S'han trobat 193 resultats amb els descriptors Consentiment
Consentiment per al tractament dades de menors a les xarxes
IP 337/2019
S'arxiva en base al principi de presumpció d'innocència, en la mesura que no s'ha acreditat que el consentiment per al tractament de les imatges de menors no s'hagi prestat de forma lliure.
11/06/2020
Recollida i publicació de dades a través d'una web
PS 44/2019
En la recollida de dades s'ha de fer efectiu el dret d'informació. Quan se sol·licita el consentiment per a més d'una finalitat, aquest ha de ser específic. Per donar compliment a les obligacions de transparència, no esdevé necessari publicar la signatura manuscrita.
02/03/2020
Manca d'acreditació del consentiment exprés per comunicar dades de salut.
PS 30/2019
La doctora d'un hospital que atenia la persona denunciant durant un tractament mèdic, va enviar un informe mèdic a la cap de la persona denunciant, a petició d'aquesta, qui va sol·licitar l'enviament d'aquest informe amb la finalitat d'acreditar el motiu i la durada prevista de la seva baixa mèdica, a l'efecte que pogués cobrar el 100% del sou. La persona denunciant sosté que va sol·licitar que s'enviés un informe indicatiu només d'aquells dos extrems (motiu i durada de la baixa), i l'Hospital no ha acreditat que disposés del consentiment previ exprés per enviar les altres dades de salut que figuren en l'informe remès, i que no guardaven cap relació amb la causa i durada del tractament referit, la qual cosa constitueix una infracció molt greu.
02/03/2020
Supressió de dades de menors d'edat d'un projecte d'investigació
CNS 4/2020
El responsable ha de suprimir d’ofici el conjunt de dades personals tractades en motiu de la realització d’una enquesta en el marc d’un projecte d’investigació, atesa la manca de consentiment vàlidament atorgat pels afectats. L’exercici del dret de supressió correspon als afectats però res impedeix que l’AMPA d’un dels centres educatius participants en el projecte pugui adreçar-se al responsable sol·licitant la supressió de les dades tractades il·lícitament en relació amb els alumnes del seu centre.
25/02/2020
Tractament de dades per la participació d'un Ajuntament en un Projecte de recerca europeu
CNS 47/2019
En aquest Dictamen s’analitza el contingut de la documentació aportada sobre un projecte de recerca europeu, en particular, en relació amb les següents qüestions: Determinació de la responsabilitat o, si escau, corresponsabilitat del tractament; Els fluxos informatius previstos; Les transferències internacionals de dades (TID); La seguretat; La utilització de dades anònimes o de la seudonimització. Pel que fa al tractament de les imatges captades amb càmeres per l’Ajuntament, aquest, com a responsable, ha de disposar de base jurídica suficient i ha d’assegurar el compliment de la resta d’exigències de la normativa de protecció de dades. També cal facilitar un consentiment informat en els termes de l’article 4.11, i informar els afectats (art. 13 RGPD).
18/11/2019
Informe en relació amb el Projecte de decret d'Administració Digital
PD 9/2019
29/07/2019
- ÀMBIT SECTORIAL
- Administració electrònica
- Procediment administratiu
- DRETS HABEAS DATA
- No ser objecte de decisions automatitzades (incloent perfils)
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
- Principi minimització
- TRANSPARÈNCIA
- Publicitat activa
Utilització de dades de salut seudonimitzades en investigació biomèdica
CNS 15/2019
El tractament de dades seudonimitzades per a finalitats de recerca biomèdica (apartat 2.d) de la DA 17a), pot trobar suficient habilitació en bases jurídiques diferents a la del consentiment (article 6.1, apartats e) i f), i article 9.2, apartat j), en connexió amb l’article 89.1 RGPD). Quan concorrin les circumstàncies previstes a l’apartat 2.d) de la DA 17a de l’LOPDGDD, no serà imprescindible el consentiment dels afectats per a dur a terme el tractament de dades de salut seudonimitzades. El responsable del tractament ha de disposar de les mesures tècniques i organitzatives necessàries, en els termes que deriven de la normativa (articles 9.2.j), 89.1 i 32 RGPD). Entre d’altres, ha de donar compliment a les exigències previstes als apartats 2.d), f) i g) de la DA 17a de l’LOPDGDD.
14/05/2019
Tractament de dades en la investigació en salut
CNS 18/2019
Per aplicació de la normativa (art. 9.2.j) i art. 89.1 RGPD), l’apartat 2 de la DA 17a és la norma de dret intern que regula el tractament de dades per a finalitats de recerca en salut, i per tant resulta de plena aplicació a qualsevol tipus d’investigació en salut (amb les especificitats que s’hi preveuen). La referència a la “salud pública” continguda a la lletra b) de l’apartat 2 de la DA 17a, s’ha d’entendre feta a la investigació que es dugui a terme en el marc de la LGSP. En canvi, les previsions de les lletres d) f) i g) s’han d’entendre referides a qualsevol investigació en salut. La informació que el responsable incorpori al web corporatiu als efectes de complir amb l’article 13 de l’RGPD ha d’estar disponible de manera clara i fàcilment accessible per als afectats, durant tot el cicle de vida del tractament de dades, per exigència del principi de transparència.
14/05/2019
Exercici de drets per part de menors d'edat a partir dels catorze anys
CNS 9/2019
L’exercici de drets d’autodeterminació informativa pels pares o representants legals del menor major de 14 anys no requereix d’autorització d’aquest menor, i no és incompatible ni exclou l’exercici pel propi menor, ja que ambdues possibilitats estan previstes en la normativa d’aplicació en el moment d’emetre aquest informe. Això, sens perjudici que, en determinats casos, i atesa la normativa aplicable, l’interès superior del menor pugui fonamentar la limitació de l’exercici dels drets d’autodeterminació informativa per part dels titulars de la potestat parental.
06/03/2019
Interpretació de l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor
CNS 56/2018
Ateses les característiques dels cursos de formació objecte de consulta (molt reduït percentatge de menors afectats i franja d’edat dels menors), no sembla que concorri el requisit de l’habitualitat, per la qual cosa, des de la perspectiva de la protecció de dades resultaria desproporcionat el tractament de categories especials de dades (article 9.1 RGPD).
11/12/2018
Total de pàgines: 20