S'han trobat 277 resultats amb els descriptors Principi finalitat
Publicació de dades de la Relació de Llocs de Treball d'un Consorci
CNS 11/2010
La Relació de Llocs de Treball és l'instrument tècnic a través del qual es realitza l'ordenació de tots els llocs de treball presents a una determinada organització d'acord amb les necessitats dels seus serveis, amb el contingut previst a l'EBEP i al Decret Legislatiu 1/1997, i defineix les funcions, característiques, retribucions i complements del lloc de treball, sense que hi tinguin cabuda dades de caràcter personal. La comunicació que es faci de les dades de les persones que ocupen un determinat lloc de treball ha de tenir habilitació legal o comptar amb el consentiment del treballador.
01/01/2010
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa per realitzar treballs de manteniment
CNS 13/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals, i cal aplicar el règim de cessions de la LOPD, tenint en compte les previsions de la Llei del Cadastre. L'empresa que desenvolupa activitats destinades al subministrament d'energia elèctrica, és titular d'un dret de transcendència real com és la servitud de pas regulada en la Llei 56/1997 del sector elèctric, per la qual cosa té accés legítim a les dades protegides del Cadastre. En base a això, es pot articular l'accés per part d'una altra empresa que realitza tasques de manteniment, a través d'un encàrrec del tractament (respectant les previsions de l'article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD, entre d'altres). D'existir competències municipals que requerissin el tractament de dades del Cadastre, més enllà de les previsions referides a l'IBI, l'accés per part de l'Ajuntament a aquestes dades podria quedar, també, legitimat.
01/01/2010
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa col.laboradora
CNS 14/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari, són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals. Segons la Llei del Cadastre, l'Ajuntament o, si escau, altres administracions públiques, poden utilitzar les dades dels propietaris per a l'exercici de les seves pròpies competències, amb les limitacions derivades dels principis de competència, idoneïtat i proporcionalitat (article 52.2.a) de la Llei del Cadastre). La comunicació de les dades del cadastre a empreses col·laboradores no es trobaria emparada pel règim general de cessions (article 11 LOPD) a menys que es compti amb el consentiment dels titulars. L'accés i el posterior tractament de dades personals que hagi de fer l'empresa, si actua per compte de l'Ajuntament, s'hauria d'articular a través d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD).
01/01/2010
Consulta d’un Consorci sobre la publicació de dades incloses a la relació de llocs de treball
CNS 34/2010
La publicació de la Relació de Llocs de Treball i la dels nomenaments del personal funcionari i laboral amb la informació prevista a la normativa legal que ho regula no vulnera la legislació en matèria de protecció de dades. El fet que de la publicació de la Relació de Llocs de Treball es pugui deduir la persona que ocupa un determinat lloc no hauria de representar un obstacle al compliment del principi de publicitat, atès que tant la publicació de la Relació de Llocs de Treball com la dels nomenaments és prevista en una norma amb rang de llei.
01/01/2010
Criteris d’actuació en un Ajuntament pel que fa a la gestió i la tramitació de la correspondència
CNS 36/2010
El compliment dels principis i obligacions de la LOPD, especialment el règim aplicable a les dades sensibles, ha de regir la gestió i la tramitació de les dades personals per part de l'OAC, independentment de qui en sigui la persona física destinatària. Resulta legítim, en els termes de la Llei 30/1992, que l'OAC tingui accés tant a les dades que identifiquen l'emissor i el destinatari d'un document o escrit, com a les dades personals incloses en la documentació, amb la finalitat de procedir al seu registre i tramitació. No obstant això, el Dictamen fa matisacions respecte al correu que es podria qualificar com a "privat", especialment pel que fa als escrits adreçats a l'alcalde, els regidors o els grups municipals. Entre d'altres, l'opció consistent en què l'OAC no obri el correu adreçat a l'alcalde o als regidors, el deixi a la bústia corresponent i sigui el destinatari el que, en cas que el document tingui relació amb actuacions de competència municipals, el trameti a l'OAC per al seu registre, s'adequa a la normativa de protecció de dades personals. Aquestes consideracions poden ser extensibles al correu adreçat als Grups municipals.
01/01/2010
Accés dels regidors al registre d'entrades i sortides de l'Ajuntament i altres documents, i límits a la utilització de les dades
CNS 38/2010
L'accés a les dades de caràcter personal contingudes al registre d'entrada i sortida de documents d'un Ajuntament, per part de regidors de la corporació, serà legítim si es limita a les dades necessàries per a l'exercici de les funcions que atribuïdes i només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació.
01/01/2010
Petició d'un regidor, que demana còpia d'un expedient que es troba en seu judicial
CNS 21/2010
L'accés a l'expedient administratiu municipal relatiu al tema objecte de consulta ha de ser accessible als regidors per tal de poder exercir les seves funcions, i s'ha de distingir de l'accés a les diligències prèvies d'una causa penal instruïda per un Jutjat d'Instrucció. A banda de supòsits de denegació motivada d'accés, previstos en la normativa, l'existència d'un secret sumarial impossibilita l'accés del regidor a la informació, de la mateixa manera que si l'Ajuntament no és part en la causa. En el cas que l'Ajuntament sigui part en la causa, es podria produir un accés sempre i quan l'accés es produeixi en el marc d'una finalitat legítima, determinada i explícita, com el desenvolupament de funcions concretes legalment atribuïdes al regidor sol·licitant, com seria el cas, per exemple, de funcions directament vinculades amb el procés penal. Cal tenir en compte especialment el principi de qualitat.
01/01/2010
Petició d'informació d'un regidor sobre la situació dels impostos municipals a nom de regidors
CNS 22/2010
La informació sol·licitada per regidor està directament relacionada amb la gestió que el propi Ajuntament fa dels tributs municipals, i per tant, la informació no és aliena a les pròpies funcions dels regidors -que són part integrant del consistori-, entre les quals està la de controlar que la gestió dels tributs municipals es realitzi de forma ajustada a la normativa. L'accés dels regidors a la informació sobre la situació dels impostos municipals a nom dels regidors, es pot considerar legítima, ja que pot resultar necessària per tal de realitzar aquelles funcions que els corresponen, ja sigui la funció general de control de les activitats del propi Ajuntament en relació amb la gestió de tributs locals, o bé, si escau, per funcions específiques de gestió que pugui tenir atribuïdes el regidor en qüestió.
01/01/2010
Tractament de dades de plans d'autoprotecció i del servei de trucades d'emergència
CNS 21/2009
Les dades personals contingudes en els plans d'autoprotecció i en el Registre general de plans de protecció civil, es troben protegides per la LOPD. Es consideren ajustats als principis de qualitat i finalitat de la LOPD, entre d'altres, els accessos a les dades pels cossos operatius, en la mesura que aquests hagin d'intervenir en una situació concreta d'emergència, la qual genera l'activació d'un pla d'autoprotecció. La comunicació de dades als ajuntaments on es troben ubicades les empreses autores de plans d'autoprotecció, ateses les seves competències, s'ajusta a les previsions de l'article 21 de la LOPD. En relació amb altres accessos, caldria valorar l'interès legítim i directe, als efectes de la Llei 30/1992. Cal sotmetre igualment a la normativa de protecció de dades els accessos i utilització de les dades personals tractades al servei de gestió de trucades d'urgència.
01/01/2009
Sistema de control horari del personal d'una Diputació provincial mitjançant empremta digital
CNS 22/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una Diputació provincial. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la modificació del fitxer de "personal" o bé, la creació i inscripció d'un fitxer específic per a aquest tractament (article 20 de la LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades biomètriques
- Empremta dactilar
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
Total de pàgines: 28