S'han trobat 149 resultats amb els descriptors ENCARREGAT TRACTAMENT
Cessió de dades del padró municipal d'habitants a l'empresa concessionària de l’abastament d’aigua
CNS 37/2009
L'Ajuntament només podrà facilitar les dades personals del padró municipal d'habitants a una empresa, si aquesta actua com a encarregada del tractament de les dades personals que li són necessàries per a dur a terme el servei de subministrament d'aigua potable en aquest municipi, en els termes establerts a l'article 12 de la LOPD i a la Disposició Addicional 31ª de la LCSP, atès que la comunicació de les dades esmentades no tindrà consideració de cessió de dades personals. En cas que el fitxer creat per a la gestió del servei d'abastament d'aigua potable sigui de titularitat privada, o sigui, titularitat de l'empresa, l'Ajuntament només podrà cedir aquestes dades a l'empresa si compta amb el consentiment dels afectats, atès que no s'ha pogut constatar cap habilitació legal ni en la legislació de règim local ni en la pròpia LOPD que autoritzi a fer aquesta cessió.
01/01/2009
Realització de proves psicotècniques en centres d’ensenyament concertats per una empresa
CNS 38/2009
L'empresa prestadora de serveis d'avaluació psicològica a centres d'ensenyament actua com a encarregada del tractament, si es compleixen els requisits de l'article 12 de la LOPD. El vincle existent entre l'empresa i els alumnes neix a conseqüència de l'encàrrec. Atès que aquesta relació és necessària per a dur a terme la prestació del servei, no s'estableix un nou vincle entre l'empresa i els alumnes, no sent d'aplicació l'article 20.1 del RLOPD. Les dades de les avaluacions psicotècniques, que contenen dades de caràcter psicològic, tindran consideració de dades de salut (articles 7.3 de la LOPD i 5.1.g) del RLOPD). Per a la realització de treballs psicopedagògics, els centres no necessiten el consentiment previ dels tutors legals dels alumnes, atesa l'existència d'habilitació legal per a tractar les dades dels alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora, sempre que el tractament resulti necessari per a l'exercici d'aquestes funcions. Això no exclou l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5.1 de la LOPD).
01/01/2009
Obtenció dels serveis de “Google Analytics” i legislació de protecció de dades personals
CNS 1/2008
Contractació dels serveis de "Google Analytics" per part d'una entitat de dret públic per tal de millorar el rendiment de la pàgina corporativa, la informació i els serveis prestats al ciutadà. La informació que es tracti pot contenir dades de caràcter personal. L'adreça IP es considera dada personal sempre que faci identificable una persona física determinada. Es recomana sotmetre el seu tractament als principis i obligacions de la LOPD, en especial, el deure d'informació i el principi de consentiment.
01/01/2008
Implantació d’un sistema d’informació en àmbit hospitalari
CNS 15/2007
Possibilitat d’implantar un sistema d’informació que permeti l’accés a dades de salut entre diferents centres assistencials públics i privats d’una mateixa xarxa pública. Es troba a faltar la concreció de la informació continguda a la història clínica que serà objecte de tractament. La previsió genèrica que s’efectua no s’adequa a la normativa de protecció de dades ni a la de la història clínica. Cal precisar la comunicació de la informació sanitària per a finalitats que no siguin d’assistència sanitària; els supòsits en què s’aplica la figura de l’encarregat del tractament i els casos en què es produeix una cessió de dades entre els centres assistencials.
01/01/2007
Accés a fitxers d’una empresa concessionària per part d'un ajuntament
CNS 10/2006
L’ajuntament com a prestador d’un servei públic és el responsable dels corresponents fitxers d’usuaris amb les obligacions que això comporta. L’empresa concessionària té la consideració d’encarregat del tractament. D’acord amb això, l’ajuntament pot accedir a les dades personals que siguin necessàries per a la gestió del servei i fer els estudis que siguin necessaris sempre i quan no impliquin un canvi en la finalitat o una nova destinació o ús de les dades personals, incompatible amb les que van legitimar la recollida inicial.
01/01/2006
Tractament de dades personals per a la realització d’un estudi
CNS 20/2005
Les dades personals no es poden utilitzar per a finalitats incompatibles amb aquelles per a les quals van ser recollides, sense que es consideri incompatible el tractament posterior per a finalitats històriques, científiques o estadístiques, com és el cas. No es requereix el consentiment dels afectats ja que el tractament es produeix entre administracions públiques. Ara bé, el grup de recerca que elabori l’estudi, com a encarregat del tractament, haurà de retornar o destruir les dades de caràcter personal un cop conclosa la realització de l’estudi.
01/01/2005
Concepte d’encarregat del tractament en l’àmbit de l’administració local
CNS 16/2004
L’entitat concessionària planteja si ha de facilitar a l’ajuntament la base de dades dels usuaris del servei de subministrament d’aigua un cop ha finalitzat la concessió de l’explotació d’un servei. Com a servei públic municipal, la base de dades que es genera, en principi és responsabilitat de l’ajuntament. L’entitat es configura com a encarregada del tractament i, al tractar-se d’una base de dades que té com a finalitat l’exercici d’una competència municipal, s’haurà de retornar a l'ajuntament o destruir, un cop finalitzada la concessió.
01/01/2004
Cancel·lació de dades de centre salut tractades per a l'expedició de factures.
PT 43/2017
La reclamació interposada s'estima per motius formals i es desestima en quant al fons. En primer lloc, s'estima per motius formals, ja que l'empresa havia d'haver admès la sol·licitud de cancel·lació de la persona ara reclamant quant aquesta la va presentar a les oficines d'atenció al públic. En segon lloc, es desestima per raons de fons, atès que no hi ha cap element que permeti inferir que l'empresa no va procedir efectivament a la cancel·lació sol·licitada, la qual dona lloc al bloqueig de les dades, el que no impedeix el seu tractament per a l'atenció de possibles responsabilitats.
Dictamen en relació amb la consulta formulada per un consell comarcal sobre l’obtenció i cessió de dades personals en el sistema de recollida selectiva de residus mitjançant l’accés controlat dels contenidors
CNS 1/2024
El tractament de dades personals de les persones usuàries del servei de recollida selectiva de manera que resulten identificables, arran la implantació del model de contenidors intel·ligents examinat, estaria emparat en la base jurídica de l’article 6.1.e) de l’RGPD, en la mesura que es disposa d’una ordenança reguladora del servei que així ho contempla. Aquesta base jurídica també habilitaria el tractament de dades que es derivi de la implementació d’un sistema de pagament per generació, en la mesura que així s’estableixi en la corresponent ordenança fiscal. En tot cas, caldrà respectar la resta de principis i obligacions de l’RGPD, particularment, el principi de minimització de dades i el deure d’informació a les persones afectades.
Un examen acurat sobre la viabilitat dels accessos a la base d’usuaris per cadascuna de les possibles entitats implicades en el model de recollida selectiva de residus requeriria disposar d’informació detallada sobre cadascuna de les funcions que tenen encomanades com a conseqüència de l’encàrrec efectuat en cada cas per l’Ajuntament.
Total de pàgines: 15