S'han trobat 149 resultats amb els descriptors ENCARREGAT TRACTAMENT
Tractament de dades personals realitzat pels ens instrumentals d'un Ajuntament
CNS 17/2010
La comunicació de dades entre un Ajuntament i un ens instrumental s'ha de sotmetre al règim general establert en la LOPD (articles 11 i 21). En els supòsits en què no es disposi d'habilitació d'acord amb aquests articles, es pot legitimar l'accés a dades personals que es tracten sota la responsabilitat de l'Ajuntament per part d'un ens instrumental, mitjançant la formalització d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD). Resulta insuficient als efectes de formalitzar un encàrrec del tractament, la substitució del contracte previst en l'article 12 citat per altres tipus d'instruccions i ordres donades pel responsable a l'ens instrumental, ja que aquestes no s'ajusten a les exigències del règim previst en la LOPD per a la figura de l'encarregat del tractament, que exigeix un acord de voluntats.
01/01/2010
Realització d'estudis estadístics i epidemiològics sobre morbiditat en col.lectius professionals
CNS 18/2010
La comunicació de dades de salut per a la realització d'un estudi entre administracions públiques s'ha de sotmetre al règim establert en la LOPD (article 11.2.f) i a la legislació sobre sanitat estatal o autonòmica. La comunicació d'aquestes dades requereix un procediment previ d'anonimització (article 11.3 de la Llei 21/2000, de 29 de desembre). El Servei de Prevenció de Riscos Laborals podrà rebre les dades resultants de l'estudi per adoptar decisions de nivell col·lectiu que permetin millorar les condicions de treball. La prestació de suport tècnic a l'administració cedent per part de l'administració cessionària, que comporti un accés a les dades de salut, requereix el contracte d'encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD).
01/01/2010
Comunicació de dades de propietaris d'animals de companyia a l'Administració competent
CNS 19/2010
El Registre general d'animals de companyia està constituït pel conjunt de dades d'identificació dels censos municipals d'animals de companyia en els quals només s'inscriuen els gats, gossos i les fures. La normativa habilita la comunicació de dades, previ requeriment de l'Administració, per part dels veterinaris respecte als animals que vacunin o tractin amb caràcter obligatori. En cas que l'activitat d'un Consell de Col·legis professionals es configuri com activitat privada, la comunicació de dades per part del Consell a l'Administració ha de comptar amb el consentiment dels afectats o amb la corresponent habilitació legal.
01/01/2010
Diverses qüestions relatives a la figura de l'encarregat del tractament
CNS 23/2010
Un Ajuntament pot signar un contracte d'encarregat del tractament (article 12 de la LOPD) amb una empresa per dur a terme la prestació d'un servei municipal, sempre que compti amb un fitxer de titularitat pública que prevegi com a finalitat la prestació del servei i reculli les dades personals que són necessàries, i el tractament d'aquestes dades per part de l'empresa sigui per compte de l'Ajuntament. L'encarregat (l'empresa) podrà accedir a les dades en poder de l'Ajuntament que siguin necessàries per a prestar el servei i l'Ajuntament podrà accedir a tota la informació personal que hagi tractat l'empresa en la prestació del servei. La comunicació de dades des dels fitxers privats de l'empresa a l'Ajuntament pot trobar habilitació en l'article 11.2.c) de la LOPD. La comunicació de dades entre l'Ajuntament i els seus organismes autònoms pot trobar habilitació en l'article 21 de la LOPD.
01/01/2010
Consulta d'una Associació sobre la responsabilitat de les dades vinculades a la prestació del servei municipal de dansa per part de l'Associació, i sobre les dades del servei que l'Associació pot comunicar a l'Ajuntament
CNS 25/2010
Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Responsabilitat de les dades vinculades a la prestació per una associació del servei municipal de dansa
CNS 28/2010
Comunicació de dades per part de l'entitat prestadora d'un servei municipal a l'Ajuntament titular del servei. Atesa la manca de formalització d'un contracte d'encarregat del tractament en els termes de l'article 12 LOPD, s'ha de considerar responsable de la informació recollida amb motiu de la prestació del servei municipal de dansa tant l'Ajuntament, titular del servei, com l'entitat prestadora del mateix. Les dades recollides per l'entitat prestadora del servei amb ocasió d'aquest, poden ser comunicades a l'Ajuntament amb el consentiment de les persones afectades, si aquestes van ser degudament informades sobre la titularitat municipal del servei en el moment de la recollida de les dades, o bé d'acord amb el que estableix l'article 11.2.c) de la LOPD, en la mesura que es tracta d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions de control sobre el servei que tingui atribuïdes.
01/01/2010
Tractament de dades per una entitat mercantil adjudicatària d'un servei d'un ens públic
CNS 6/2009
L'entitat mercantil adjudicatària d'un servei social d'atenció telefònica té la condició d'encarregat del tractament si no decideix sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i així s'indica en el contracte administratiu que es formalitza per a la prestació del servei, seguint les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerat responsable del tractament. El compliment del deure d'informació correspon a l'entitat mercantil amb caràcter previ a l'enregistrament de la conversa telefònica. En el cas que es produeixin trucades d'emergència podria operar l'excepció del deure d'informació per la seva vinculació a la seguretat pública (article 24.1 de la LOPD) sempre i quan el tractament de dades personals es mantingui dins els marges de la finalitat determinada, explícita i legítima per a la qual s'han obtingut les dades.
01/01/2009
Consideració d'una fundació privada, adjudicatària d'un servei públic, com a encarregat del tractament
CNS 12/2009
Possible consideració d'una fundació privada, adjudicatària de la prestació de serveis socials, com a encarregat del tractament i compliment del deure d'informació. La fundació privada tindria la condició d'encarregat del tractament sempre que no decideixi sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i s'indiqui en el contracte administratiu que es formalitzi per a la prestació dels serveis assistencials, i en el mateix contracte es recullin les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerada responsable del tractament. El compliment del deure d'informació previst a l'article 5 de la LOPD correspon a l'entitat que reculli les dades de caràcter personal i amb caràcter previ a la recollida.
01/01/2009
Aplicació de la LOPD a la gravació d'imatges en una cerimònia-funeral per part de l'empresa funerària
CNS 15/2009
La gravació d'imatges per part d'una empresa funerària pública de les persones assistents a la cerimònia-funeral, prèvia sol·licitud de la família o de les persones més properes a la persona difunta, per tal d'obtenir un record de la cerimònia, no està sotmesa a la normativa de protecció de dades per tractar-se d'una captació d'imatges realitzada en l'exercici d'activitats exclusivament personals o domèstiques.
01/01/2009
Comunicació de dades d'abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada d'un municipi
CNS 33/2009
La comunicació de dades de caràcter personal relatives als abonats al servei d'abastament d'aigua de la part segregada del municipi que formula la consulta, al nou municipi del qual han passat a formar part, per tal que pugui prestar l'esmentat servei, troba habilitació tant en la legislació de règim local com en el article 21 de la LOPD, per la qual cosa cal concloure que no és contrària a la normativa de protecció de dades
01/01/2009
Total de pàgines: 15