S'han trobat 1.007 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Cessió a un ajuntament de dades de matriculació en centres escolars del municipi per a l'atorgament d'ajuts individuals
CNS 40/2012
La cessió de dades personals del fitxer “Alumnat de centres educatius dependents del Departament d’Ensenyament” vers un ajuntament, per tal d’identificar els beneficiaris d’una subvenció per a l’adquisició de llibres de text, notificar-los dita condició i determinar-ne l’import, a l’empara de l’article 21 de la LOPD pot resultar contrària al principi de finalitat, per la qual cosa caldria valorar la possibilitat d’emprar altres mecanismes per a l’obtenció de la informació necessària per a la seva tramitació i atorgament que resultin més garantistes del dret a la protecció de dades personals.
13/09/2012
Creació d'un entorn virtual per compartir informació sobre la valoració del personal docent
CNS 41/2012
La comunicació dels informes d’avaluació de les activitats d'un pla de formació, que inclou les dades de valoració dels docents, a un organisme autònom per a l’exercici de les seves funcions, constitueix una cessió de dades personals que troba habilitació a l’article 11.2.c) de la LOPD. L’accés però a aquesta informació per part dels membres d'un òrgan col·legiat d'aquest organisme autònom requereix comptar amb el consentiment previ dels docents, atès que el seu coneixement no sembla ser necessari per a l’exercici de les seves funcions. La creació d’un entorn virtual privat per compartir aquesta informació de caràcter personal, requereix l’adopció de les mesures de seguretat de nivell bàsic.
13/09/2012
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 37/2012
L'accés dels regidors a la informació d'expedients d'ajuts que poden contenir dades sensibles, requereix tenir en compte la finalitat de l'accés per tal d'avaluar-ne la proporcionalitat, sense descartar la possibilitat de donar la informació de forma anonimitzada. Pel que fa a l'accés al "Registre municipal d'entrades i sortides", no sembla que la previsió de l'article 164.3 a) del TRLMRLC pugui fonamentar un accés generalitzat dels regidors al dit Registre.
27/07/2012
Comunicació de dades del Registre de Població de Catalunya a altres administracions
CNS 38/2012
La Llei 23/1998, de 30 de desembre, d’Estadística de Catalunya habilita la cessió, sense consentiment, de la dada domicili del Registre de Població de Catalunya a una altra administració pública per a l’exercici de les competències legalment atribuïdes i per assumptes en què el domicili resulti rellevant, així com a la policia local d’un municipi quan el seu coneixement és necessari per a l’exercici de les funcions de policia administrativa atribuïdes per llei. La seva cessió, sense consentiment, a la policia local amb finalitats policials resta habilitada per l’article 22.2 de la LOPD, sempre que s’efectuï de manera individualitzada i s’acrediti que és necessària per a la prevenció d’un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals.
27/07/2012
Obligació dels membres del cos de Mossos d'Esquadra de comunicar les dades de localització a l'Administració a la qual presten serveis
CNS 39/2012
No és necessari disposar del consentiment previ dels membres del cos policial per tal de tractar dades de localització, d'acord amb la Instrucció 9/2012. En canvi, atès que no existeix vinculació laboral amb terceres persones de contacte alienes al cos policial, és necessari disposar del seu consentiment. El tractament de dades de localització, ha de respectar els principis de qualitat i de finalitat i ha d'estar previst en el corresponent fitxer de titularitat pública.
27/07/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Seguretat pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
Accés dels regidors a dades de padrons fiscals
CNS 33/2012
Atesa la informació personal que es pot tractar en els tres padrons fiscals (IBI, vehicles i guals), des de la perspectiva del principi de qualitat l’accés per part dels regidors al conjunt d’informació sol·licitada, en els termes plantejats en la consulta, podria forçar el dit principi. Es recomana considerar que la informació es faciliti convenientment anonimitzada, si això permet donar compliment a les funcions dels regidors. No es pot descartar un accés parcial a la informació dels padrons fiscals, sens perjudici de les possibles limitacions d’accés en relació amb determinats tipus de dades personals. No es pot descartar un accés a la informació dels padrons fiscals, relativa únicament a determinades persones, immobles o vehicles, en els casos en què es concreti la sol·licitud d’accés dels regidors en aquest sentit, en relació amb les seves funcions.
12/07/2012
Cessió de dades del Padró a un Grup municipal per a tramesa d'informació d'un partit polític
CNS 34/2012
L’accés dels regidors a dades del Padró municipal d’habitants sense consentiment dels titulars pot resultar habilitat en determinats supòsits, per al compliment de les seves funcions (LRBRL). No sembla que l’accés per a l’enviament de documentació pròpia d’un partit polític s’hagi de considerar inclòs en la finalitat legítima per a la qual un regidor pot accedir al Padró, als efectes del principi de finalitat (article 4 LOPD). L’accés per part dels regidors a les dades del Padró (nom i domicili) per a la finalitat plantejada requeriria del consentiment dels titulars de les dades. La possibilitat que sigui el propi Ajuntament el que enviï a determinats veïns del municipi una documentació que, per la informació de què es disposa, es refereix a les activitats d’un partit polític i que per tant és aliena a les activitats de la pròpia Corporació, requereix el consentiment dels titulars de les dades.
12/07/2012
Cessió de dades del Padró a una altra administració pública per l'exercici de funcions en matèria de gestió patrimonial
CNS 36/2012
La comunicació de dades contingudes en el Padró des d’un ajuntament a una altra administració pública, sense consentiment dels afectats, requereix que es realitzi per a l’exercici de les competències legalment atribuïdes i per assumptes en què l’adreça resulta una dada rellevant. En el cas examinat, podria resultar suficient comunicar les dades identificatives de les persones que habiten en cadascun dels habitatges a què es fa referència necessàries per a l’exercici de la competència al·legada en la petició adreçada a l’ajuntament.
12/07/2012
Accés dels regidors a dades personals dels treballadors d'una empresa municipal
CNS 28/2012
L’accés per part dels regidors a les dades relatives a la data en què el personal de l’empresa municipal es va inscriure al Servei d’Ocupació i a la data de la seva contractació, no resulta contrari a la normativa de protecció de dades, sempre que siguin informacions necessàries per al desenvolupament de les concretes funcions de control assignades al regidor o regidors que sol·licitin l’accés. Ara bé, tenint en compte que per la informació de què es disposa la finalitat perseguida es podria assolir igualment sense necessitat d’identificar els treballadors afectats, es proposa considerar la possibilitat de donar als regidors la informació sol·licitada de forma anonimitzada, de manera que els treballadors no resultin identificables.
20/06/2012
Verificació de les dades contingudes a la declaració responsable
CNS 26/2012
La verificació de la certesa de la informació personal prèviament facilitada pel seu titular a una administració pública mitjançant una declaració responsable constitueix un tractament de dades personals. Si el resultat obtingut és “positiu”, sense transmetre cap altra informació, la verificació no suposarà una revelació de noves dades i, per tant, no caldrà el consentiment de l’afectat. Però si és “negatiu”, passant a considerar com incerta o no suficientment contrastada la informació facilitada per l’afectat, sí implicarà una revelació de dades, és a dir, una cessió, que trobaria habilitació en els articles 11.2.a) i c) i 21 de la LOPD per realitzar-la sense consentiment. Si l’administració pública requerida però comunica informació nova o complementària, caldrà el consentiment de l’afectat o bé una norma amb rang de llei que ho habiliti.
13/06/2012
Total de pàgines: 101