S'han trobat 149 resultats amb els descriptors ENCARREGAT TRACTAMENT
Dictamen en relació amb la consulta formulada per una societat municipal sobre el rol que ocupa en el tractament de dades personals i la base jurídica aplicable a certs tractaments
CNS 3/2024
En el cas examinat, a la vista del marc normatiu d’aplicació i la informació disponible, podria concloure’s que la societat municipal actuaria, en relació amb els tractaments de dades necessàries per dur a terme les actuacions vinculades a programes per afavorir la inserció sociolaboral de determinats col·lectius per encàrrec de l’Ajuntament, com a subencarregada del tractament.
Per altra banda, seria necessari el consentiment de les persones que sol·liciten participar en els dits programes, així com de les persones que sol·liciten a la societat municipal, com a agència de col·locació, els serveis de col·locació i intermediació laboral, per a tractar les seves dades personals.
27/03/2024
Dictamen en relació amb diverses consultes formulades per la delegada de protecció de dades d’una entitat en el marc de la coordinació d’activitats empresarials
CNS 33/2023
Analitzades les consultes formulades per l’entitat, i sobre la base de la informació que ha estat tramesa, es conclou el següent:
1) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure un contracte de cessió de dades personals. En qualsevol cas, la comunicació de dades personals requereix d’una base jurídica que la legitimi prenent en consideració les qüestions que han estat exposades en el fonament jurídic II d’aquest dictamen.
2) És necessari subscriure un contracte d’encarregat del tractament entre l’entitat i I’empresa contractada per donar suport en la coordinació d’activitats empresarials que s’ajusti a les previsions de l’article 28 de l’RGPD i l’article 33 de l’LOPDGDD.
3) D’acord amb la informació que s’ha pogut constatar, l’empresa subministradora del software actua com a subencarregada del tractament de les dades del personal de les empreses externes en el marc de la coordinació d’activitats empresarials.
4) La normativa de protecció de dades no obliga a subscriure cap contracte entre les empreses externes que presten un servei a l’entitat i l’empresa que donar suport en la coordinació d’activitats empresarials o l’empresa subministradora del software.
22/12/2023
Encarregat del tractament (ET)
IP 494/2022
S'arxiva la denúncia sobre la presumpta manca de contracte d'ET, perquè l'entitat ha acreditat que en la data dels fets denunciats havia formalitzat el contracte amb l'empresa que actuava com encarregada del tractament. Partint d'aquesta premissa, també s'estima la denúncia sobre la manca de legitimació en la comunicació de dades entre l'ajuntament i el seu ET, atès que, d’acord amb l'article 33.1 de l'LOPDGDD, la comunicació de les dades necessàries per prestar el servei contractat no es considera una comunicació de dades personals. Per tant, no cal recollir el consentiment de les persones afectades, ni tampoc cal que estigui legitimada per cap altra base jurídica de les previstes a l'article 6 de l'RGPD.
21/12/2023
Encarregat del tractament (ET)
IP 456/2022
S'arxiva la denúncia sobre la presumpta manca de contracte d'ET, perquè l'entitat ha acreditat que en la data dels fets denunciats havia formalitzat el contracte amb l'empresa que actuava com encarregada del tractament. Partint d'aquesta premissa, també s'estima la denúncia sobre la manca de legitimació en la comunicació de dades entre l'ajuntament i el seu ET, atès que, d’acord amb l'article 33.1 de l'LOPDGDD, la comunicació de les dades necessàries per prestar el servei contractat no es considera una comunicació de dades personals. Per tant, no cal recollir el consentiment de les persones afectades, ni tampoc cal que estigui legitimada per cap altra base jurídica de les previstes a l'article 6 de l'RGPD.
21/12/2023
Delegat de protecció de dades (DPD).
PS 61/2023
L'ajuntament va cometre 2 infraccions: 1. Manca de contracte d'encarregat del tractament amb l'entitat contractada per prestar servei de DPD. 2. Vulneració del principi d'exactitud, perquè a la seu electrònica de l'Ajuntament van publicar de forma inexacta les dades de contacte del DPD. D'altra banda, s'arxiva el fet denunciat sobre els vicis en la tramitació del contracte d'externalització del servei de DPD, perquè es considera acreditat que, amb independència que la contractació del servei pogués incomplir algun requisit de forma previst a la normativa de contractació, la relació contractual entre l'ajuntament i l'empresa existia des d'un inici.
15/11/2023
El responsable de tractament va facilitar a l'empresa que havia contractat per cobrar els deutes (encarregada de tractament) les dades de la persona denunciant, com a deutora d'un impagament.
PS 46/2023
Es declara la vulneració del principi d'exactitud. El responsable de tractament va vincular les dades de la persona denunciant a la condició de deutora de manera incorrecta, ja que l'impagament va ser propiciat per un error del responsable, atès que mai se li va girar el càrrec i, per tant, no hi havia cap deute. L'empresa imputada ha fet el pagament avançat amb la reducció del 20% de l'import de la sanció.
08/11/2023
Procediment d'adjudicació d'habitatges en el què una empresa tracta dades per compte de l'Ajuntament sense haver formalitzat un contracte d'encarregat. Recollida de dades innecessàries.
PS 28/2023
S'imputen dues infraccions:
1.Vulneració principi minimització. En el marc d'un procés d'adjudicació d'HPO, concretament en el tràmit de presentació de sol·licituds per participar en el sorteig d'adjudicació, l'Ajuntament sol·licitava una còpia del DNI quan aquesta no era necessària.
2. Manca contracte encarregat. Les dades de les persones que presenten davant l'Ajuntament les seves sol·licitud per participar en el sorteig són comunicades a una empresa externa (la cooperativa que farà els habitatges), sense la cobertura d'un contracte d'encarregat del tractament.
05/09/2023
Trucades sobre la covid-19 sense complir amb el deure d'informació.
PS 21/2023
Una persona va denunciar que havia rebut una trucada d'un call center a l'efecte que es vacunés de la covid-19, en què se li va demanar el motiu pel qual no es volia vacunar, i se li va informar que la trucada seria gravada. L'Autoritat va tramitar un procediment sancionador contra el Departament de Salut, a qui es va amonestar per no haver complert amb el deure d'informació previst a l'art. 13 RGPD. Alhora, va arxivar la resta de fets denunciats, atès que, d'una banda, es va constatar que la trucada l'havia efectuat SEMSA, per compte del CatSalut, a qui el Departament havia encarregat efectuar aquelles trucades; i d'altra banda, es va constatar que la recollida del motiu de no voler-se vacunar (per lliure voluntat) estava emparat per la normativa sanitària aplicable.
20/07/2023
Tractament de dades personals en relació amb la documentació i el fons documental que s'incorpora als arxius de la Xarxa d'Arxius Comarcals
CNS 5/2023
Atesa la normativa aplicable, en principi sembla que caldria atribuir als Arxius la condició de responsables en relació amb la documentació i els fons documentals que ingressen o incorporen, provinents de diferents titularitats, un cop s’hagi produït aquesta integració. No es pot descartar que, en base a les condicions que s’estableixin en un contracte de comodat, el titular i responsable originari d’un fons pugui seguir tenint capacitat per determinar els mitjans del tractament i, en conseqüència, que s’hagi d’articular un encàrrec del tractament (article 28 RGPD).
14/07/2023
Notificació d'una interlocutòria judicial a una tercera persona no autoritzada.
IP 234/2022
Correus va notificar una documentació procedent del Jutjat Social núm. 16 de Barcelona a una persona que no era la destinatària de la informació, per error. Durant la fase d'investigació que va iniciar aquesta Autoritat, es va constatar que la notificació s’havia dut a terme en el marc d'un contracte de serveis, celebrat amb el Departament de Justícia, que tenia per objecte els serveis postals universals. Entre aquesta tipologia de serveis, s'hi inclouen la notificació d'actes administratius i judicials. En aquests casos, Correus actua com a responsable del tractament, i no com a encarregat. Per consegüent, escau arxivar la denúncia i traslladar-la a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD), atès que no és competència d'aquesta Autoritat.
21/06/2023
Total de pàgines: 15