S'han trobat 149 resultats amb els descriptors ENCARREGAT TRACTAMENT
Cessió de dades en la reversió d'una concessió administrativa d'un servei municipal
CNS 14/2011
La comunicació de dades entre una empresa privada i un Ajuntament no es pot emparar en un contracte d'encàrrec de tractament quan no s'acredita la seva formalització amb les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. La comunicació de dades personals vinculades a la prestació del servei local de camp de golf entre una entitat concessionària i un Ajuntament trobaria habilitació legal en el que disposa l'article 11.2.a) de la LOPD si es va informar degudament els ciutadans que la informació es recollia per a la prestació d'un servei municipal. Altrament, la comunicació també podria trobar habilitació a l'article 11.2.c) de la LOPD en la mesura que es tracti d'informació que ha de ser comunicada a l'entitat municipal per a l'exercici de les funcions que li corresponen com a titular del servei.
28/04/2011
Informe en relació amb el Projecte de disposició general per la qual s'aprova la creació d'un fitxer de dades de caràcter personal de la Diputació de Lleida
PD 1/2011
16/02/2011
Diverses qüestions relacionades amb la implantació d’un projecte que preveu l’ús d’aparells desfibril·ladors en llocs públics
CNS 1/2011
La posada en marxa d'un projecte que preveu l'ús de desfibril·ladors en espais públics permet la recollida d'informació personal que es pot associar a la persona atesa i, per tant, arribar a identificar-la sense requerir esforços desproporcionats. La cessió de les dades de salut enregistrades als aparells al centre de salut perquè s'incorporin a la història clínica del pacient es considera legítima en aquest cas (article 11.2.f) de laLOPD). La instal·lació d'una càmera en les cabines en què s'ubicaran els desfibril·ladors haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009 per tal de poder considerar el seu tractament legítim.
24/01/2011
Legitimitat d'una comunicació de dades amb un Ajuntament i aplicació de la figura de l'encarregat del tractament
CNS 50/2010
Tenint en compte la Llei 11/2007 (articles 6.2.b) i 9), que remet al règim de comunicació de la LOPD (art.11), i a manca de norma amb rang legal que habiliti la comunicació de dades personals dels fitxers de l’Ajuntament relatius a la gestió de l’IAE a l’Administració que formula la consulta, la cessió requereix el consentiment de les persones físiques titulars de les dades. Aquest consentiment és necessari, també, per aplicació del que disposa la normativa tributària (article 95.1.k) de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària). Cal descartar la possibilitat que es pugui establir un encàrrec del tractament -essent l’Administració la responsable i l’Ajuntament (IMI) l’encarregat del tractament-, ja que aquest no tracta la informació “per compte” de l’Administració consultant, sinó que és el responsable de la concreta informació que cal tractar en el sistema objecte de consulta.
19/01/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Traspàs de dades mèdiques d'un servei de prevenció aliè a un altre servei de prevenció aliè
CNS 51/2010
La cessió de dades de caràcter personal requereix el consentiment exprés i inequívoc de l'afectat (article 11 de la LOPD). Les empreses prestadores del servei de prevenció aliè i responsables del tractament, no poden cedir- se dades sense el consentiment exprés de la persona afectada. No obstant això, aquesta Autoritat ha vingut entenent, respecte les entitats sotmeses al seu àmbit d'actuació, que l'encàrrec del tractament per part de l'Administració pública (responsable del tractament) a una empresa que realitzi el servei de prevenció aliè, faculta el responsable per dictar instruccions a l'encarregat per a què lliuri la informació de caràcter personal a un nou encarregat del tractament (article 22.1 del RLOPD).
21/12/2010
Informe en relació amb el Projecte de Decret dels laboratoris de salut ambiental i alimentària i dels laboratoris de control oficial
PD 41/2010
30/11/2010
Accés a dades personals contingudes en expedients de concessió de subvencions
CNS 8/2010
El tractament de dades que són responsabilitat del Consell Comarcal s'ha de sotmetre al conjunt d'obligacions i principis de la LOPD, en concret, al règim general de cessió previst en els articles 11 i 21 de la LOPD. Per aplicació del principi de qualitat, la comunicació ha de referir-se només a les dades que resulten adequades, pertinents i no excessives per al compliment de la finalitat legítima dels ajuntaments, en aquest cas, per a procedir al pagament de les subvencions i, si escau, per donar compliment a les funcions de fiscalització que preveu la normativa aplicable. Correspon al responsable del tractament fer un exercici de ponderació, especialment en relació amb les dades sensibles, per tal de valorar quines dades poden ser objecte de comunicació. Es recomana a les administracions públiques cedents i cessionàries d'informació personal que, en la mesura del possible, es protocol·litzi l'intercanvi de dades dels afectats.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- OBLIGACIONS
- PRINCIPIS
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Matèries
- Subvencions
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa per realitzar treballs de manteniment
CNS 13/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals, i cal aplicar el règim de cessions de la LOPD, tenint en compte les previsions de la Llei del Cadastre. L'empresa que desenvolupa activitats destinades al subministrament d'energia elèctrica, és titular d'un dret de transcendència real com és la servitud de pas regulada en la Llei 56/1997 del sector elèctric, per la qual cosa té accés legítim a les dades protegides del Cadastre. En base a això, es pot articular l'accés per part d'una altra empresa que realitza tasques de manteniment, a través d'un encàrrec del tractament (respectant les previsions de l'article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD, entre d'altres). D'existir competències municipals que requerissin el tractament de dades del Cadastre, més enllà de les previsions referides a l'IBI, l'accés per part de l'Ajuntament a aquestes dades podria quedar, també, legitimat.
01/01/2010
Sol.licitud de dades personals per part d'una empresa col.laboradora
CNS 14/2010
Les dades de caràcter personal que consten en el Cadastre Immobiliari, són dades protegides per la normativa de protecció de dades personals. Segons la Llei del Cadastre, l'Ajuntament o, si escau, altres administracions públiques, poden utilitzar les dades dels propietaris per a l'exercici de les seves pròpies competències, amb les limitacions derivades dels principis de competència, idoneïtat i proporcionalitat (article 52.2.a) de la Llei del Cadastre). La comunicació de les dades del cadastre a empreses col·laboradores no es trobaria emparada pel règim general de cessions (article 11 LOPD) a menys que es compti amb el consentiment dels titulars. L'accés i el posterior tractament de dades personals que hagi de fer l'empresa, si actua per compte de l'Ajuntament, s'hauria d'articular a través d'un encàrrec del tractament (article 12 de la LOPD i 20 a 22 del RLOPD).
01/01/2010
Cessió de dades personals a una empresa prestadora del servei d’abastament d’aigua potable
CNS 37/2010
L'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al Padró d'Habitants, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament de la taxa pel servei municipal d'abastament d'aigua, tant sols en el cas que es compti amb el consentiment del les persones afectades (art. 11 LOPD). D'altra banda, l'Ajuntament està legitimat per comunicar la dada NIF de les persones abonades al servei d'abastament d'aigua continguda al fitxer de l'Impost sobre Béns Immobles, a l'empresa subministradora, per tal que aquesta gestioni el cobrament d'ingressos de naturalesa tributària, d'acord amb el que estableix l'article 95 de la LGT, sempre que l'Ajuntament hagi establert un contracte d'encàrrec del tractament amb l'empresa concessionària (art. 12 LOPD).
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- Padró municipal habitants
- Serveis públics
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Document Nacional Identitat
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Concessionaris
Total de pàgines: 15