S'han trobat 737 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Denegació d'accés a determinada documentació continguda en un expedient municipal
IAI 26/2017
La normativa de protecció de dades no impedeix facilitar a la persona reclamant, que hauria estat objecte del procediment d’investigació de l’OAC, la documentació tramesa a aquesta Oficina per l’Ajuntament, relativa a les seves declaracions que consten al llibre registre d’interessos municipals, i pels Registres de la Propietat i Mercantil (en relació amb diverses finques de la reclamant, i a una societat de responsabilitat limitada on participava). Això, sens perjudici de la possible incidència o no d’altres límits com el contingut a l’article 21.1.b) de l’LTC.
28/07/2017
Accés dels pares o tutors a informació de salut dels menors majors de 16 anys
CNS 33/2017
Els deures que l’ordenament jurídic atribueix als titulars de la potestat parental habiliten l’accés d’aquests a la documentació clínica que afecta els menors sotmesos a la seva potestat (incloent, els menors majors de 16 anys), sense requerir l’autorització del menor. La possibilitat d’habilitar amb caràcter general als menors majors de 16 anys, per excloure l’accés dels seus pares o tutors a les seves dades i actuacions sobre la seva salut, no s’ajustaria a la normativa de protecció de dades personals, en connexió amb la normativa de salut (Llei 21/2000 i Llei 41/2002) i la resta de normativa (CCC). Això sens perjudici que en determinats casos, com a conseqüència del dret d’oposició del menor, l’accés dels pares o tutors a la informació de salut del menor, a través de “Cat@Salut La Meva Salut”, com també a través d’altres vies d’accés a la informació, pugui veure’s limitat.
27/07/2017
Tractaments il·lícits de dades recollides a dipòsit de vehicles municipal
PS 11/2017
Declaració de tres infraccions per part d'un Ajuntament, totes elles relacionades amb el tractament de les dades d'aquelles persones que acudeixen al dipòsit municipal a retirar el seu vehicle. 1) Vulneració del deure d'informar, ja que el cartell ubicat al mostrador del dipòsit no contempla alguns dels extrems de l'article 5 LPOPD; i, a més, els formularis del rebut de pagament de la taxa de retirada i estada tampoc no recullen cap clàusula informativa; 2) Vulneració del principi de qualitat de les dades -en la seva vesant de proporcionalitat- per recollir més dades de les necessàries; i, 3) Inexistència de contracte d'encarregat del tractament, entre l'Ajuntament i l'empresa municipal PUMSA que gestiona el dipòsit municipal.
13/07/2017
Ús del directori de personal des de la intranet de l'empresa
CNS 29/2017
Garantir la seguretat de les persones i béns pot justificar el tractament de les dades identificatives dels treballadors de l’entitat relatives a la fotografia i al número de treballador, atès que es tractaria d’informació personal necessària per comprovar la seva identitat en el desenvolupament de llurs funcions, sempre que l’accés a aquesta informació es limiti a aquelles persones que requereixin disposar d’aquestes dades per a l’exercici de les seves funcions relacionades amb el control d’accés o seguretat.
07/07/2017
Reclamació pel dret de cancel·lació respecte dades que consten a un document publicat a internet, que es recondueix a dret d'oposició
PT 18/2017
S’estima la reclamació de tutela del dret oposició perquè malgrat que l'òrgan responsable va estimar el dret d'oposició, aquest no s'hauria fet efectiu, ja que es mantenia la divulgació del nom i cognoms i DNI. Després de presentada la reclamació s'ha suprimit el DNI i el nom i cognoms s'ha substituït per les inicials, mesura que en aquest cas concret es considera adequada.
23/06/2017
Identificació dels funcionaris en els certificats que signen per delegació de signatura
CNS 23/2017
Als efectes del règim de comunicació de dades (art. 11 LOPD), la legislació estudiada habilita l’Ajuntament per incloure el nom i cognoms dels funcionaris que signen per delegació de signatura els certificats objecte de consulta, ja sigui en suport paper o en format electrònic, sense el seu consentiment. No resulta exigible ni justificada, amb caràcter general, la supressió del nom i cognoms dels funcionaris que signen els certificats municipals objecte de consulta, ni la seva substitució pel “codi de funcionari”. Els treballadors afectats poden exercir el dret d’oposició, motivadament i en relació amb la seva situació concreta, en els termes de la normativa aplicable.
09/06/2017
Adequació a la normativa de protecció de dades del Programa d'homogeneïtzació dels processos i mecanismes interns de tramitació dels tributs i les cotitzacions socials
CNS 22/2017
Les entitats que conformen el sector públic de la Generalitat de Catalunya són, cadascuna d’elles, responsables dels tractaments de les dades personals de què disposen. La responsabilitat de l’Agència Tributària de Catalunya i de la Direcció General de Protecció Social en el tractament d’aquestes dades dependrà de la manera en què s’articuli la seva comunicació, si bé, per la informació de què es disposa, aquestes podrien adoptar la postura d’encarregades del tractament, sempre que es formalitzi el corresponent contracte d’encàrrec. En aquest dictamen també s’analitza el compliment d’algunes de les obligacions imposades per la normativa de protecció de dades (obtenció del consentiment, deure d’informació, creació de fitxers i resolució dels procediments d’exercici de drets).
26/05/2017
- ÀMBIT SECTORIAL
- Hisenda pública
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret informació
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- PRINCIPIS
- Principi licitud
- Consentiment
- Obligació legal
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Fitxers dades
- Fitxers titularitat pública
- Inscripció fitxers
- RESPONSABLE TRACTAMENT
Ús del directori de personal des de la intranet de l'empresa
CNS 21/2017
L’LOPD habilita l’empresa pública per tractar, sense consentiment, les dades personals dels treballadors que siguin necessàries per al manteniment o compliment de la relació laboral, inclosa la creació d’un directori de personal en llur Intranet, si bé aquest tractament ha de respectar el principi de minimització. Els treballadors afectats poden exercir el seu dret d’oposició a la difusió d’aquestes dades, en els termes exposats en el dictamen.
08/05/2017
Informe en relació amb l'Avantprojecte de llei sobre les voluntats digitals i de modificació dels llibres segon i quart del Codi civil de Catalunya
PD 1/2017
09/02/2017
Creació d'una bústia ciutadana com a eina de transparència
CNS 79/2016
L'establiment d'una bústia a la qual es pugui accedir mitjançant un certificat digital, de manera que cada ciutadà pugui accedir a conèixer quines cessions s'han fet de les seves dades, constitueix un mitjà possible per complir l'obligació d'informar les persones afectades de les comunicacions de dades entre administracions públiques en els supòsits en què sigui exigible, sens perjudici que puguin existir altres mitjans igualment acceptables.
10/01/2017
Total de pàgines: 74