S'han trobat 1.008 resultats amb els descriptors PRINCIPIS
Implantació de sistema de control horari mitjançant empremta digital en una Administració pública
CNS 9/2009
Implantació d'un sistema de control horari mitjançant l'empremta digital per part d'una administració pública. L'empremta digital té consideració de dada personal (art. 3 a) LOPD i 5.1 f) RLOPD). El seu tractament es considera conforme amb els principis de proporcionalitat i qualitat de les dades (art. 4 LOPD), per ser un tractament adequat, pertinent i no excessiu en relació amb la finalitat de controlar el compliment de l'horari dels treballadors, sense ser necessari comptar amb el seu consentiment (art. 6.2 LOPD). No obstant això, caldrà complir amb la resta de principis i obligacions de la LOPD, especialment, el deure d'informar (art. 5 LOPD), la creació i inscripció del fitxer (art. 20 LOPD) i l'adopció de mesures de seguretat exigibles, i si escau, l'aplicació de mesures addicionals en atenció a la naturalesa de la informació tractada i els riscos previsibles.
01/01/2009
Accés a dades del padró municipal d'habitants per part del negociat de gestió de personal del propi Ajuntament
CNS 10/2009
Accés a les dades del padró municipal d'habitants d'un Ajuntament per part del negociat de gestió de personal del mateix Ajuntament. El padró municipal d'habitants és un registre que es configura com una base de dades de caràcter personal, i li és d'aplicació la LOPD. Caldrà tenir en compte els principis i disposicions que es contenen en aquesta norma. El negociat de personal de l'Ajuntament, en exercici de les seves funcions, està legitimat per accedir a les dades del padró municipal amb la finalitat que motiva la consulta que és la d'accedir a la dada del domicili d'un treballador municipal amb la finalitat de practicar comunicacions derivades de la relació de serveis que el vincula amb l'Ajuntament.
01/01/2009
Sol.licitud d'un ciutadà per tal d'obtenir còpies del Cadastre de Rústega d'un municipi
CNS 11/2009
Un ciutadà sol·licita l'obtenció de còpies del Cadastre Immobiliari de Rústega del municipi. Les dades dels titulars cadastrals que són persones físiques, i que consten al Cadastre, són dades protegides per la LOPD. Per cedir dades personals cal el consentiment del titular, a menys que, entre d'altres, una llei autoritzi la cessió. La Llei del Cadastre estableix un accés restringit a les dades tractades, i exigeix el consentiment dels titulars o la concurrència de supòsits taxats en la pròpia llei. La participació del ciutadà com a testimoni en una escriptura notarial no suposa una habilitació legal suficient, doncs no és un supòsit previst a la Llei del Cadastre. Per tant, la cessió en aquest cas no es troba emparada per la LOPD, sens perjudici de la possibilitat de recórrer a la consulta d'altres Registres públics.
01/01/2009
Consideració d'una fundació privada, adjudicatària d'un servei públic, com a encarregat del tractament
CNS 12/2009
Possible consideració d'una fundació privada, adjudicatària de la prestació de serveis socials, com a encarregat del tractament i compliment del deure d'informació. La fundació privada tindria la condició d'encarregat del tractament sempre que no decideixi sobre la finalitat, contingut i ús del tractament i s'indiqui en el contracte administratiu que es formalitzi per a la prestació dels serveis assistencials, i en el mateix contracte es recullin les previsions de l'article 12.2 de la LOPD. Altrament, serà considerada responsable del tractament. El compliment del deure d'informació previst a l'article 5 de la LOPD correspon a l'entitat que reculli les dades de caràcter personal i amb caràcter previ a la recollida.
01/01/2009
Aplicació de la LOPD al tractament de dades personals dels treballadors d'una Universitat
CNS 14/2009
Les dades identificatives de noms i cognoms, DNI i altres números d'identificació, són dades personals protegides per la LOPD. La informació sobre l'antiguitat d'un treballador o sobre el lloc de treball que identifiqui directa o indirectament un treballador, s'ha de considerar dada personal. La comunicació de dades personals s'ha de realitzar conforme el règim previst en l'article 11 de la LOPD. El marc normatiu aplicable preveu supòsits concrets d'accés a dades dels treballadors per part dels representants d'aquests, com ara l'accés a la còpia bàsica del contracte, o l'accés a dades identificatives i del lloc de treball ocupat en el cas dels funcionaris, per exigència del principi de publicitat. Els representants dels treballadors tenen accés a les dades de contacte dels treballadors, atès el que disposa l'article 2.2 del RLOPD. No es preveu, amb caràcter general, una cessió de totes les dades personals incloses en els llistats de personal de la Universitat que realitza la consulta.
01/01/2009
Adequació a la protecció de dades d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere
CNS 35/2009
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere examinat, s'han de tenir en compte diversos principis i obligacions de la LOPD. La llei exigeix que es defineixin les finalitats i els usos als quals es vol donar compliment, que condicionen el tractament que es pugui fer de la informació personal. Cal concretar i especificar les dades personals que es tractaran, especialment les qualificades com sensibles, i preveure, en relació amb la normativa sectorial aplicable, en quins casos cal recollir el consentiment dels interessats. Cal concretar els fluxos informatius que es produiran, així com crear i inscriure els corresponents fitxers i aplicar les mesures de seguretat de nivell alt.
01/01/2009
- ÀMBIT SECTORIAL
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Violència gènere
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
Realització de proves psicotècniques en centres d’ensenyament concertats per una empresa
CNS 38/2009
L'empresa prestadora de serveis d'avaluació psicològica a centres d'ensenyament actua com a encarregada del tractament, si es compleixen els requisits de l'article 12 de la LOPD. El vincle existent entre l'empresa i els alumnes neix a conseqüència de l'encàrrec. Atès que aquesta relació és necessària per a dur a terme la prestació del servei, no s'estableix un nou vincle entre l'empresa i els alumnes, no sent d'aplicació l'article 20.1 del RLOPD. Les dades de les avaluacions psicotècniques, que contenen dades de caràcter psicològic, tindran consideració de dades de salut (articles 7.3 de la LOPD i 5.1.g) del RLOPD). Per a la realització de treballs psicopedagògics, els centres no necessiten el consentiment previ dels tutors legals dels alumnes, atesa l'existència d'habilitació legal per a tractar les dades dels alumnes que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions docent i orientadora, sempre que el tractament resulti necessari per a l'exercici d'aquestes funcions. Això no exclou l'obligació de donar compliment al deure d'informació (article 5.1 de la LOPD).
01/01/2009
Accés a dades de persones disminuïdes per part d'una Administració competent en matèria de treball
CNS 39/2009
En el cas examinat el cedent i el cessionari, que formen part de l'Administració pública autonòmica, tenen personalitat jurídica diferenciada. Cal aplicar doncs el règim de comunicació de dades previst en l'article 21 de la LOPD. En conseqüència, l'accés fonamentat en la finalitat de crear un Sistema d'indicadors sobre la situació i evolució en el món laboral de persones amb discapacitat, és legítim, des de la perspectiva de la protecció de dades, perquè es refereix a matèries coincidents amb les que són objecte de la competència de l'entitat responsable del fitxer. En qualsevol cas, cal preveure el compliment adequat del deure d'informació (article 5 de la LOPD); crear el fitxer o fitxers que resultin necessaris per a conservar i tractar la informació personal de forma adequada, i aplicar al tractament de dades el nivell alt de mesures de seguretat, així com donar compliment al deure de secret (article 10 de la LOPD).
01/01/2009
Comunicació a una ciutadana del projecte tècnic de reforma i ampliació d’un habitatge aliè
CNS 42/2009
El lliurament a una ciutadana de còpia del projecte tècnic de reforma d'un habitatge del que és titular una altra persona constitueix una comunicació de dades. L'accés a les dades personals que formin part d'un expedient administratiu corresponent a un procediment administratiu en curs requerirà que la persona sol·licitant de la informació tingui la condició de persona interessada (art. 31 LRJPAC). En el cas que l'expedient administratiu correspongui a un procediment administratiu finalitzat, la comunicació queda emparada pel reconeixement de l'acció pública sempre que no contingui dades íntimes, compleixi la resta de requisits de l'article 37.3 LRJPAC i no prevalgui cap dels supòsits de l'article 37.4 LRJPAC. En la resta de casos, caldrà el consentiment previ de les persones afectades.
01/01/2009
Possibilitat de lliurar a un grup municipal informació relativa a ajuts atorgats per l'àrea de serveis socials
CNS 43/2009
L'accés a la informació sobre el nom i cognoms i barri on resideixen dels beneficiaris d'ajuts municipals per part de regidors municipals pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar la documentació de què disposa l'Ajuntament necessària per a l'exercici de les seves funcions, incloent les dades de caràcter personal contingudes en la informació que sol·liciten, independentment de la seva condició de membres del govern o de l'oposició. La possibilitat d'accés a la informació relativa al nom i cognoms de les persones beneficiàries estaria habilitada també per la normativa reguladora de les subvencions públiques, que preveu la publicitat de les mateixes, en la mesura que es tracti d'ajuts sotmesos a aquella normativa. Això sens perjudici del compliment del principi de qualitat i el deure de secret dels regidors que hi tinguin accés (articles 4 i 10 de la LOPD), i la resta de normativa aplicable.
01/01/2009
Total de pàgines: 101