S'han trobat 320 resultats amb els descriptors Dades sensibles
Accés dels membres de la Comissió del Protocol de canvi de llocs de treball per causes de salut sobrevingudes, a dades personals dels treballadors afectats
CNS 47/2014
La comunicació de les dades nom i cognoms dels treballadors de l'Ajuntament que s'han acollit al Protocol de canvi de llocs de treball per causes de salut sobrevingudes, als membres de la Comissió del dit Protocol requereix, a manca d'habilitació legal, el consentiment exprés dels afectats. Ara bé, la comunicació d'aquestes dades als membres del Comitè de Seguretat i Salut no requereix el consentiment en entendre-la habilitada per la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
04/09/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Salut
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi qualitat
Accés dels delegats de prevenció a informació sobre la salut dels treballadors
CNS 43/2014
El dret dels delegats de prevenció d'ésser informats dels "danys a la salut" dels treballadors per a l'exercici de les seves funcions en matèria preventiva comprèn conèixer la mateixa informació que, en aquest sentit, l'empresari està obligat a notificar a l'autoritat laboral a través del comunicat d'accidents de treball. Facilitar-los aquest document amb la identificació del treballador, així com amb altra informació personal relativa a les circumstàncies en què s'ha produït l'accident, podria resultar justificada en atenció a les competències que l'article 36.2.c) de la Llei 31/1995 els reconeix.
24/07/2014
Adequació de les mesures de seguretat aplicables al Projecte VISC + a la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal
CNS 34/2014
Atesa la casuística àmplia i diversa que es pot donar en relació amb els clients potencials. les finalitats previstes, els serveis oferts i els fitxers que serien font d'informació del Projecte VISC+, seria convenient una major claredat i concreció respecte quines finalitats poden justificar l'accés a la informació, per part de quins clients i en quines condicions. Des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat, i pel volum d'informació sensible generada a través de VISC+, es recomana prioritzar els supòsits de cessió de dades prèviament anonimitzades, associades a un codi no identificable o, si és possible, no associades a cap codi, per davant de supòsits de cessió de dades personals de persones identificables que hagin prestat el seu consentiment. També es recomana, entre d'altres, l'adopció d'un model integral de seguretat de la informació per al conjunt del contracte VISC+.
23/07/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Centre sanitari
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENCARREGAT TRACTAMENT
- ENTITATS
- Administració pública
- Centre sanitari
- MESURES SEGURETAT
- OBLIGACIONS
- Avaluació impacte
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat històrica, científica o estadística
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Informe en relació amb l'Avantprojecte de llei de formació i qualificació professional de Catalunya
PD 8/2014
23/07/2014
Accés de l'entitat que gestiona lloguers d'habitatges a informació de les persones llogateres
CNS 37/2014
La comunicació, per part de l'Ajuntament a una entitat pública que gestiona lloguers d'habitatges, d'informació relativa a les persones llogateres que incompleixen reiteradament el pagament de les quotes de lloguer, requereix, a manca d'altra habilitació legal, el consentiment de les persones titulars de les dades, que haurà de ser exprés en el cas que es comuniquin dades especialment protegides (article 7 LOPD).
18/07/2014
Comunicació de dades des dels serveis socials de l'Ajuntament al Centre d'Atenció Primària del municipi
CNS 32/2014
Pot existir suficient cobertura legal per comunicar al CAP determinades dades de les persones ateses als serveis socials de l'Ajuntament, en base a la necessària coordinació prevista legalment entre ambdós (CAP i Ajuntament), en el context de la prevenció de situacions de dependència. Atesa l'habilitació legal de l'article 41.3 de la Llei 15/1990, no resultaria contrari a la normativa de protecció de dades que l'Ajuntament comuniqués al CAP l'existència d'un expedient en relació amb una determinada persona atesa pel CAP, sempre que la coordinació entre serveis ho requereixi, incloent la identificació del tècnic social que gestiona l'expedient, i que es comuniqui, només, la informació de l'expedient que pugui tenir repercussió en la prestació de l'atenció sanitària que el CAP ha de donar a l'afectat.
19/06/2014
Adequació del Protocol d'actuació d'un diari oficial a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 33/2014
Es valora positivament l'elaboració d'un Protocol d'actuació en relació amb la publicació de dades personals en un diari oficial, en la mesura que pretén garantir el compliment del principi de qualitat en aquest àmbit, si bé es recomana incorporar-hi alguna directriu addicional relacionada amb la limitació temporal de la informació personal publicada al diari oficial i amb les actuacions a seguir en cas d'exercici dels drets d'habeas data pels afectats.
16/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades identificatives
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS HABEAS DATA
- Condicions exercici
- Dret accés
- Dret oposició
- Dret rectificació
- Dret supressió
- FONTS ACCESSIBLES
- PRINCIPIS
- Conservació
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Exactitud
- Proporcionalitat
- RESPONSABLE TRACTAMENT
- TRANSPARÈNCIA
Accés d'un regidor a determinats expedients sancionadors municipals en matèria de trànsit
CNS 30/2014
L'accés d'un regidor a la informació continguda en els annexos d'un decret d'Alcaldia relatius a expedients sancionadors concrets sobre infraccions administratives pot quedar emparat pel dret dels regidors a consultar, per a l'exercici de les seves funcions, la documentació de què disposa l'Ajuntament, independentment de la seva condició o no de membre de l'equip de govern. Atesa la pluralitat d'expedients afectats per la consulta i el caràcter especialment protegit de la informació que s'hi conté, l'accés s'ha de donar sense incloure dades que permetin identificar les persones afectades, quan la finalitat de l'accés es pugui assolir sense incloure aquest tipus de dades. L'accés a les dades de caràcter personal s'ha de sotmetre al principi de finalitat, segons el qual les dades només es poden utilitzar per al compliment de la finalitat determinada, explícita i legítima que ha generat l'accés a les dades, en aquest cas, el necessari desenvolupament de les funcions que corresponen als regidors que fan la sol·licitud d'informació i es regeix pel deure de secret, en els termes de l'article 10 de la LOPD, i la resta de normativa aplicable.
11/06/2014
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Regidors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Deure secret
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
- Regidors
Adequació del model de consentiment informat d'un centre d'estudis epidemiològics a la normativa de protecció de dades de caràcter personal
CNS 26/2014
Es valora positivament la formalització de l'obtenció del consentiment dels pacients que participen en un estudi a través del Full de consentiment, sens perjudici que caldria puntualitzar que la cessió de les "dades clíniques i del tractament" al Centre d'estudis, es limitarà, només, a les que siguin rellevants als efectes de l'estudi (article 4 LOPD); que es recomana identificar el centre hospitalari responsable que sol·licita el consentiment al pacient; que seria convenient recollir el DNI del pacient o el CIP, etc, per tal d'evitar confusions entre diverses persones amb els mateixos nom i cognoms; i que caldria informar sobre la possibilitat de revocar el consentiment i sobre la possibilitat d'exercir els drets ARCO en relació amb les dades tractades en fitxers del Centre d'estudis.
21/05/2014
Accés de treballadors municipals a dades de salut d'un altre treballador en un conflicte laboral
CNS 17/2014
L'ajuntament no pot facilitar als seus treballadors còpia d'un informe sobre una possible situació d'assetjament psicològic si aquest forma part d'una informació reservada realitzada com a pas previ a l'acord d'incoació d'un expedient disciplinari. Si aquesta informació reservada s'ha incorporat en un procediment que es troba en tràmit, l'accés a l'informe haurà de limitar-se a les persones que tinguin la condició d'interessats en el dit procediment i, de tractar-se d'un procediment ja finalitzat, l'accés haurà de limitar-se a la pesona titular de la informació personal que hi pugui constar.
01/04/2014
Total de pàgines: 32