S'han trobat 44 resultats amb els descriptors Centre sanitari
Adequació d'un projecte de salut mental a la normativa de protecció de dades
CNS 29/2015
Aquest Dictamen examina les implicacions d'un Projecte relacionat amb l'anàlisi i explotació de les dades de la història clínica electrònica. Entre d'altres qüestions, es considera necessari concretar i aclarir diverses qüestions, entre d'altres: els fitxers relacionats amb el Projecte; les finalitats, habilitades per la normativa, que poden habilitar les peticions d'informació; establir un procediment adequat d'anàlisi de peticions d'informació; si la informació es tractarà de manera anonimitzada o en base al consentiment; la difusió que es pot fer de la informació tractada; la previsió d'un model integral de seguretat; el procediment tècnic d'anonimització; o l'exercici dels drets ARCO i l'opt-out. També es recomana, entre d'altres qüestions, incorporar una avaluació d'impacte sobre la privacitat (PIA).
23/07/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Centre sanitari
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Centre sanitari
- Encarregat tractament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- DRETS HABEAS DATA
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Adequació del Projecte VISC+ a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 20/2015
Aquest Dictamen examina les implicacions del Projecte VISC+ (versió març 2015) per a la protecció de dades personals. Es valora positivament el nou posicionament del projecte VISC+, que limita l'abast del projecte a la comunicació de dades anonimitzades, així com la possibilitat que els afectats exercitin l'opt-out per mantenir-se al marge del projecte VISC+. Resulta adequat que s'hagin clarificat i acotat les finalitats per a les quals es justifica el tractament de dades (investigació i avaluació), les tipologies de destinataris (centres acreditats de CERCA i Agents del sistema sanitari integral d'utilització pública de Catalunya), així com els serveis oferts. Es recomana explicitar i clarificar algunes qüestions, entre d'altres, la intervenció dels CEICs les previsions referides a la destrucció de la informació, o a les mesures a aplicar en el cas que el sol·licitant incompleixi les obligacions que ha assumit.
16/04/2015
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Altres
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Comunicació de dades de pacients per atendre requeriments judicials
CNS 56/2014
Analitzades les funcions que la legislació vigent atribueix al CatSalut, es considera possible que un jutjat vehiculi a través d'aquest ens els requeriments d'informació als diferents centres i establiments de protecció de la salut i d'atenció sanitària i sòciosanitària de Catalunya en aquells supòsits en què es desconegui quin d'aquests centres que l'integren disposa de la informació que requereix per a la investigació judicial de què es tracti. La cessió d'aquesta informació per part de l'Hospital en aquests casos podria entendre's habilitada per les previsions de la Llei 41/2002 i, per tant, conforme amb l'article 7.3 de la LOPD.
14/11/2014
Informe en relació amb el Projecte de decret per a la detecció precoç, el diagnòstic, el tractament i el seguiment de la hipoacúsia neonatal
PD 13/2014
05/09/2014
Accés de les Forces i Cossos de Seguretat a dades personals contingudes a les històries clíniques
CNS 42/2014
En atenció a la previsió específica de l'article 22.3 de la LOPD, el centre sanitari haurà de procedir a la cessió de dades de salut contingudes en la història clínica d'un pacient, sense consentiment exprés d'aquest, a les Forces i Cossos de Seguretat, només en el cas que aquestes actuïn exercint funcions de policia judicial, en els termes de la normativa aplicable.
04/09/2014
Adequació de les mesures de seguretat aplicables al Projecte VISC + a la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal
CNS 34/2014
Atesa la casuística àmplia i diversa que es pot donar en relació amb els clients potencials. les finalitats previstes, els serveis oferts i els fitxers que serien font d'informació del Projecte VISC+, seria convenient una major claredat i concreció respecte quines finalitats poden justificar l'accés a la informació, per part de quins clients i en quines condicions. Des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat, i pel volum d'informació sensible generada a través de VISC+, es recomana prioritzar els supòsits de cessió de dades prèviament anonimitzades, associades a un codi no identificable o, si és possible, no associades a cap codi, per davant de supòsits de cessió de dades personals de persones identificables que hagin prestat el seu consentiment. També es recomana, entre d'altres, l'adopció d'un model integral de seguretat de la informació per al conjunt del contracte VISC+.
23/07/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Comunicació de dades des dels serveis socials de l'Ajuntament al Centre d'Atenció Primària del municipi
CNS 32/2014
Pot existir suficient cobertura legal per comunicar al CAP determinades dades de les persones ateses als serveis socials de l'Ajuntament, en base a la necessària coordinació prevista legalment entre ambdós (CAP i Ajuntament), en el context de la prevenció de situacions de dependència. Atesa l'habilitació legal de l'article 41.3 de la Llei 15/1990, no resultaria contrari a la normativa de protecció de dades que l'Ajuntament comuniqués al CAP l'existència d'un expedient en relació amb una determinada persona atesa pel CAP, sempre que la coordinació entre serveis ho requereixi, incloent la identificació del tècnic social que gestiona l'expedient, i que es comuniqui, només, la informació de l'expedient que pugui tenir repercussió en la prestació de l'atenció sanitària que el CAP ha de donar a l'afectat.
19/06/2014
Accés a dades de les històries clíniques generades pels tractaments de reproducció assistida
CNS 3/2014
Les dades referides als membres d'una parella que es sotmet a un tractament de reproducció assistida són dades protegides per l'LOPD. L'home que és parella de la dona que consta com a titular de la HC en centres de reproducció assistida, té dret d'accés a les dades pròpies (LOPD, la legislació sanitària Llei 14/2006). L'accés per part d'un dels membres de la parella a les dades de l'altre membre, contingudes en documents compartits, és una cessió (article 11 de l'LOPD), de manera que, a manca del consentiment exprés del titular, caldria eliminar del dit document les dades que són titularitat de l'altre membre de la parella, sens perjudici de determinats accessos habilitats. Les dades relatives als preembrions poden considerar-se informació titularitat dels dos membres de la parella, de manera que ambdós tindrien dret d'accés als documents que contenen aquesta informació.
26/02/2014
Cessió de dades d'un Consorci hospitalari a un Ajuntament en matèria de protecció de menors
CNS 26/2013
Diverses habilitacions legitimen la comunicació de dades del menor, incloent també dades dels pares o tutors, entre d'altres, de salut, del Consorci Hospitalari a l'Ajuntament, per al compliment de les competències municipals en matèria de protecció de menors, sense consentiment dels afectats. Només es poden comunicar les dades que puguin resultar pertinents i rellevants en cada cas, per a la concreta situació de risc en què es trobi un menor, o per a la concreta intervenció de l'Ajuntament. La comunicació de dades a les autoritats judicials pot estar habilitada per l'article 11.2.d) de la LOPD, mentre que la comunicació de dades a la DGAIA pot estar habilitada per l'article 21 de la LOPD i l'article 24.2 de la Llei 14/2010.
03/05/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Difusió de dades dels treballadors a través del web
CNS 18/2011
La difusió d'informació de les dades del personal d'un Consorci sanitari, relatives als seus noms i cognoms, professió i centre de treball a través d'internet, en adreçar-se a una pluralitat indeterminada de destinataris, constitueix una cessió de dades, i per tant la seva publicació requereix el consentiment de les persones afectades, o en el seu defecte, una norma amb rang de llei que l'habiliti. En el cas del personal mèdic del Consorci i amb la finalitat de fer possible l'elecció de metge, aquesta difusió al web corporatiu trobaria el seu empara legal en les lleis 41/2002 i 44/2003. En el cas del personal estatutari sanitari no afectat per la possibilitat d'elecció de metge, i del personal estatutari no sanitari, el Consorci haurà de valorar en atenció a les funcions que tinguin atribuïdes, la pertinença de la difusió de les seves dades al web del Consorci, sempre tenint en consideració el principi de qualitat i proporcionalitat de les dades. I en tots els casos, el deure d'informació previst a l'article 5 LOPD.
20/05/2011
Total de pàgines: 5