S'han trobat 1.814 resultats amb els descriptors ÀMBIT SECTORIAL
Informe en relació amb l'Avantprojecte de llei d'ordenació del sistema d'ocupació i del Servei d'Ocupació de Catalunya
PD 7/2014
09/07/2014
Comunicació de dades entre administracions públiques en relació amb determinats col·lectius VIP
CNS 35/2014
La cessió d'un llistat de persones que pertanyen a un determinat col·lectiu VIP, per tal d'establir mesures de seguretat addicionals per reforçar el control d'accessos a les bases de dades amb informació tributària, pot realitzar-se sense consentiment dels afectats si únicament s'inclouen les dades relatives al seu nom, cognoms i càrrec que ocupen. La inclusió en aquest llistat de la dada relativa al NIF o DNI requerirà però el consentiment previ dels afectats.
30/06/2014
Comunicació de dades des dels serveis socials de l'Ajuntament al Centre d'Atenció Primària del municipi
CNS 32/2014
Pot existir suficient cobertura legal per comunicar al CAP determinades dades de les persones ateses als serveis socials de l'Ajuntament, en base a la necessària coordinació prevista legalment entre ambdós (CAP i Ajuntament), en el context de la prevenció de situacions de dependència. Atesa l'habilitació legal de l'article 41.3 de la Llei 15/1990, no resultaria contrari a la normativa de protecció de dades que l'Ajuntament comuniqués al CAP l'existència d'un expedient en relació amb una determinada persona atesa pel CAP, sempre que la coordinació entre serveis ho requereixi, incloent la identificació del tècnic social que gestiona l'expedient, i que es comuniqui, només, la informació de l'expedient que pugui tenir repercussió en la prestació de l'atenció sanitària que el CAP ha de donar a l'afectat.
19/06/2014
Dret d'accés i de rectificació respecte les dades d'un expedient dels serveis socials
CNS 28/2014
Les persones usuàries dels serveis socials, tenen dret a accedir a llur expedient individual, llevat que vulneri el dret a la intimitat de terceres persones o que es tracti d'anotacions que el personal professional hagi fet en l'expedient i que no siguin susceptibles de produir efectes. El dret de rectificació de les persones afectades previst a la normativa de protecció de dades abasta les dades objectives i contrastables que consten a l'expedient social, però no les valoracions o apreciacions que puguin fer els tècnics socials en virtut del seu criteri tècnic.
10/06/2014
Accés d'una persona denunciada a un expedient de serveis socials
CNS 31/2014
Atès que el sol·licitant de dades d'una persona atesa pels serveis socials, que ha estat denunciat per aquesta, té la condició de persona interessada, existeix la suficient cobertura legal (article 35.a) i b) LRJPAC), als efectes que l'Ajuntament li trameti còpia de l'informe elaborat pels Serveis Socials de l'Ajuntament inclosa la informació referida a les dues tècniques que han elaborat l'informe. En el cas que es tracti d'un expedient tancat, l'article 37.3 de la LRJPAC dóna la suficient habilitació per a la comunicació dels informes que demana el sol·licitant. Tot això sens perjudici que els titulars de les dades puguin exercir els drets ARCO.
30/05/2014
Cessió de dades entre Administracions públiques per a la gestió de tarifes socials aplicades a la factura de l'aigua
CNS 23/2014
La cessió, sense consentiment, de la informació relativa a les persones beneficìàries del cànon social de l'aigua a una altra administració pública, per tal d'aplicar-los la tarifa social de l'aigua, estaria habilitada per l'article 21 de la LOPD, atès que es produeix entre administracions públiques per a l'exercici d'una mateixa competència. D'altra banda, per tal de garantir que el tractament de dades que es deriva de la subscripció del conveni de col·laboració examinat s'adeqüi a la LOPD, seria recomanable subscriure un contracte d'encàrrec del tractament.
27/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Abastament aigua
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Adequació del model de consentiment informat d'un centre d'estudis epidemiològics a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 26/2014
Es valora positivament la formalització de l'obtenció del consentiment dels pacients que participen en un estudi a través del Full de consentiment, sens perjudici que caldria puntualitzar que la cessió de les "dades clíniques i del tractament" al Centre d'estudis, es limitarà, només, a les que siguin rellevants als efectes de l'estudi (article 4 LOPD); que es recomana identificar el centre hospitalari responsable que sol·licita el consentiment al pacient; que seria convenient recollir el DNI del pacient o el CIP, etc, per tal d'evitar confusions entre diverses persones amb els mateixos nom i cognoms; i que caldria informar sobre la possibilitat de revocar el consentiment i sobre la possibilitat d'exercir els drets ARCO en relació amb les dades tractades en fitxers del Centre d'estudis.
21/05/2014
Cessió de dades dels títols de família nombrosa i de família monoparental als ens locals amb la finalitat de bonificar la quota de l'IBI
CNS 21/2014
La cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de familia nombrosa als ens locals, per tal d'aplicar una bonificació sobre l'IBI, podria estar habilitada tant per l'article 94 de la LGT, si s'ha previst en una disposició de caràcter general, com per l'article 21 de la LOPD, si té lloc entre les administracions per a l'exercici de les seves competències de foment i protecció de les famílies. Així mateix, la cessió, sense consentiment, de les dades relatives al títol de família monoparental a un ens local, per informar de la data de publicació d'una convocatòria de subvencions per cobrir part de la quota de l'IBI podria estar emparada per l'article 21 de la LOPD, si es fa vers l'òrgan municipal competent en matèria de serveis socials.
12/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades tributàries
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Comunicació a una persona col·legiada d'informació del seu Col·legi professional que pot incloure dades de tercers
CNS 22/2014
Una persona col·legiada pot tenir accés a les retribucions dels membres de la Junta de govern del seu Col·legi professional, en la mesura que en la seva condició de col·legiat, té dret a exercir el control de la gestió de l'òrgan de govern com a membre de l'Assemblea general, d'acord amb la Llei 7/2006. En el cas que l'exercici d'aquest accés a la informació de les retribucions percebudes pels membres del seu òrgan de govern pogués afectar també terceres persones, caldria dissociar les seves dades amb qualsevol mitjà que n'impedís la identificació, llevat que es comptés amb el consentiment d'aquestes persones, o hi hagués una llei que habilités dita comunicació. La LRJPAC, només pot habilitar la comunicació si la persona sol·licitant té un interès legítim i directe per accedir a les dades personals de tercers que puguin incloure els documents relatius a les retribucions detallades dels membres de la junta de govern (article 37.3).
07/05/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- Procediment administratiu
- Contractació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Administració local
- Ajuntament
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Possibilitat de tractar dades d'un fitxer de gestió acadèmica per contactar amb antics alumnes
CNS 18/2014
El tractament de les dades incloses en un determinat fitxer per a una altra finalitat requereix que el responsable obtingui prèviament dels afectats el seu consentiment específic per dur-lo a terme. El procediment proposat per la Universitat per obtenir tal consentiment es considera, en termes generals, conforme amb l'article 14 del RLOPD, tret d'algunes puntualitzacions al respecte.
22/04/2014
Total de pàgines: 182