S'han trobat 47 resultats amb els descriptors Obligació legal
Comunicació d'informació entre Administracions per minimitzar l'impacte negatiu en persones en risc d'exclusió social pel llançament de l'habitatge
CNS 56/2021
Els tractaments de dades a què es refereix la proposta de protocol examinada s’adeqüen a la normativa de protecció de dades, sens perjudici de les consideracions efectuades en aquest dictamen i les que pugui efectuar, com a autoritat de control competent per als tractaments amb finalitats jurisdiccionals, el CGPJ. Tanmateix, és necessari revisar i modificar el formulari d’obtenció del consentiment de l’annex 1 del protocol en el sentit apuntat en l’apartat IV del dictamen.
21/01/2022
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
Comunicació d'informació vinculada a activitats de formació
CNS 54/2021
La comunicació d’informació sobre els formadors per impartir l’acció formativa a empreses i entitats organitzadores, limitada a les dades identificatives, de contacte i de capacitació o experiència, seria lícita i s’ajustaria al principi de minimització de dades, per resultar necessàries tant per a l’execució del contracte com per al compliment d’obligacions legals. A més, les autoritats competents poden requerir la informació vinculada a l’acció formativa necessària per controlar l’execució i l’aplicació de la bonificació per part de les empreses. Amb la informació de la qual es disposa, no sembla però justificada la comunicació d’informació relativa a les dades relatives a l’usuari i contrasenya d’accés a l’aula virtual assignades als alumnes de l’activitat formativa, ni les relatives a la situació professional del personal formador o responsable de l’activitat.
18/01/2022
Possibilitat de publicar al web del Departament els telèfons i les adreces de correu electrònic
CNS 36/2021
El telèfon i l’adreça de correu electrònic, sempre que es pugui associar directament o indirecta a una persona física, són una dada personal el tractament de la qual s’ha d’adequar als principis i garanties de la normativa de protecció de dades. La publicació de les dades relatives al nom de l’establiment, el domicili industrial de l’establiment, telèfon, adreça de correu electrònic, web, enllaç directe a la ubicació en mapa i coordenades de localització geogràfica de les empreses inscrites al RIAAC, pot basar-se en el consentiment de les persones afectades. La difusió d’aquestes dades també pot basar-se en les previsions dels articles 19.3 LOPDGDD i 6.4 RGPD, sempre que s’ofereixi a les persones afectades la possibilitat de demanar l’exclusió de la seva empresa de la difusió.
06/09/2021
- ÀMBIT SECTORIAL
- Agricultura
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades identificatives
- Dades pseudonimitzades
- Dades representant persona jurídica
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi exactitud
- Principi licitud
- Consentiment
- Interès legítim
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Obligació legal
- Principi minimització
Tractament de dades de l'estat vacunal de la Covid 19 dels usuaris d'un centre que organitza activitats terapèutiques grupals
CNS 38/2021
Per tal de poder tractar les dades relatives a l’estat vacunal de la Covid19 dels usuaris del centre per a l’organització de les activitats terapèutiques grupals sobre la base dels articles 6.1.c) i 9.2.i) de l’RGPD, caldria que les autoritats competents en matèria de salut pública estableixin alguna decisió en aquest sentit, la qual cosa no consta a data d’emissió d’aquest dictamen.
06/08/2021
IP 247/2020
Comunicacions de dades en el marc de la tramitació d'una sol·licitud d'intervenció per assetjament laboral, i d'una informació reservada.
S'arxiva la denúncia per manca de prova dels fets denunciats, ja que únicament s'ha constatat que la documentació que la Direcció General de Funció Pública va remetre a la Secretaria General del Departament afectat, i a les persones instructores de la informació reservada, està emparat pel Protocol aplicable, i les comunicacions de dades derivades de les remeses de documentació efectuades estan emparada per les bases jurídiques previstes a l'article 6.1.c) i e) de l'RGPD.
01/07/2021
L'expedició del volant padronal sense el consentiment de la persona afectada es justifica en el fet que el tractament era necessari per exercir les competències atribuïdes a l'Ajuntament i que aquest havia delegat en l'ORGT.
IP 71/2021
L'Ajuntament havia delegat en l'ORGT les competències de gestió i recaptació d'un impost municipal.
La persona denunciant va interposar un recurs de reposició contra la liquidació de l'impost.
L'ORGT va demanar a l'Ajuntament l'expedició del volant padronal de la persona denunciant, el qual tenia per finalitat comprovar si es complien els requisits que donaven dret a l'exempció de l'impost per transmissió de l'habitatge en el marc d'un recurs de reposició presentat per la persona denunciant. La base jurídica que legitima aquesta activitat de tractament no és el consentiment de la persona afectada, sinó que el tractament és necessari per exercir les competències atribuïdes a l'Ajuntament i que ha delegat en l'ORGT.
Posteriorment, la persona denunciant va interposar un recurs contenciós administratiu contra la resolució de l'ORGT i en el marc del procediment judicial es va aportar l'expedient administratiu que contenia el volant padronal. La base jurídica que empara aquest tractament és que el tractament és necessari per complir una obligació legal aplicable al responsable del tractament.
21/06/2021
Possibilitat de sol·licitar la documentació relativa a l'exempció de l'obligació de dur mascareta a les persones que, sense portar-la, accedeixin als establiments oberts al públic
C2N 1/2021
Els titulars d’equipaments públics i/o d’establiments privats poden sol·licitar, en exercici de llur funció de vigilància del compliment de la mesura adoptada per les autoritats sanitàries consistent en l’ús obligatori de la mascareta a qualsevol espai tancat d'ús públic o que es trobi obert al públic, la documentació que acredita la concurrència d’alguna de les causes d’exempció de l’obligació de dur mascareta a aquelles persones que hi accedeixen sense mascareta. No permetre l’entrada als establiments oberts al públic als que resulti d’aplicació les previsions de la Llei 11/2009 a aquelles persones que es neguin a mostrar aquesta documentació sobre la base del dret d’admissió no pot entendre’s com a discriminació, atès que resten obligades a complir els requisits i les normes d'accés i d'admissió establertes. Entre aquestes s’inclouen les adoptades per les autoritats sanitàries competents, com ara l'ús de mascareta en determinats espais.
21/04/2021
Comunicació de les dades de la persona denunciant al Jutjat.
IP 355/2020
El jutjat, en el marc d'un procediment penal, va requerir els mossos perquè informessin sobre unes determinades actuacions relatives al marit de la persona denunciant. L'informe dels mossos d'esquadra incloïa unes actuacions relatives a la persona denunciant. Les dades comunicades pels mossos d'esquadra a l'òrgan judicial estan vinculades al requeriment judicial, ja que es refereixen als mateixos fets que l'òrgan judicial havia d'enjudiciar. La comunicació de dades a l'òrgan judicial està emparada pel requeriment judicial
25/03/2021
Protocol de prevenció, detecció i gestió de casos Covid-19 a les universitats
CNS 8/2021
A partir de la informació de la qual es disposa, el tractament de dades relatiu a la comunicació d’un cens universitari al Departament de Salut, mitjançant el Consell Interuniversitari de Catalunya, no disposa d’habilitació des del punt de vista de la normativa de protecció de dades, en no estar emparat per la normativa de salut pública.
19/02/2021
Procediment d'actuació davant casos de risc psicosocial.
IP 208/2020
Les actuacions que efectua l'Ajuntament per investigar els fets que la persona denunciant va posar de manifest estan emparades en el compliment d'una obligació legal. A les notificacions electròniques generades, només hi ha d'accedir el personal autoritzat.
04/02/2021
Total de pàgines: 5