S'han trobat 277 resultats amb els descriptors Principi finalitat
Confecció i publicació de les dades personals del cens electoral corresponent a eleccions sindicals
CNS 18/2008
És legítim que l'òrgan competent reculli les dades personals consistents en el nom i cognoms, el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat dels treballadors d'una unitat electoral per a la celebració d'eleccions als òrgans de representació dels treballadors a les Administracions públiques. Tanmateix, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, es considera que la publicació de les dades consistents en el DNI (o NIF), la data de naixement i l'antiguitat d'aquests treballadors en el tauler d'anuncis de la unitat electoral corresponent pot vulnerar el dret a la protecció de dades personals dels electors, ja que aquestes dades no són necessàries per al compliment de la finalitat primera de la publicació de les llistes d'electors, que no és altra que saber si un funcionari es considera o no elector.
01/01/2008
Cessió de dades a la Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma per tal d'informar sobre una oferta educativa en català
CNS 5/2008
Es planteja una cessió d'una base de dades, en conjunt, que conté dades de caràcter personal, a una Conselleria d'Educació d'una altra Comunitat Autònoma, per tal de donar informació sobre una oferta educativa en català. L'Administració autonòmica catalana relacionada amb la consulta no exerceix competències en l'àmbit educatiu, sinó de representació del Govern i de difusió cultural. Per tant, no es donen els requisits d'identitat de competències o matèries que l'article 21 de la LOPD exigeix per poder realitzar la cessió sense el consentiment dels titulars de les dades. Caldria demanar els corresponents consentiments dels titulars de les dades personals, o bé utilitzar altres mecanismes informatius.
01/01/2008
Petició d'accés a dades realitzada per part d’una universitat en relació amb un estudi
CNS 6/2008
Anàlisi de la cessió de dades personals entre una Administració pública i una universitat per a la realització d'un estudi científic (articles 11.2 e) i 21 LOPD i 9 RLOPD). Aplicació necessària dels principis de qualitat de les dades i d'incompatibilitat de la finalitat pretesa (art. 4 LOPD). Anàlisi del concepte d'estudi científic i dels requisits necessaris per determinar que ens trobem davant una finalitat científica. Impossibilitat de cedir les dades anonimitzades per a la realització de l'estudi, i necessitat de respectar el deure de secret durant la seva realització i en la publicació dels resultats.
01/01/2008
Possibilitats de difusió d’informació municipal per mitjà d’Internet
CNS 13/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de la Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; actes del ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (article 11 LOPD).
01/01/2008
Ús de determinades dades de caràcter personal i possibilitats de cessió
CNS 14/2008
Procediment d'actuació d'un Pacte territorial i cessió a l'organisme autònom competent en matèria d'ocupació. El procediment d'actuació del Pacte s'ha de fonamentar no només en l'observança dels principis de qualitat, informació, consentiment, seguretat i confidencialitat de les dades sinó també en el compliment d'obligacions com la creació dels corresponents fitxers i inscripció al Registre de Protecció de Dades de Catalunya. El Pacte ha de posar a disposició dels interessats un mitjà senzill i gratuït que possibiliti els interessats l'exercici dels drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició (drets ARCO).
01/01/2008
Difusió d’informació que contingui dades de caràcter personal a través d’Internet
CNS 15/2008
La publicació d'actes de sessions a la web que no continguin dades de caràcter personal o quan les dades personals es limitin a les dades dels regidors i els funcionaris que hi intervinguin per raó del seu càrrec, no es veu limitada per la normativa de protecció de dades. Ara bé, quan les actes incloguin dades de caràcter personal, la seva publicació constitueix un tractament de dades personals i per tant s'ha de sotmetre als principis i garanties de la LOPD. Actes de Junta de Govern: les sessions no són públiques i l'accés a les actes només és possible per persones legitimades d'acord amb la LRJPAC; Actes del Ple: les sessions són públiques però d'això no es pot desprendre que les actes de les sessions puguin ser difoses a la web. Caldrà una llei que ho habiliti (art. 11 LOPD). La publicació de llista d'admesos en procediment selectiu d'una administració pública en el BOP i DOGC serà possible sempre i quan la convocatòria ho prevegi i es limiti a les dades estrictament necessàries.
01/01/2008
Accés a dades del padró per part de l'encarregat del tractament
CNS 7/2007
Comunicació de dades del padró municipal a un tercer contractat pel propi ajuntament per a la realització d’un estudi sobre les situacions de dependència de la gent gran del municipi. El padró municipal d’habitants es configura com una base de dades de caràcter personal i, en el supòsit que es planteja, sent que el tercer contractat és encarregat del tractament, amb les obligacions que això comporta, segons la LOPD no es considera comunicació de dades a un tercer. El tercer contractat per l’ajuntament haurà de complir amb el deure d’informació als interessats dels quals es recullin dades personals.
01/01/2007
Cessió de dades personals a les forces i els cossos de seguretat
CNS 2/2006
Les autoritats i els funcionaris públics han de col·laborar amb les forces i cossos de seguretat i prestar-los l’auxili que sigui possible i adequat per a la protecció de la seguretat ciutadana. En el supòsit que es planteja s’excepciona el requisit del consentiment de la persona interessada però, en base al principi de qualitat, les dades personals que siguin objecte de comunicació han de ser exclusivament les que siguin adequades, pertinents i no excessives d‘acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’han de destinar.
01/01/2006
Difusió d’informació d’una base de dades de caràcter històric
CNS 3/2006
La protecció de dades és un dret fonamental i de caràcter personalíssim, per tant es necessita el consentiment de la persona afectada per tractar les dades, prèvia informació de la finalitat que es persegueix. La informació relativa a les persones difuntes no està sotmesa a la normativa de protecció de dades però, segons normativa sectorial i, amb caràcter general, si es tracta de documents que poden afectar els drets a l’honor, la intimitat o la pròpia imatge, la difusió serà possible quan hagin transcorregut els terminis establerts a la normativa aplicable.
01/01/2006
Cessió a un cos policial de dades personals per raó d’una investigació
CNS 7/2006
S’excepciona el consentiment de l’afectat en la cessió de dades per a la prevenció d’un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals, sempre que les dades objecte de comunicació siguin exclusivament les adequades, pertinents i no excessives d’acord amb les finalitats legítimes, explícites i determinades a les quals s’han de destinar. Es poden recollir i tractar les dades exclusivament per a les finalitats d’una investigació concreta.
01/01/2006
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Fitxers policials
Total de pàgines: 28