S'han trobat 68 resultats amb els descriptors DRETS FONAMENTALS
Difusió d'imatges d'esdeveniments esportius al web de l'Ajuntament i a les xarxes socials
CNS 16/2020
La difusió d’imatges de persones físiques identificades o identificables que ocupaven un càrrec públic o una professió de projecció pública, o de persones que apareguin com a merament accessòries (especialment en cas d’imatges de persones menors d’edat), en actes o esdeveniments esportius públics organitzats per l’Ajuntament, podria tenir suficient base jurídica (art. 6.1.e) RGPD), sempre que l’Ajuntament tingui en compte les consideracions que s’exposen en aquest dictamen.
15/05/2020
- ÀMBIT SECTORIAL
- Esports
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades persones difuntes
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret oposició
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Publicació d'un llibre de commemoració amb imatges de l'escola i la comunitat educativa
CNS 9/2020
El consentiment de les persones físiques que actualment formen part de la comunitat educativa o que n’han format part, suposa una base jurídica adequada i suficient per a la publicació de fotografies d’aquestes persones en el llibre commemoratiu (art. 6.1.a) RGPD). Pel que fa a fotografies de persones físiques identificades o identificables que ja no formen part de la comunitat educativa, la seva publicació en el llibre commemoratiu pot trobar base jurídica suficient en l’article 6.1.f) RGPD, en connexió amb la LO 1/1982, sense haver de disposar del consentiment dels afectats, sempre que la Fundació apliqui garanties específiques.
01/04/2020
Denegació d'accés a informació sobre expedients disciplinaris
IAI 47/2017
L’article 24 de la CE empararia l’accés de la persona reclamant a la informació sobre si alumnes de l’IES on treballa i respecte els quals se’ls va incoar un procediment disciplinari, a conseqüència d’unes afirmacions fetes contra la seva persona que podrien atemptar el seu dret a l’honor, han estat sancionats i si la dita sanció és ferma, en tractar-se d’informació necessària per a l’exercici del seu dret a la tutela judicial efectiva.
15/12/2017
Oposició dels metges de l'ICAM a l'enregistrament de les inspeccions mèdiques
CNS 58/2016
L'enregistrament de la conversa amb els metges de l'ICAM, per la persona sotmesa a inspecció mèdica i/o els seus acompanyants, constitueix un tractament de dades personals (art. 3 c) LOPD), que s'haurà de sotmetre als principis i obligacions de la normativa de protecció de dades. L'enregistrament de la conversa en qüestió pot requerir, com a norma general, el consentiment previ del metge. Si el consentiment no és atorgat, i no hi ha altra base jurídica que pugui habilitar el tractament, en principi aquest no resultarà legítim, tot i que no es pot descartar que en alguns supòsits concorri un interès legítim que podria habilitar el tractament, sent necessari, en aquest cas, el compliment dels principis i obligacions que imposa la normativa de protecció de dades.
15/11/2016
Gravació d'imatges en un procés d'inhumació
CNS 50/2016
La normativa de protecció de dades no és aplicable a la gravació d'imatges per part dels assistents durant el procés d'inhumació sempre que la gravació es realitzi amb una finalitat que pugui qualificar-se com a personal o domèstica. Sempre que la finalitat de la gravació es circumscrigui a l'àmbit personal i familiar i que l'ús posterior no excedeixi aquest àmbit, els treballadors que duen a terme el procés d'inhumació tindran caràcter accessori i, per tant, no podrà apreciar-se intromissió il·legítima en el dret personal a la pròpia imatge.
03/10/2016
Captació, enregistrament i retransmissió en directe dels partits al camp de futbol municipal
CNS 43/2016
La captació, l'enregistrament i la retransmissió en directe dels partits de futbol constitueix un tractament de dades de caràcter personal que pot trobar habilitació en el consentiment de les persones afectades o en una altra norma amb rang de llei, com ara la llibertat d'informació (art. 20.1 CE) o l'article 8.2.c) de la Llei orgànica 1/1982. El responsable del tractament haurà de donar compliment a un seguit d'obligacions com ara crear el fitxer corresponent, notificar-lo a l'autoritat de control, establir un contracte d'encarregat del tractament amb l'empresa que intervingui en la gestió del sistema, atendre els drets de les persones afectades i informar les persones afectades.
19/07/2016
Denegació d'accés a informació pública de l'arxiu d'un Ajuntament
IAI 20/2016
Pel que fa a les dades que no tenen la consideració d'especialment protegides, tenint en compte no només la finalitat al·legada, sinó especialment el temps transcorregut i l'aixecament de l'eficàcia dels límits previst a l'art. 36 LA, la normativa de protecció de dades no limitaria l'accés a aquestes dades. Pel que fa a les dades especialment protegides (ideologia, afiliació sindical, religió, creences, origen racial, salut i vida sexual), i que puguin afectar la seguretat, l'honor, la intimitat o la imatge de les persones (article 36.1 LA), només es podrà donar accés a la informació si la persona afectada les havia fet manifestament públiques o bé quan hagi transcorregut el termini de 25 anys des de la data de la mort o 50 anys des de la producció del document si s'ha produït la mort però no se'n coneix la data.
06/07/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Arxius i documents
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades persones difuntes
- Dades sensibles
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Captació i posterior publicació de fotografies de diferents actes organitzats al municipi
CNS 9/2016
La LO 1/1982 habilita la captació, a través de fotografies, de la imatge de persones identificables que apareix com a merament accessòria en diferents actes organitzats al municipi per a la seva posterior difusió en una revista, amb finalitats divulgatives o informatives de l'acte públic en qüestió. En atenció al superior interès del menor, la difusió legitima a Internet de fotografies de menors efectuades durant la celebració d'actes realitzats a la llar d'infants municipal hauria de limitar-se a les persones de la comunitat educativa, a través de la implantació de mecanismes d'identificació i autenticació.
11/03/2016
- ÀMBIT SECTORIAL
- Xarxes socials
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Imatge
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Entitats municipals descentralitzades
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Conservació de dades d'infants i adolescents
CNS 66/2015
El termini de conservació de 90 anys dels expedients amb la finalitat d'exercir el dret d'informació per part de l'afectat, es pot considerar raonable i adequat, tenint en compte el principi de qualitat en la conservació (art. 4 LOPD). Es recomana oferir als afectats un mecanisme que els permeti tenir certa capacitat de decisió sobre la conservació o no de les seves pròpies dades, sens perjudici d'aquella documentació que l'Administració hagi de conservar. La invocació genèrica al posible interès de la sèrie documental per a la finalitat de recerca històrica, no pot considerar-se suficient per a conservar, sense més filtres, tota la informació disponible, atesa la informació sensible continguda en els expedients. Un cop establerta quina informació té prou entitat per a ser conservada amb aquesta finalitat, caldrà aplicar la norma general d'anonimització o dissociació de la informació personal, o bé sol·licitar la corresponent autorització per a la seva conservació íntegra (art. 9.2 RLOPD).
19/02/2016
Enregistrament per part dels ciutadans de les converses mantingudes amb membres de l'equip de govern municipal
CNS 2/2016
L'enregistrament de la conversa d'un membre de l'equip de govern per un ciutadà en principi requereix el consentiment previ de l'afectat. Ara bé, podria estar legitimat si es fa amb la finalitat d'utilitzar-ho amb ocasió de l'exigència de responsabilitats. La difusió, sense consentiment, d'aquesta conversa podria estar legitimada quan la informació enregistrada sigui veraç, tingui rellevància pública atesa la matèria objecte de la informació o bé la persona implicada, i resulti proporcionada a l'interès general que justifica la seva difusió.
05/02/2016
Total de pàgines: 7