la comunicació de dades per a finalitats estadístiques a un altra administració pública, sense el consentiment de les persones interessades, en aplicació de l'article 21 LOPD, sempre que l'estudi tingui la consideració d'activitat estadística d'interès de la Generalitat. En tot cas, com a regla general caldrà prèviament anonimitzar els estudis.
01/01/2009
Comunicació d'informació per part d'un sindicat als seus òrgans de govern i afiliats
CNS 26/2009
Es planteja la possibilitat que el secretari general d'un sindicat com a membre d'un òrgan col·legiat d'un dels ens públics competents en matèria de salut pugui comunicar els acords i les seves intervencions en aquell òrgan col·legiat als òrgans de govern i als afiliats al sindicat. La comunicació de dades als òrgans de govern que regeixen el sindicat, d'acord amb el que preveu l'article 11.2.c) de la LOPD, és legítima per la finalitat que la justifica. La comunicació de dades als afiliats al sindicat es considera cessió de dades i només seria legitima en el supòsit en què fos habilitada per una norma amb rang de llei, d'acord amb el que disposa l'article 11.2 a) de la LOPD.
01/01/2009
Incorporació de dades de persones discapacitades al Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 32/2009
La incorporació de dades personals sobre discapacitat en el Catàleg de Dades i Documents Electrònics per a la seva posada a disposició de les administracions públiques interessades constitueix una comunicació de dades. Consegüentment, per tal que sigui legítima la comunicació de dades caldrà analitzar si es compta amb el consentiment exprés, es compta amb habilitació d'acord amb l'article 21 LOPD, o bé si existeix una llei que habiliti la cessió. En el cas que el consentiment sigui necessari, aquest s'haurà d'atorgar expressament, d'acord amb l'article 7.3 LOPD. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació i de posteriors tractaments haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, ex article 4 LOPD i garantir la confidencialitat de les dades mitjançant l'aplicació de les mesures de seguretat adequades, que en aquest cas seran de nivell alt.
01/01/2009
Utilització de dades personals per part d'un regidor municipal
CNS 3/2009
Es plantegen dubtes sobre la possible utilització per part d'un regidor de dades identificatives de determinades persones que han estat donades de baixa del padró municipal d'habitants. El dret d'accés a la informació exercit pels regidors té limitacions, però una limitació a priori i amb caràcter general, respecte les dades personals a les que poden accedir, no s'ajusta a la normativa sobre dret d'accés ni resulta exigible des de la perspectiva de la protecció de dades. La utilització posterior de les dades personals, obtingudes legítimament pel regidor, ha de fonamentar-se en una finalitat determinada, explícita i legítima. L'accés legítim no habilita per a utilitzar les dades per a qualsevol altra finalitat que difereixi o no pugui considerar-se subsumible en la finalitat primera i legítima que fonamenta el tractament. Un canvi de finalitat requerirà comptar amb el consentiment dels interessats o amb una habilitació legal.
01/01/2009
Sol.licitud d'informació que un diputat del Parlament de Catalunya formula a una Administració pública
CNS 5/2009
Un diputat del Parlament sol•licita tenir accés a les dades contingudes en els expedients referits a expedients de tutela de menors d'edat. Cal fer compatible el dret d'accés dels diputats a la informació de què disposa l'administració pública, amb la protecció de dades personals. El Reglament del Parlament de Catalunya constitueix, amb caràcter general, l'habilitació legal necessària per a la cessió de les dades sense el consentiment dels interessats, sens perjudici del compliment dels principis i deures previstos en la LOPD. Atès que els expedients inclouen dades especialment protegides o sensibles, es considera exigible en aquest cas dissociar o anonimitzar la informació de forma prèvia a la comunicació als diputats del Parlament, per tal de no permetre la identificabilitat de persones físiques concretes. Caldrà també determinar el sistema concret de codificació o anonimització i la forma concreta de donar accés a la informació.
01/01/2009
Implantació de sistema de control horari mitjançant empremta digital en una Administració pública
CNS 9/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una administració pública. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la creació i inscripció del fitxer (art. 20 LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
Comunicació a una ciutadana del projecte tècnic de reforma i ampliació d’un habitatge aliè
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
Fiscalització d'informació associada a les trucades realitzades des de telèfons de l'Ajuntament
CNS 47/2009
Es planteja si un interventor d'un Ajuntament pot fiscalitzar, sense autorització expressa i a través de les factures de telèfon de què disposa, a qui es truca, i/o intentar esbrinar el motiu de la trucada. L'exercici de la funció de control i fiscalització dels interventors municipals no s'esgota exclusivament en fiscalitzar l'import de les factures, sinó que podria abastar totes aquelles operacions i actuacions necessàries per donar compliment a les funcions interventora, de control financer i de control d'eficàcia. El coneixement per part de l'interventor de la informació personal en qüestió, si bé no de forma generalitzada, sí pot resultar ajustat als principis de la LOPD en casos concrets. El coneixement per part d'un tribunal qualificador -en què participa l'interventor-, podria sol·licitar, com a tal, la informació que resulti necessària per al compliment de les seves funcions. En qualsevol cas, l'Ajuntament ha de vetllar perquè els seus treballadors i càrrecs tractin les dades personals adequadament.
01/01/2009
Possibilitat d'accedir a dades del personal d'empreses municipals
CNS 50/2009
Els membres dels Consells d'Administració de les empreses municipals poden accedir a determinades dades personals dels treballadors d'aquestes empreses només en la mesura que aquest accés sigui necessari per a la consecució de les funcions que tenen assignades com a membres de l'òrgan de direcció. Les dades personals dels treballadors a les quals tinguin accés han de ser adequades, pertinents i no excessives, en funció de la finalitat legítima que s'al·legui en cada cas i no podran ser tractades per a altres finalitats diferents a les quals justificaren el seu accés.
01/01/2009
Dret d'accés a informació municipal per un regidor de l'oposició
CNS 51/2009
L'accés a la informació continguda al padró d'habitants, les actes de les sessions de la Junta de Govern local i al compte general de l'Ajuntament per part d'un regidor municipal pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat de les dades (article 4 de la LOPD) i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (article 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Total de pàgines: 28