S'han trobat 738 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Possibilitat de publicar l’adreça particular dels col.legiats d'un col.legi professional
CNS 32/2010
La difusió a través d’Internet de dades de caràcter personal ha de ser considerada com una comunicació de dades (article 11 de la LOPD). Atès que la norma aplicable al cas (article 10 de la Llei 2/1974) no preveu que es doni accés a la dada personal “adreça particular”, aquesta dada no pot ser objecte de comunicació o difusió per part del Col·legi a menys que concorri alguna altra norma amb rang legal que habiliti la comunicació o el consentiment dels titulars. La proposta del Col·legi d’adreçar un escrit als col·legiats informant que, si no comuniquen en un determinat termini la seva adreça professional el Col·legi publicarà la seva adreça personal al Registre de Col·legiats, s’ajusta en allò substancial al que seria la prestació d’un consentiment inequívoc (article 6.1 de la LOPD), que fins i tot en aquest cas podria ser tàcit, en base al que preveu, especialment, el RLOPD. Això, sempre i quan el Col·legi informi els col·legiats de tots allò que exigeix la normativa.
01/01/2010
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
Tractament de les dades contingudes en el Catàleg de dades i documents electrònics
CNS 26/2010
S’analitza el supòsit en què un òrgan que requereix dades obté una “verificació positiva” de la informació, sense que s’afegeixi cap altra informació, cas que no suposa una revelació de noves dades personals i no resulta necessari requerir el consentiment de l’afectat; s’analitza també el supòsit en què l’òrgan obté una “verificació negativa”: en aquest cas, o bé, òbviament, si es modifica la informació inicial o s’afegeix qualsevol dada personal complementària, s’ha produït una cessió o comunicació de dades (articles 11 i 21 de la LOPD). En el cas de les verificacions negatives, les previsions de la LOPD poden donar suficient cobertura a les cessions de dades, sense que sigui necessari recollir el consentiment previ dels interessats. Cal tenir en compte les previsions de la Llei 30/1992 (article 78.1 i article 71.bis), i les habilitacions que es desprenen de la Llei 26/2010 (articles 35 i 36), o d’altra normativa sectorial.
01/01/2010
Comunicació a una ciutadana dels plànols continguts en un expedient de concessió de llicència d’obra d’un habitatge aliè
CNS 27/2010
El lliurament a una ciutadana de còpies dels plànols continguts en un expedient administratiu de concessió de llicència d'obres d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. Si l'expedient administratiu es troba en tramitació, requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). Si l'expedient es troba acabat queda emparat pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, correspongui a un procediment d'aplicació del dret que no tingui caràcter sancionador o disciplinari, i es pugui fer valer per a l'exercici dels drets del ciutadà (art. 37.3 LRJPAC). No obstant això, aquest accés pot limitar-se quan prevalgui alguna de les causes contemplades en l'article 37.4 LRJPAC. En tot cas, la determinació de les dades personals que poden ser objecte de comunicació haurà de respectar el principi de qualitat de les dades, i en concret el principi de proporcionalitat (art. 4 LOPD). Tot això sens perjudici que la persona titular de les dades pugui exercir el seu dret d'oposició en els termes establerts en els articles. 6.4 LOPD i 35 del RLOPD, que haurà de ser resolta per l'administració municipal.
01/01/2010
- ÀMBIT SECTORIAL
- Habitatge
- Procediment administratiu
- Condició interessat
- Urbanisme
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret accés
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Sistema de control horari del personal d'una Diputació provincial mitjançant empremta digital
CNS 22/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una Diputació provincial. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la modificació del fitxer de "personal" o bé, la creació i inscripció d'un fitxer específic per a aquest tractament (article 20 de la LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades biomètriques
- Empremta dactilar
- Dades identificatives
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Diputació
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
Dret d'accés a dades de salut de familiars difunts
CNS 28/2009
El dret fonamental a la protecció de dades de caràcter personal, com a dret personalíssim, ha de ser exercit necessàriament pel titular de les dades, o bé, en els termes que prevegi la LOPD i el RLOPD, per terceres persones en nom i representació de l'interessat. La normativa de protecció de dades personals no s'aplica a les dades de persones difuntes, excepte en els supòsits indicats en l'article 2.4 del RLOPD. La petició d'accés a determinada informació mèdica d'un familiar mort no constitueix una manifestació del dret d'accés previst en l'article 15 de la LOPD, sinó que s'ha de resoldre en base a la normativa sectorial aplicable (Llei 41/2002). El centre mèdic ha de comprovar el compliment del dit article, en especial, el principi de proporcionalitat.
01/01/2009
Tractament de dades per una entitat mercantil adjudicatària d'un servei d'un ens públic
CNS 6/2009
L'entitat mercantil adjudicatària d'un servei social d'atenció telefònica té la condició d'encarregat del tractament si no decideix sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i així s'indica en el contracte administratiu que es formalitza per a la prestació del servei, seguint les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerat responsable del tractament. El compliment del deure d'informació correspon a l'entitat mercantil amb caràcter previ a l'enregistrament de la conversa telefònica. En el cas que es produeixin trucades d'emergència podria operar l'excepció del deure d'informació per la seva vinculació a la seguretat pública (article 24.1 de la LOPD) sempre i quan el tractament de dades personals es mantingui dins els marges de la finalitat determinada, explícita i legítima per a la qual s'han obtingut les dades.
01/01/2009
Implantació de sistema de control horari mitjançant empremta digital en una Administració pública
CNS 9/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una administració pública. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la creació i inscripció del fitxer (art. 20 LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
Consideració d'una fundació privada, adjudicatària d'un servei públic, com a encarregat del tractament
CNS 12/2009
Possible consideració d'una fundació privada, adjudicatària de la prestació de serveis socials, com a encarregat del tractament i compliment del deure d'informació. La fundació privada tindria la condició d'encarregat del tractament sempre que no decideixi sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i s'indiqui en el contracte administratiu que es formalitzi per a la prestació dels serveis assistencials, i en el mateix contracte es recullin les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerada responsable del tractament. El compliment del deure d'informació previst a l'article 5 de la LOPD correspon a l'entitat que reculli les dades de caràcter personal i amb caràcter previ a la recollida.
01/01/2009
Realització de proves psicotècniques en centres d’ensenyament concertats per una empresa
CNS 38/2009
L'empresa prestadora de serveis d'avaluació psicològica a centres d'ensenyament actua com a encarregada del tractament, si es compleixen els requisits de l'article 12 de la LOPD. El vincle existent entre l'empresa i els alumnes neix a conseqüència de l'encàrrec. Atès que aquesta relació és necessària per a dur a terme la prestació del servei, no s'estableix un nou vincle entre l'empresa i els alumnes, no sent d'aplicació l'article 20.1 del RLOPD. Les dades de les avaluacions psicotècniques, que contenen dades de caràcter psicològic, tindran consideració de dades de salut (articles 7.3 de la LOPD i 5.1.g) del RLOPD). Per a la realització de treballs psicopedagògics, els centres no necessiten el consentiment previ dels tutors legals dels alumnes, atesa l'existència d'habilitació legal per a tractar les dades dels alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora, sempre que el tractament resulti necessari per a l'exercici d'aquestes funcions. Això no exclou l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5.1 de la LOPD).
01/01/2009
Cessió de dades de col.legiats al corresponent Consell de col.legis professionals
CNS 41/2009
La comunicació de dades personals de col·legiats, des d'un Col·legi professional al corresponent Consell de col·legis professionals autonòmic no requereix el consentiment previ dels afectats si resulta necessària per a controlar el compliment del règim d'incompatibilitats, i estarà legitimada per l'article 21 de la LOPD. L'existència d'habilitació legal per a comunicar les dades no exclou de l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5 de la LOPD).
01/01/2009
Total de pàgines: 74