S'han trobat 193 resultats amb els descriptors Consentiment
Consentiment per gravar vídeo d'un part i revocació del consentiment.
IP 172/2018
Requisits del consentiment per tal que serveixi com a base jurídica del tractament. La persona interessada té dret a retirar el consentiment en qualsevol moment, la qual cosa comporta el cessament en el tractament. Si la persona interessada ho sol·licita, el responsable ha de confirmar el cessament.
28/11/2018
Licitud del tractament per realitzar unes enquestes en el marc d'un estudi d'inserció laboral
CNS 49/2018
La possibilitat de tractar determinades dades que tenen les universitats catalanes, dels graduats universitaris per posar-se en contacte amb ells amb la finalitat de realitzar unes enquestes dins de l’estudi d’inserció laboral, pot considerar-se que hi ha habilitació suficient a l’empara de l’article 6.1 e) de l’RGPD, sempre i quan l’enquesta objecte de consulta tingui la consideració d’activitat estadística d’interès de la Generalitat, d’acord amb la Llei 23/1998, de 30 de desembre, d’estadística de Catalunya, i en els termes expressats en el Pla estadístic inclòs en la Llei 5/2016.
22/10/2018
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Universitats
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Universitats
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Missió en interès públic o exercici de poders públics
Suplantació d'identitat durant un procés de contractació telefònica
IP 146/2018
En casos de suplantació d'identitat, és procedent l'arxiu quan l'entitat denunciada actua amb la diligència que li és exigible.
08/10/2018
Mesures de seguretat (perfil d'accés) i requisits del consentiment exprés.
PS 7/2018
Es declaren dues infraccions: a) vulneració mesures de seguretat (art. 91 RLOPD), per permetre l'accés al cap de prevenció de riscos a la HC del CHV de la persona denunciant (treballadora i pacient del dit hospital) ; 2) tractament de dades de salut il·lícita, en la mesura que el CHV va recollir dades relatives a processos de la ILT de la persona aquí denunciant sense el seu consentiment exprés, ja que aquest no consta acreditat.
17/09/2018
Informació de les activitats culturals i educatives d'un Consorci
CNS 45/2018
La utilització de les dades de contacte de les persones que han participat prèviament en activitats organitzades pel Consorci (exposicions, estudis, investigacions), pot ser compatible amb la seva utilització posterior per a trametre’ls informació sobre activitats d’aquesta naturalesa organitzades pel mateix Consorci.
13/09/2018
Extracció de dades d'un aplicatiu amb finalitats científiques
CNS 44/2018
L’extracció de dades personals d’un aplicatiu per a la realització d’una memòria científica anual dels treballs realitzats per determinats professionals, en els termes plantejats a la consulta, no s’adequaria a les exigències derivades dels principis previstos a l’RGPD, en especial dels principis de limitació de la finalitat i minimització.
05/09/2018
Autorització per a l'accés de tercers a la història clínica
CNS 36/2018
Per tal que qualsevol tercera persona diferent del pacient (com pot ser l’advocat, en el cas plantejat), pugui accedir a la HC d’aquest, és necessari que aquesta persona acrediti la seva identitat i habilitació davant del centre sanitari, ja sigui a través del formulari del propi centre, o de poders notarials, ja siguin generals o especials. Les persones vinculades al pacient per raons familiars o de fet poden accedir a informació de salut del pacient, en aquells casos en què, a criteri del metge, el pacient no tingui capacitat per fer-se’n càrrec, sense necessitat de disposar de poders notarials. Això, sens perjudici que aquestes persones s’hauran d’identificar i acreditar la seva condició de familiar o la vinculació amb el pacient.
28/06/2018
Ús dels sistemes de missatgeria instantània
CNS 54/2017
Per la informació oferta per les mateixes empreses gestores de les solucions de SMI analitzades, i dels informes i estudis que s’han pogut consultar, es desprèn que les aplicacions analitzades compleixen certs aspectes dels previstos a la Resolució 280/XI del Parlament de Catalunya, si bé en alguns aspectes, com a mínim pel que fa a la informació que s’ofereix al respecte, podria ser clarament millorable. L’anàlisi dels diferents aspectes feta respecte les tres solucions analitzades (Whatsapp, Telegram i Nepcom), en el marc de l’anàlisi general que ja s’havia fet en el Dictamen CNS 55/2016, pot ser un element a tenir en compte a l’hora d’escollir una determinada aplicació per part de les administracions públiques catalanes. Un pronunciament més precís sobre el compliment o incompliment per part d’alguna d’aquestes entitats, requeriria dur a terme un procés d’investigació o auditoria sobre aquestes entitats, que, en tot cas no correspondria fer a aquesta Autoritat sinó a l’Agència Espanyola de Protecció de Dades.
07/05/2018
Riscos i responsabilitats per l'ús de l'aplicatiu de Whatsapp
CNS 13/2018
L’Ajuntament ha de tenir en compte les garanties que ofereix un determinat canal per al tractament de la informació de les persones afectades i l’existència o no d’altres canals alternatius. Casos 1, 2 i 3: L’Ajuntament ha de donar compliment als principis i garanties de la normativa de protecció de dades, entre d’altres, ha de disposar del consentiment de tots els participants dels Grups, llevat que compti amb una altra base jurídica i donar-los informació sobre el tractament de les dades (art. 13 RGPD) i les conseqüències que es poden derivar de la utilització d’aquest canal. Entre d’altres qüestions, es valora positivament l’elaboració d’una “clàusula de polítiques de bon ús”. Cas 4: Atesa la informació disponible, no es pot determinar si el Grup té una finalitat exclusivament personal o domèstica i, en conseqüència, si es troba o no subjecte a la normativa de protecció de dades personals. En qualsevol cas, per la informació facilitada, no seria responsabilitat de l’Ajuntament.
26/04/2018
Tractaments de dades personals en exercici de les potestats d'inspecció i sanció.
IP 176/2017
No vulneren el principi de consentiment els tractaments de dades de persones inspeccionades/sancionades per la comissió de presumptes infraccions administratives, quan el tractament el fan òrgans en exercici de les funcions d'inspecció i sanció. Quan les dades no es recullen directament de l'interessat no s'exigeix donar compliment al dret d'informació si l'enregistrament i/o la comunicació de les dades (al responsable del tractament) estan previstos a una norma amb rang de llei.
16/02/2018
Total de pàgines: 20