S'han trobat 1.010 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Accés dels regidors a les dades de caràcter personal contingudes al Registre d'entrada i sortida d'un Ajuntament
CNS 13/2013
L'accés per part dels regidors de la corporació a les dades de caràcter personal contingudes al registre d'entrada i sortida de documents d'un Ajuntament, i als documents que s'hi anoten, serà legítim si es limita a les dades necessàries per a l'exercici de les funcions que tenen atribuïdes i només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació.
18/02/2013
Informació als treballadors municipals sobre la utilització dels recursos informàtics de l'Ajuntament
CNS 8/2013
La informació sobre la utilització dels recursos informàtics que un Ajuntament dóna als seus treballadors a través d'un Manual de Bones Pràctiques ha de ser clara i entenedora, tant pel que fa a la utilització d'aquestes eines per part dels treballadors com també perquè aquests coneguin el control que pot fer l'Ajuntament sobre els seus sistemes d'informació.
14/02/2013
Comunicació de les dades dels titulars de les àrees de caça a entitats asseguradores
CNS 56/2012
L'entitat asseguradora pot sol·licitar accedir a les dades personals dels titulars de les àrees privades de caça on hagi tingut lloc un accident per col·lisió amb un animal cinegètic, per tal de dur a terme la reclamació de la responsabilitat que se'n deriva, en virtut de l'habilitació que li confereix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
08/01/2013
Accés dels regidors a informació sensible obrant en expedients municipals
CNS 55/2012
L'accés d'un regidor a la informació sobre les persones seleccionades en el marc d'un Pla d'ocupació municipal i si aquestes són residents a la ciutat, pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar en l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. En el cas que aquesta informació contingui dades relatives a la intimitat de les persones, caldrà facilitar la informació de manera que quedi preservat el dret a la intimitat de les persones afectades, ja sigui mitjançant l'anonimització, ja sigui mitjançant l'accés parcial.
21/12/2012
Cessió de dades per part del concessionari d'un servei públic a l'Ajuntament titular del servei
CNS 52/2012
El responsable del tractament pot accedir a la informació que hagi estat necessària per dur a terme la prestació del servei de subministrament d'aigua potable prèviament encomanat, mitjançant la signatura del corresponent contracte d'encàrrec, a una empresa en concret. Per la seva part, aquesta empresa, com a encarregat i en la mesura que així es desprengui del contracte d'encàrrec, està obligada a donar compliment al deure d'informació als afectats.
14/12/2012
Accés dels regidors a informació personal obrant en expedients municipals i difusió d'aquesta informació per Internet
CNS 53/2012
L'accés d'un regidor als expedients de les persones contractades en el marc d'un Pla de suport a les polítiques socials municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar determinada documentació de què disposa l'Ajuntament per a l'exercici de les seves funcions, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. La difusió al web municipal de les dades identificatives d'aquestes persones, si bé pot tenir habilitació legal, ha d'observar el principi de qualitat, segons el qual s'ha d'evitar donar determinada informació sobre aquestes persones, com ara, la situació social en què es troben.
14/12/2012
Responsabilitat sobre les dades personals en la prestació per concessió d'un servei públic
CNS 54/2012
La manca d'un contracte d'encàrrec entre l'Ajuntament i l'empresa concessionària del servei de gestió de l'equipament esportiu en el municipi porta a concloure que, en aquests moments, l'empresa és responsable del tractament de les dades dels abonats al servei. Tot i així, es considera que la comunicació d'aquestes dades, sense consentiment, des del fitxer de titularitat privada de l'empresa concessionària a l'Ajuntament pot trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD.
11/12/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis públics
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Accés als arxius municipals amb la finalitat de dur a terme un projecte d'investigació històrica
CNS 49/2012
Es podria accedir a documents històrics de l’arxiu municipal que facin referència a persones mortes, i també a persones físiques vives, en la mesura que se superi el termini de trenta anys de la producció del document (article 36.1 de la Llei 10/2001), i els documents no continguin dades que afectin la intimitat d’aquestes persones, sense necessitat de consentiment dels afectats. Pel que fa a les dades contingudes en la resta de documents, no sembla que la LRJPAC pugui servir com a norma habilitadora, per la qual cosa caldria el consentiment. No sembla que hi hagi suficient habilitació legal per accedir sense consentiment a les dades dels padrons fiscals gestionats per l’Ajuntament, en els termes que formula la consulta. L’autorització d’accés a les dades personals que es puguin contenir en els Registres Civils municipals, atesa la normativa aplicable, no correspon a l’Ajuntament.
22/11/2012
Accés per part d'una empresa promotora d'un miniparc eòlic a les dades cadastrals dels propietaris afectats
CNS 50/2012
Les previsions legals de la normativa vigent en matèria d’energia elèctrica i en matèria d’expropiació forçosa habilitarien l’accés, sense consentiment, a determinades dades cadastrals protegides (nom, cognom i domicili) per part de l’empresa promotora d’un miniparc eòlic, en la mesura que el coneixement d’aquesta informació és necessari per dur a terme la relació dels béns i drets afectats per l’expropiació forçosa, així com per contactar amb els propietaris d’aquests béns i els titulars d’aquests drets per acordar el seu valor just abans de l’inici de l’expropiació forçosa, i atès que aquesta empresa acredita haver presentat la documentació necessària per a que s’iniciï la tramitació de l’autorització administrativa i l’aprovació del projecte del miniparc eòlic.
14/11/2012
Difusió al web municipal de les despeses dels membres del consistori
CNS 48/2012
Des de la vessant del dret a la protecció de dades, res impedeix donar difusió a la informació relativa als subministradors d'un ens local que tenen consideració de persones jurídiques en el seu portal web, atès que resta exclosa de l'àmbit d'aplicació de la normativa de protecció de dades. En el cas de subministradors empresaris individuals, la difusió podria trobar habilitació a l'article 53 del TRLCSP, per la qual cosa no caldria comptar amb el consentiment dels afectats. Pel que fa a la difusió d'aquella informació que fa referència a l'alcalde, als regidors o als càrrecs de confiança, tot i que no existeixi una norma amb rang de llei que requereixi la seva publicació, aquesta seria conforme amb la normativa de protecció de dades si aquestes persones, com afectades, decideixen donar-hi difusió. Dit això, no es pot descartar que la difusió de la informació pugui realitzar-se, en qualsevol cas, de manera agregada.
08/11/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades empresarials individuals
- DRETS HABEAS DATA
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Total de pàgines: 101