S'han trobat 147 resultats amb els descriptors Procediment administratiu
Comunicació d'informació d'un treballador municipal en les actuacions prèvies a un procediment sancionador
CNS 18/2018
La normativa de protecció de dades no impedeix la comunicació de les dades relatives al nom i cognoms, l’adreça postal i el telèfon d’un treballador municipal que havia tingut algun tipus de participació en els fets investigats, a requeriment de l’òrgan competent per a la instrucció d’unes actuacions prèvies a un procediment sancionador.
27/03/2018
Vulneració del dret d'informació en la recollida de dades, i del principi de qualitat per dades excessives.
PS 36/2017
L'Ajuntament, en la tramitació d'expedients per denúncies contra habitatges d'ús turístic (HUTS), si la persona denunciada sol·licitava l'accés a l'expedient se li facilitava una còpia íntegra de la denúncia, amb totes les dades consignades per la persona denunciant (inclosos el DNI, telèfon, correu electrònic, any de naixement, idioma, etc.). A més, aquesta comunicació de dades a la persona denunciada de les dades de la persona denunciant s'efectuava sense haver informat prèviament la persona denunciant de tal comunicació, tal com exigeix l'art. 5 LOPD.
19/03/2018
Tractaments de dades personals en exercici de les potestats d'inspecció i sanció.
IP 176/2017
No vulneren el principi de consentiment els tractaments de dades de persones inspeccionades/sancionades per la comissió de presumptes infraccions administratives, quan el tractament el fan òrgans en exercici de les funcions d'inspecció i sanció. Quan les dades no es recullen directament de l'interessat no s'exigeix donar compliment al dret d'informació si l'enregistrament i/o la comunicació de les dades (al responsable del tractament) estan previstos a una norma amb rang de llei.
16/02/2018
Presumpta comunicació de dades de la persona qui formulà una denúncia a la persona denunciada.
IP 148/2017
S'arxiva la denúncia per no existir indicis suficients que permetin imputar la comunicació de dades denunciada i negada per l'ajuntament. Consta acreditat que l'ajuntament no informà la denunciant sobre la possible comunicació de les seves dades al denunciat, si la denúncia derivava en un procediment (prèvia ponderació entre els drets i interessos afectats), però la responsabilitat per aquests fets s'hauria extingit per prescripció.
08/02/2018
Divulgació de dades personals a través d'internet.
PS 17/2017
La difusió a través d'internet de dades personals incloses a l'ordre del dia, relatives a l'acomiadament de la persona aquí denunciant, es considera una comunicació de dades il·lícita. Es dóna la circumstància que prèviament la persona afectada havia instat un procediment de tutela en el qual es va requerir l'Ajuntament que evités la difusió de les dades.
21/12/2017
Accés a un expedient de selecció de personal
CNS 52/2017
La normativa de protecció de dades no impediria l’accés per part d’una de les participants en el procés de selecció de personal objecte de consulta a la informació personal pròpia. En canvi, l’accés a les dades personals de la resta de persones que haurien participat en aquest procediment no sembla que sigui necessari per assolir la finalitat pretesa en aquest cas.
16/11/2017
Denegació d'accés a informació sobre un acte de mediació realitzat a l'Ajuntament
IAI 27/2027
En el cas que l’accés del reclamant a la informació sol·licitada (la identitat dels testimonis) es plantegi en el sí d’un procediment administratiu en tràmit, atesa la seva condició d’interessat, i vistes les previsions normatives (LPAC), aquest accés podria resultar rellevant i, per tant, habilitat, als efectes de l’article 11 LOPD. En altre cas, als efectes de la ponderació de l’article 24.2 LTC, la comunicació de la informació que sol·licita el reclamant no està suficientment justificada, atès que no es pot constatar que pugui reportar cap benefici per a l’interès públic en els termes de la legislació de transparència i que, en canvi, podria suposar una afectació per als drets i interessos de les persones físiques afectades.
24/07/2017
Publicació de determinada informació personal al Portal de transparència i al web municipal
CNS 6/2017
Quan la legislació de transparència preveu l'obligació de publicar informació al portal de transparència o al web corporatiu (subvencions i ajuts públics, autorització de compatibilitats, formació de treballadors, informació retributiva, concessions administratives, entre d'altres), la normativa de protecció de dades no impedeix la publicació d'informació personal, si bé cal evitar la publicació d'informació innecessària. Quan la publicació derivi d'altres normes amb rang de llei, s'haurà d'estar als termes que estableix la dita legislació, sens perjudici que cal respectar el que es deriva de l'LOPD. La publicitat d'informació relativa a "qualsevol matèria d'interès públic, (...)" (art. 8.1.m) LTC), no habilita per a publicar dades personals relacionades amb aquesta, sense consentiment o sense habilitació legal específica, i per tant en principi caldrà anonimitzar o dissociar les dades personals.
27/02/2017
Notificacions edictals en expedients sancionadors relatius a menors d'edat
CNS 71/2016
La publicació per edicte d'un anunci en el butlletí oficial corresponent (BOP), relatiu a un expedient sancionador, sense consentiment de la persona afectada, especialment si aquesta és menor d'edat, resultaria ajustada a la normativa de protecció de dades si inclou, únicament, la informació mínima necessària (art. 46 LPAC i art. 58.5 Llei 26/2010). En concret, l'anunci podria incloure el nom i cognoms de les persones afectades i les quatre darreres xifres del DNI, evitant indicar que la notificació es refereix a un expedient sancionador, a les Ordenances relacionades amb la infracció, i a la concreta infracció comesa.
21/12/2016
Comprovació de la informació personal continguda en les sol·licituds de prestacions socials
CNS 75/2016
El Consell Comarcal està habilitat per comprovar, sense el consentiment del sol·licitant, la informació continguda en la sol·licitud de la prestació, així com les dades relatives als membres de la unitat econòmica de convivència que la disposició addicional setena de la Llei 2/2014 preveu expressament.
21/12/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Procediment administratiu
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Administració local
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Consell comarcal
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Total de pàgines: 15