S'han trobat 737 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Acredítació del compliment del deure d'informació
CNS 12/2011
Correspon al responsable del fitxer o del tractament acreditar el compliment del deure d'informació de l'article 5 de la LOPD. L'anul·lació de l'article 18 del RLOPD per la Sentència del Tribunal Suprem de 15 de juliol de 2010, comporta llibertat en la forma d'acreditar el compliment del deure d'informació de l'article 5 de la LOPD, però no eximeix el responsable del fitxer d'acreditar-ne el compliment. En la recollida de dades de caràcter personal via telefònica l'enregistrament de la trucada, o de la part d'aquesta en què s'informa o es manifesta estar informat de la clàusula informativa és un mitjà recomanable per acreditar el compliment del deure d'informació.
12/04/2011
Instal·lació de càmeres a la xarxa viària catalana amb finalitats de protecció civil
CNS 10/2011
El número de matrícula d'un vehicle té consideració de dada personal en la mesura que aquesta informació es pot associar a una persona física i, per tant, fer-la identificable sense requerir esforços desproporcionats. La instal·lació de diverses càmeres a la xarxa viària catalana per captar aquesta dada amb finalitats preventives i de gestió del risc que pugui derivar-se del transport de mercaderies perilloses haurà de complir les previsions de la Instrucció 1/2009. El seu tractament només es considerará legítim quan tingui lloc per a l'exercici de les funcions pròpies de l'administració consultant en l'àmbit de les seves competències, en aquest cas, l'exercici de competències en matèria de protecció civil.
25/03/2011
Exposició pública i/o lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals
CNS 9/2011
En atenció al que disposa l'article 2.3.a) de la LOPD, l'exposició pública i/o la lliure disposició de les llistes del cens electoral als col·legis electorals, s'ha d'entendre sotmesa a allò que disposa la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, sens perjudici del necessari respecte pel dret fonamental a la protecció de dades personals. La normativa aplicable al tractament de les dades dels electors amb la finalitat d'exercir el dret de vot, és a dir, la LOREG i la seva normativa de desenvolupament, determina la forma com els electors han de poder accedir a les llistes del cens, al llarg del procés electoral, tant de forma prèvia com el mateix dia de les eleccions. L'exposició pública de les llistes del cens, en els termes apuntats, és legítima, d'acord amb la normativa vigent, sens perjudici de la sol·licitud d'exclusió de les dades de determinada persona, i dels efectes que això pot comportar, en atenció al que disposa la normativa.
25/02/2011
Deure d'informació sobre la gravació de les trucades efectuades a la policia local
CNS 7/2011
Quan, per a l'adequada prestació dels serveis encomanats a aquest cos policial sigui necessària la gravació de les trucades que s'hi efectuen, cal informar prèviament les persones afectades, llevat que concorri alguna de les excepcions previstes a l'article 24.1 de la LOPD, això és, que es tracti d'una trucada en el marc de les funcions que té atribuïdes la policia local en matèria de seguretat pública o per a la persecució de delictes.
10/02/2011
Comunicació de dades personals d'expedients de depuració de personal i d'altres expedients que contenen dades personals
CNS 42/2010
La comunicació de dades personals a investigadors, familiars o ciutadans en general s'ha de sotmetre al règim previst en la LOPD (articles 11 i 21). S'analitza especialment l'accés per part d'investigadors a determinats arxius que contenen dades personals, que pot produir-se amb determinades condicions exigides per la normativa aplicable, principalment, acreditar la condició d'investigadors i la naturalesa de l'estudi a realitzar, justificant la finalitat històrica, científica o cultural rellevant, i sempre que quedi degudament garantida la intimitat de persones físiques vives afectades. Si escau, pot ser adequada en determinats supòsits la signatura de clàusules de confidencialitat o d'una declaració responsable. Cal tenir en compte les previsions de la normativa estatal i catalana d'arxius i els terminis que s'hi preveuen.
21/12/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Abast de l'exercici del dret d'oposició en el marc de la Història Clínica Compartida
CNS 40/2010
En el context i model de la Història Clínica Compartida (HCC) ha de tenir plena cabuda l'exercici del dret d'oposició, atès que no s'exigeix el consentiment per al tractament de les dades (article 6.4 de la LOPD i articles 34 a 36 del RLOPD). El dret d'oposició, que cal diferenciar d'altres drets ARCO, es pot traduir en una limitació de determinats accessos, que portarien a modular un determinat tractament de la informació, com així s'ha configurat en el model d'HCC. El marc normatiu aplicable pot condicionar l'abast i les conseqüències del dret d'oposició. El plantejament casuístic de l'article 6.4 de la LOPD fa que no es pugui donar una llista tancada de quins són els "motius" que es podrien considerar legítims per exercir el dret d'oposició, o de quines són les circumstàncies personals que poden habilitar l'exercici del dret. El criteri mèdic resulta determinant per tal d'avaluar la pertinença de donar curs a una sol·licitud d'oposició per part d'un pacient.
02/12/2010
Consulta d'un Col.legi professional sobre el compliment de la normativa de protecció de dades
CNS 43/2010
La segregació de la Demarcació territorial catalana d’un Col·legi professional d’àmbit estatal per constituir un Col·legi independent català comportarà només la cessió, sense consentiment dels afectats, de les dades personals de les persones col·legiades amb domicili professional únic o principal a Catalunya que siguin adequades, pertinents i no excessives perquè puguin col·legiar-se en el Col·legi català, sense que resultin d’aplicació en aquest cas concret les previsions de l’article 19 del RLOPD. Conseqüentment, el Col·legi haurà de donar compliment al deure d’informació, així com a la resta de principis i obligacions previstes en la normativa en protecció de dades personals.
30/11/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Consulta d'un Col.legi professional sobre el compliment de la normativa de protecció de dades
CNS 45/2010
La comunicació de les dades personals dels col·legiats en un Col·legi professional d'àmbit estatal que tenen domicili professional únic o principal a Catalunya al Col·legi professional català, pot realitzar-se sense comptar amb el consentiment dels afectats, en la mesura que la cessió gaudeix d'habilitació legal suficient, si bé no eximeix del compliment del deure d'informació als afectats. La normativa no estableix cap procediment en concret per dur a terme la transmissió de les dades, però en qualsevol cas cal adoptar les mesures de seguretat escaients.
30/11/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat privada
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Valoració de diverses qüestions relatives al fitxer "Víctimes de la guerra civil i persones represaliades pel franquisme"
CNS 33/2010
En aplicació del règim de cessió de dades (article 11 LOPD), la normativa analitzada no conté una habilitació legal legitimadora de la difusió generalitzada de dades personals de qualsevol persona "víctima de la Guerra Civil o represaliada durant el franquisme", o de terceres persones relacionades, que inclogui dades especialment protegides. Per tant, cal comptar amb el consentiment de les persones físiques afectades. A banda d'això, en el dictamen s'analitzen les exigències derivades del principi de qualitat i de la proporcionalitat, en especial en relació amb dades sensibles (article 7 de la LOPD), així com les excepcions al deure d'informar (article 5.4 LOPD) i els límits de l'habilitació per a tractar dades sense el consentiment dels titulars, fonamentada en la recollida de dades per a l'exercici de funcions pròpies de les administracions públiques (article 6.2 LOPD).
17/11/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Dades afiliació sindical
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Possibilitat de publicar l’adreça particular dels col.legiats d'un col.legi professional
CNS 32/2010
La difusió a través d’Internet de dades de caràcter personal ha de ser considerada com una comunicació de dades (article 11 de la LOPD). Atès que la norma aplicable al cas (article 10 de la Llei 2/1974) no preveu que es doni accés a la dada personal “adreça particular”, aquesta dada no pot ser objecte de comunicació o difusió per part del Col·legi a menys que concorri alguna altra norma amb rang legal que habiliti la comunicació o el consentiment dels titulars. La proposta del Col·legi d’adreçar un escrit als col·legiats informant que, si no comuniquen en un determinat termini la seva adreça professional el Col·legi publicarà la seva adreça personal al Registre de Col·legiats, s’ajusta en allò substancial al que seria la prestació d’un consentiment inequívoc (article 6.1 de la LOPD), que fins i tot en aquest cas podria ser tàcit, en base al que preveu, especialment, el RLOPD. Això, sempre i quan el Col·legi informi els col·legiats de tots allò que exigeix la normativa.
01/01/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
Total de pàgines: 74