S'han trobat 1.010 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Informe en relació amb el manteniment i desenvolupament del sistema d'informació sanitària del Sistema Nacional de Salut
PD 6/2013
21/03/2013
Informe en relació amb la utilització del Registre Central de Persones Assegurades per a fomentar la participació ciutadana
PD 4/2013
18/03/2013
Accés a la identificació de membres de la policia local
CNS 18/2013
L'obligació d'identificar dos membres de la policia local d'un municipi, per tal que un ciutadà pugui presentar contra ells una querella criminal, pot entendre's complerta amb el fet de facilitar-li el número de les seves targetes d'identificació professional. Si bé qualsevol ciutadà pot accedir a la resolució de nomenament dels policies publicada per l'Ajuntament al diari oficial corresponent, l'accés a les resolucions administratives de l'expedient del procés selectiu en què les persones que han participat són identificades amb el nom, cognoms i número TIP, sense consentiment, només seria possible si s'acredita disposar d'un interès legítim i directe al respecte.
12/03/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Procediment administratiu
- Expedient administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
Accés dels regidors a informació obrant en expedients municipals
CNS 17/2013
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
11/03/2013
Possibilitat d'incorporar el número de DNI a una targeta que permet la signatura electrònica
CNS 15/2013
Sense qüestionar la cobertura legal de la utilització del DNI en relació amb la gestió dels certificats digitals de funcionaris i treballadors públics, atès el principi de qualitat (art.4 LOPD) no s'haurien de descartar altres opcions que permetin, si escau, la utilització del DNI només per a la gestió del certificat i la signatura electrònica de documents, i que evitin la seva difusió posterior. Seria aconsellable que les entitats de certificació que emetin certificats que permeten la signatura electrònica per part de funcionaris i treballadors públics plantegin una política de certificació que eviti la difusió del número de DNI a través de la utilització de pseudònims, si aquests permeten la verificació de la identitat de la persona que signa.
04/03/2013
Gravació i difusió de les sessions dels plens municipals
CNS 16/2013
La gravació i posterior difusió de les sessions del Ple a través del portal web municipal per part del mateix consistori, si així ho preveu el Reglament orgànic municipal, resulta conforme amb la LOPD, en tractar-se d'una cessió de dades que compta amb habilitació en la legislació vigent en matèria de règim local, tret d'aquelles sessions o part de les mateixes que puguin afectar el dret a l'honor, a la intimitat i a la pròpia imatge dels afectats.
04/03/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- TRANSPARÈNCIA
Habilitació de l'Ajuntament per tractar dades d'incapacitat temporal dels seus treballadors en determinades circumstàncies
CNS 6/2013
Tenint en compte l'article 9 del RDL 20/2012, si un Ajuntament estableix complements a la prestació per IT, estaria habilitat per tractar determinades dades personals relatives a la salut del treballador que es troba en situació d'IT, en concret, el fet que s'ha de produir una intervenció quirúrgica o una hospitalització inclosa a la cartera de serveis comuns. Més enllà d'això, no es desprèn de la normativa que l'Ajuntament hagi de conèixer les causes concretes de l'hospitalització, el tipus d'intervenció quirúrgica, o la descripció de la limitació funcional i la relació amb el procés d'hospitalització o d'intervenció quirúrgica, i per tant aquestes dades de salut resulten "excessives" des de la perspectiva del principi de qualitat.
28/02/2013
Lliurament de la relació de llocs de treball del personal laboral d'un ens públic al Comitè d'Empresa
CNS 7/2013
Cal donar publicitat de la RLT dels treballadors laborals de l'entitat i posar-la a disposició del Comitè d'Empresa, amb el contingut mínim que disposa la normativa aplicable. La comunicació de la RLT al Comitè d'Empresa, fins i tot si permet identificar de forma indirecta les persones que ocupen un lloc de treball, no vulnera la normativa de protecció de dades personals, doncs la publicació de la RLT està prevista en normes amb rang legal (EBEP i DL 1/1997), per la qual cosa no és necessari el consentiment dels afectats. La informació sobre retribucions que pot constar a la RLT inclou tant el sou base, com les retribucions complementàries vinculades al lloc de treball, i en canvi no inclou les retribucions vinculades a un treballador concret que ocupa el lloc de treball.
25/02/2013
Ús per part de l'Ajuntament de les dades del Padró municipal d'habitants per comunicar-se amb els seus veïns
CNS 9/2013
L'Ajuntament pot utilitzar les dades del Padró municipal d'Habitants per dur a terme comunicacions amb els seus veïns per a l'exercici de les competències municipals que té encomanades. En tractar-se del desenvolupament de funcions compreses en l'exercici de les competències municipals previstes a la LRBRL, es pot considerar legítima la utilització de la informació personal, en tractar-se d'una finalitat compatible amb la del Padró. D'acord amb el principi de qualitat s'han de tractar exclusivament aquelles dades que siguin necessàries per assolir la finalitat pretesa.
19/02/2013
Accés per part d'un regidor a la documentació íntegra d'una queixa
CNS 10/2013
L'Ajuntament, abans de facilitar la documentació íntegra d'una queixa a un regidor del consistori, ha de tenir en compte si, entre la informació que s'hi conté, hi ha dades especialment protegides. En cas afirmatiu, l'accés haurà de produir-se de manera parcial, preservant el dret a la intimitat dels afectats. D'altra banda, encara que el regidor pugui accedir, en exercici de les seves funcions, a les dades identificatives de la persona que presenta la queixa, seria preferible facilitar la documentació requerida de forma anonimitzada, si fer-ho d'aquesta manera no desvirtua la legítima finalitat prevista a la normativa aplicable. Així mateix, caldrà prèviament examinar si aquesta persona ha exercit el seu dret d'oposició al tractament d'aquestes dades.
19/02/2013
Total de pàgines: 101