S'han trobat 1.004 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Comunicació d'informació dissociada per realitzar un estudi per controlar l'absentisme laboral
CNS 21/2012
La comunicació d’informació personal dels empleats públics des de diverses administracions públiques a un grup de recerca de manera agregada o dissociada, per tal que aquest dugui a terme un estudi sobre l’absentisme, no requereix comptar amb el consentiment previ dels afectats. D’altra banda, el tractament de les seves dades de salut amb la finalitat de controlar l’absentisme laboral només seria possible, a manca d’habilitació legal, si es compta amb el consentiment exprés, lliure, inequívoc, específic i informat dels treballadors. Si es disposa d’aquest consentiment, la comunicació de determinades dades al servei mèdic que contracti l’administració no tindrà consideració de cessió si l’accés és necessari per dur a terme la prestació del servei i es compta amb un contracte d’encarregat.
14/05/2012
Comunicació d'informació personal entre administracions públiques amb finalitats estadístiques
CNS 18/2012
Atès que la comunicació de dades s'ha de produir entre administracions públiques, sempre i quan l'enquesta s'emmarqui en una activitat estadística inclosa en la Llei 13/2010, es pot considerar que hi ha legitimació suficient per a la comunicació de les dades identificatives (números de telèfon) sense necessitat de disposar del consentiment previ dels titulars, per aplicació dels articles 11.2.e) i 21 de la LOPD. Això, sens perjudici de la necessària aplicació de la resta de principis i obligacions en materia de protecció de dades. En el context del deure d'informació, en aplicació de l'article 5.4 de la LOPD, seria bo que l'Ajuntament informi als titulars que les seves dades de contacte (números de telèfon) es cediran a una altra administració, abans de comunicar-les, per a la finalitat de contactar-hi, per tal de participar en l'enquesta a la que es fa referència en la consulta.
09/05/2012
Gestió mecanitzada de les consultes, queixes i suggeriments efectuades pels ciutadans
CNS 19/2012
La gestió mecanitzada de consultes, queixes i suggeriments dels ciutadans per part de l’ajuntament, en la mesura que comporta el tractament de dades personals, l’obliga a donar compliment als principis i obligacions establerts en la normativa de protecció de dades personals.
02/05/2012
Comunicació de les dades dels treballadors adscrits a una empresa municipal a una altra administració pública
CNS 13/2012
D’acord amb les competències que la legislació vigent en matèria d’aigües li atribueix, l’empresa pública pot requerir a un ajuntament la informació dels treballadors adscrits al seu sistema de sanejament que sigui necessària per a la preparació i el lliurament del fons d’explotació per a l’any 2011. L’accés amb aquesta finalitat però es podria veure satisfet amb un certificat del cost del personal adscrit a l’EDAR, identificat per categories, o fins i tot amb codis identificatius no desxifrables per tercers, sense incloure-hi dades identificatives. En cas que l’empresa pública sol·liciti les dades per a l’exercici de les funcions de control que li atribueix el Decret legislatiu 3/2002, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de finances públiques, pot accedir a la informació necessària per a dur a terme aquesta funció, si bé de manera proporcionada a la finalitat perseguida amb la inspecció, sense que en cap cas pugui dur-se a terme un accés indiscriminat a tota la informació personal dels treballadors.
27/04/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Accés a les dades dels propietaris afectats pel pla de millora urbana per part de l'entitat promotora
CNS 17/2012
L’entitat promotora d’un pla de millora urbana, en la seva condició de persona interessada, pot accedir a les dades nom, cognoms i domicili dels propietaris afectats per aquest pla amb la finalitat de dur a terme les notificacions necessàries per constituir la Junta de compensació, en la mesura que es tracta d’una informació necessària perquè l’entitat, com a propietària de la major part de les edificacions afectades, pugui prendre vàlidament la iniciativa de la modalitat de compensació bàsica, d’acord amb TRLU. Aquest accés, habilitat per la LRJPAC, no requereix el consentiment dels afectats.
27/04/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats urbanístiques col·laboradores
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Publicació d'edictes o anuncis a la seu electrònica de l'Ajuntament
CNS 20/2012
En el marc dels principis i obligacions establerts a la LOPD, la publicació o difusió a la seu electrònica de l’Ajuntament de determinats edictes o anuncis que continguin dades personals serà correcta quan es disposi del consentiment dels titulars de les dades, o quan aquesta difusió s’emmarqui o porti causa, entre d’altres, dels supòsits previstos en la normativa reguladora del règim local o en la normativa referida a un procediment concret, ja que en aquests casos es disposa de la corresponent habilitació legal, als efectes de l’article 11.2.a) de la LOPD. Particularment, cal adequar la difusió de dades personals a través del tauler d’anuncis electrònic de l’Ajuntament al principi de qualitat de les dades (article 4.1 LOPD).
24/04/2012
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es crea la Seu electrònica, el Tauler electrònic i el Registre electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i se'n regula el funcionament
PD 11/2012
23/04/2012
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre pel qual es crea el fitxer de videovigilància d'edificis del Departament de Territori i Sostenibilitat
PD 5/2012
04/04/2012
Informe en relació amb el Projecte de Decret pel qual es crea la Seu electrònica, el Tauler electrònic i el Registre electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i se'n regula el funcionament
PD 8/2012
04/04/2012
Nota en relació amb l'Ordenança reguladora de la creació de fitxers de dades de caràcter personal de l'Ajuntament d'Olost
PD 7/2012
27/03/2012
Total de pàgines: 101