S'han trobat 147 resultats amb els descriptors Procediment administratiu
Filtració de dades personals.
IP 360/2023
La denunciant es queixa que la seva veïna té coneixement d'informació confidencial seva, sobre el seu expedient d'habitatge, perquè la seva filla treballa a l'oficina d'habitatge de l'Ajuntament, Gramepark. Es prepara resolució d'arxivament.
29/02/2024
Dictamen en relació amb la consulta formulada per la delegada de protecció de dades d’un Ajuntament relativa a l’ús de la dada del correu electrònic d’una persona per notificar l’inici del procediment administratiu
CNS 38/2023
La normativa de protecció de dades habilita el tractament de les dades de les persones interessades per tramitar el procediment administratiu. Ara bé, l’ús del correu electrònic només està previst per a l’enviament dels avisos de notificació, excloent-hi expressament el seu ús per a la pràctica de notificacions.
En qualsevol cas, cal fer avinent que el correu electrònic tampoc reuneix els requisits tècnics que estableix l’article 57 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
06/02/2024
La Policia de la Generalitat obre dos expedients disciplinaris arran del coneixement de dos atestats de la policia local contra una mossa d'esquadra.
IP 194bis/2023
Es denunciava que la Policia de la Generalitat havia vulnerat el principi de finalitat, per haver utilitzat la informació de dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra per incoar-li dos expedients disciplinaris. La denúncia s'arxiva, per considerar que resulta aplicable el supòsit de l'article 6.4 de l'RGPD, que permet el tractament per a una finalitat diferent de la que va justificar la recollida de les dades quan aquest nou tractament i finalitat està previst en el Dret dels estats membres (en aquest cas, a la normativa policial que regula el règim disciplinari), i es considera necessari i proporcional en una societat democràtica per salvaguardar els objectius assenyalats a l'article 23.1 de l'RGPD. En aquest cas, un objectiu important d'interès públic (art. 23.1.e RGPD) com és controlar l'actuació dels empleats públics a un codi de conducta, a fi d'assegurar un funcionament correcte de l'Administració pública i fer efectiu el dret dels ciutadans a una bona administració.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
La policia local comunica a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra.
IP 194/2023
Es denunciava que un ajuntament havia comunicat il·lícitament a la Policia de la Generalitat dos atestats policials referits a una mossa d'esquadra, alhora que els havia revelat la condició de mossa d'esquadra. La denúncia s'arxiva, en considerar que les comunicacions estaven emparades per les bases jurídiques de l'article 6.1.e i c de l'RGPD, ja que l'Ajuntament va comunicar aquesta informació d’acord amb: els principis de cooperació recíproca, coordinació i col·laboració mútua entre els cossos policials; al fet que en l'àmbit de la seguretat pública ambdós cossos policials tenen l'obligació de facilitar-se mútuament la informació que sigui rellevant; que la Policia de la Generalitat és la competent en matèria de seguretat ciutadana; i que han de cooperar en el compliment del règim estatutari.
12/12/2023
Resolució d'arxiu / sobreseïment
- ÀMBIT SECTORIAL
- Funció pública
- Policial
- Procediment administratiu
- Procediment sancionador
- Seguretat pública
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Vulneració del principi de minimització.
PS 40/2023
Es declara la comissió d'una infracció prevista a l'article 83.5.a en relació amb l'article 5.1.c, ambdós de l'RGPD, per la vulneració del principi de minimització en incloure innecessàriament la dada del domicili en una notificació relacionada amb un expedient de constrenyiment.
15/11/2023
Notificació d’una resolució amb dades personals de 17 persones que havien presentat al·legacions durant la fase d'informació pública.
PS 55/2023
En el marc de la tramitació d'una modificació d'una ordenança municipal, l'ajuntament va notificar l'acord d'aprovació definitiva a les 17 persones que havien presentat al·legacions. La notificació contenia les seves dades personals. L'ajuntament no va complir l'article 40.5 de la Llei 39/2015. Es declara la vulneració del principi de confidencialitat.
08/11/2023
Dret d'accés.
PT 57/2023
El Departament va respondre les dues sol·licituds formulades pel reclamant, extemporàniament. Pel que fa al fons de la reclamació, el Departament va acreditar que, en el marc d'aquest procediment de tutela de drets, havia respost al reclamant amb la voluntat d'entregar-li la informació del seu expedient personal. Escau requerir al Departament que acrediti que, finalment, va fer efectiu el dret d'accés exercit.
08/11/2023
El Departament de Territori va facilitar dades inexactes a l'Agència Tributària de Catalunya per tramitar un procediment executiu.
PS 36/2023
El denunciant es queixa que l'ATC li ha notificat una resolució sobre una multa de transport públic que no li correspon.
El Departament de Territori va facilitar unes dades errònies sobre la persona sancionada per una infracció de trànsit. Aquest fet va provocar que l'ATC tramités un procediment d'execució contra una persona que no havia comès cap infracció de trànsit. Es declara que el Departament de Territori ha vulnerat el principi d'exactitud.
26/10/2023
Publicació dels actes administratius en el procediment de concessió d'ajuts
CNS 28/2023
La identificació de les persones interessades en les publicacions dels actes administratius en els procediments de concessió d’ajusts o subvencions, d’acord amb la Disposició Addicional Setena de l’LOPDGDD, s’ha de determinar en funció la finalitat de la publicació. Partint d’aquesta premissa, des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, sota el principi de limitació del termini de conservació de les dades, per tal d’evitar o dificultar la identificació de la persona sol·licitant de l’ajut mitjançant l’associació d’informació estreta d’un mateix procediment de concessió d’ajusts, caldrà suprimir la informació publicada de la notificació de la resolució d’esmenes abans de publicar la resolució de concessió de l’ajut o subvenció que posa fi al procediment de forma que es permeti la identificació del sol·licitant de l’ajust només el temps necessari per complir amb les respectives finalitats per a les quals s’han recollit les dades personals.
17/10/2023
Publicació del nom i cognoms de la persona que formula al·legacions en el tràmit d'informació pública d'un procediment.
PS 39/2023
Es declara que un ajuntament ha comès una infracció molt greu per vulneració del principi de confidencialitat, en haver publicat a la seva seu electrònica i al BOPB un acord d'aprovació d'un projecte. En aquest acord, s'identificava amb nom i cognoms la persona que havia formulat al·legacions a la fase d'informació prèvia, juntament amb el contingut de les al·legacions i altres dades personals.
11/10/2023
Total de pàgines: 15