S'han trobat 737 resultats amb els descriptors DRETS HABEAS DATA
Ús dels sistemes de missatgeria instantània
CNS 55/2016
Les administracions públiques han d'assegurar-se que els tercers prestadors de serveis i de sistemes de comunicació compleixen llurs responsabilitats, ja sigui com a encarregats del tractament o, si escau, com a responsables del tractament de les dades dels usuaris (en el cas dels SMI), atès que el tractament es troba sotmès a les exigències dels principis i garanties de la normativa europea de la protecció de dades (LOPD, RLOPD, i RGPD). Quan considerin l'elecció d'un determinat sistema de missatgeria instantània (SMI) haurien de tenir en compte, especialment, la finalitat de la comunicació, la informació personal que cal tractar; el consentiment dels afectats; el model de seguretat i l'avaluació d'impacte i les concretes mesures de seguretat aplicades; els mecanismes de certificació; les transferències internacionals de dades i la ubicació dels servidors; el dret d'informació i la transparència, en atenció a les previsions de la normativa europea de protecció de dades.
10/11/2016
Adequació a la normativa de protecció de dades d'un model de consentiment informat relatiu a la participació en un Programa d'identificació genètica
CNS 53/2016
Es valora positivament la formalització del consentiment, exprés i per escrit, previ i informat de les persones que decideixin participar en el programa d'identificació genètica, a través de l'emplenament del document de consentiment informat, sens perjudici d'algunes consideracions.
13/10/2016
Ús de dispositius GPS en els vehicles policials de l'Ajuntament
CNS 48/2016
L'ús de dispositius GPS en els vehicles policials comporta el tractament de dades personals i, per tant, està sotmès a la normativa de protecció de dades personals. Si el tractament es du a terme per assegurar el normal funcionament del servei, l'Ajuntament no necessitaria disposar del consentiment previ dels afectats, peró sí que hauria de complir el deure d'informació i l'obligació de creació (o modificació) i notificació del fitxer que contingui les dades de geolocalització.
16/09/2016
Informe en relació amb la Sentència del Tribunal de Justícia de la Unió Europea d'1 d'octubre de 2015
VAR 9/2016
Quan les dades no es recullen de la persona interessada sinó que les facilita una tercera persona, tant la normativa europea de protecció de dades com l'LOPD estableixen que el cessionari d'informació de caràcter personal no té l'obligació d'informar les persones afectades si la comunicació està expressament prevista en una llei.
20/07/2016
Captació, enregistrament i retransmissió en directe dels partits al camp de futbol municipal
CNS 43/2016
La captació, l'enregistrament i la retransmissió en directe dels partits de futbol constitueix un tractament de dades de caràcter personal que pot trobar habilitació en el consentiment de les persones afectades o en una altra norma amb rang de llei, com ara la llibertat d'informació (art. 20.1 CE) o l'article 8.2.c) de la Llei orgànica 1/1982. El responsable del tractament haurà de donar compliment a un seguit d'obligacions com ara crear el fitxer corresponent, notificar-lo a l'autoritat de control, establir un contracte d'encarregat del tractament amb l'empresa que intervingui en la gestió del sistema, atendre els drets de les persones afectades i informar les persones afectades.
19/07/2016
Adequació d'un procés participatiu d'un Ajuntament a la normativa de protecció de dades
CNS 37/2016
Analitzada la plataforma de participació d'un Ajuntament sobre un determinat projecte, segons la informació disponible al web municipal, escau assenyalar que l'Ajuntament estaria habilitat per recollir les dades identificatives de les persones que prenen part voluntàriament en un procès de participació, d'acord amb l'article 6.2 LOPD. Cal informar degudament al ciutadà dels aspectes previstos a l'article 5 LOPD, concretament cal incidir en la necessitat d'informar pel que fa a la divulgació de dades prevista. Pel que fa a la identificació dels participants en la plataforma, i atesa la necessitat de verificar el compliment de determinats requisits, per tal de garantir una identificació i autenticació segura caldria establir un mecanisme que ofereixi suficients garanties.
11/07/2016
Donació i conservació del fons documental d'una Associació
CNS 31/2016
En atenció al règim de comunicació de dades (art. 11.2.a) LOPD), a la normativa arxivística (LA) i a la normativa reguladora de col·legis professionals (Llei 2/1974, i Estatuts del Col·legi), hi ha suficient habilitació per comunicar el fons documental al Col·legi que, com a responsable, haurà de determinar quines dades poden ser conservades per a la finalitat històrica, estadística o científica prevista. Pel que fa a l'exempció del deure d'informar (article 5.5 LOPD), en relació amb el traspàs del fons documental, aquesta Autoritat haurà de valorar les circumstàncies del cas en el moment que el Col·legi sol·liciti l'autorització corresponent.
03/06/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
Interpretació de les conseqüències de les sentències del Tribunal de Justicia de la Unió Europea d'1 i 6 d'octubre de 2015
CNS 20/2016
Quan les dades no es recullen de la persona interessada sinó que les facilita una tercera persona, el cessionari no té l'obligació d'informar les persones afectades si la comunicació està expressament prevista en una llei. La STJUE de 6 d'octubre de 2015 ha declarat invàlida la Decisió 2000/520/CE, sobre l'adequació de la protecció conferida pels principis de Port Segur, per a les transferències internacionals de dades des de la Unió Europea cap als Estats Units. Fins que la Comissió Europea no aprovi l'adequació d'un nou marc per a la transferència internacional de dades entre Europa i els Estats Units (EU-US Privacy Shield), cal estar a la resta de supòsits habilitants per a les transferències internacionals de dades.
06/04/2016
Possibilitat de conèixer la identitat de les persones que han accedit a la història clínica
CNS 15/2016
Atesa la configuració del dret d'accés en la normativa de protecció de dades (art. 15 LOPD i art. 27 RLOPD), el responsable té l'obligació d'informar a l'afectat, entre d'altres, de les "comunicacions efectuades o que es prevegin fer". Per tant, el dret d'accés no inclou la informació sobre els accessos que s'hagin pogut produir per part del personal propi de l'entitat. Facilitar la informació referida als accessos del personal propi del centre a la HC, quan així ho reclama l'afectat, pot suposar un exercici de transparència, que estaria emparat per la legislació d'autonomia del pacient, i que pot comportar l'efecte positiu de transmetre a l'afectat un major grau de confiança en la bona praxi del centre, respecte el tractament que aquest ha realitzat de les dades de la HC.
05/04/2016
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre pel qual s'aprova l'aplicació del Sistema d'Informació dels Fons Europeus de Catalunya (SIFECAT1420) i es crea el fitxer de dades corresponent a l'aplicació
PD 2/2016
05/04/2016
Total de pàgines: 74