S'han trobat 320 resultats amb els descriptors Dades sensibles
Informe en relació amb el Projecte de Decret que modifica el Decret 67/2010, de 25 de maig, pel qual es regula el sistema de notificació de malalties de declaració obligatòria i brots epidèmics al Departament de Salut
PD 3/2014
01/04/2014
Accés de la persona denunciada per maltractaments a dades de la persona denunciant en un expedient en matèria de protecció dels infants i adolescents
CNS 16/2014
D'acord amb la Llei 14/2010, cal preservar la confidencialitat de la persona que ha posat en coneixement de l'administració competent l'existència d'una situació de risc. Això inclou no només l'eliminació de les dades identificatives de la persona que ha fet la comunicació, sinó també la restricció de l'accés a aquelles altres informacions que la poden fer identificable de forma indirecta.
10/03/2014
Cessió a l'Ajuntament de dades dels usuaris dels serveis socials del Consell Comarcal amb la finalitat de realitzar activitats complementàries de suport social al municipi
CNS 13/2014
El Consell Comarcal estaria habilitat per a comunicar les dades de les persones titulars d'expedients de serveis socials a l'Ajuntament de la seva comarca que li demani, si compta amb el consentiment dels titulars de les dades, d'acord amb l'article 11.1 LOPD. El consentiment ha de ser exprés si en la comunicació hi ha dades sensibles (art. 7 LOPD). L'autorització de la persona titular de l'expedient de serveis socials, pot incloure també la comunicació d'informació que, tot i fer referència a terceres persones, formi part de l'expedient, en la mesura que es tracti d'informació que indirectament faci referència a la persona que l'autoritza.
05/03/2014
- ÀMBIT SECTORIAL
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Consell comarcal
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- DRETS HABEAS DATA
- Dret informació
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Consell comarcal
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
Informe en relació amb el Projecte de decret del dret a conèixer els orígens biològics
PD 1/2014
27/02/2014
Accés a dades de les històries clíniques generades pels tractaments de reproducció assistida
CNS 3/2014
Les dades referides als membres d'una parella que es sotmet a un tractament de reproducció assistida són dades protegides per l'LOPD. L'home que és parella de la dona que consta com a titular de la HC en centres de reproducció assistida, té dret d'accés a les dades pròpies (LOPD, la legislació sanitària Llei 14/2006). L'accés per part d'un dels membres de la parella a les dades de l'altre membre, contingudes en documents compartits, és una cessió (article 11 de l'LOPD), de manera que, a manca del consentiment exprés del titular, caldria eliminar del dit document les dades que són titularitat de l'altre membre de la parella, sens perjudici de determinats accessos habilitats. Les dades relatives als preembrions poden considerar-se informació titularitat dels dos membres de la parella, de manera que ambdós tindrien dret d'accés als documents que contenen aquesta informació.
26/02/2014
Utilització de drones amb finalitats civils o comercials
CNS 58/2013
La utilització de "drones" amb finalitats civils o comercials, en la mesura en què no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais púbics, la captació només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries en esdeveniments públics i que, si es tracta d'un espai tancat, tret que les imatges també apareguin com a merament accesòries en esdeveniments públics, es requerirà el consentiment, el qual haurà de ser exprés i per escrit, si la captació té lloc en espais que, per la seva naturalesa o caracteristiques, podria comportar revelar dades especialment protegides. Per la seva part, la utilització de "drones" en el marc de la vida privada o familiar restarà exclòs de la LOPD.
18/12/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Smart cities
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Universitats
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Possibilitat de realitzar pràctiques de pilotatge de "drones" en espais públics i privats
CNS 54/2013
La realització de pràctiques de pilotatge amb "drones" per diferents indrets d'un municipi, en la mesura en que no comporti la captació i l'enregistrament d'imatges de persones físiques "identificades o identificables", no es trobaria sotmesa al règim establert a la LOPD. Ara bé, en cas de produir-se aquesta captació d'imatges caldrà tenir en compte que, si es tracta d'espais públics, només resultaria conforme amb la LOPD si les imatges apareixen com a merament accessòries, i que, si es tracta de l'interior de l'església del municipi, requerirà comptar amb el consentiment exprés i per escrit dels afectats. En qualsevol cas, les imatges només es podran conservar pel període de temps estrictament necessari per donar compliment a la finalitat pretesa.
12/11/2013
- AUTORITATS PROTECCIÓ DADES
- Autoritat Catalana Protecció Dades
- Àmbit actuació
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades religió o creences
- Imatge
- Veu
- DRETS FONAMENTALS
- Drets honor, intimitat i propia imatge
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
Adequació a la normativa de protecció de dades de caràcter personal de la recollida de dades a través del web "dretadecidir.cat" i del fitxer "Adhesions a propostes impulsades pel Govern de la Generalitat"
CNS 38/2013
La normativa de protecció de dades de caràcter personal no és d'aplicació a la recollida de dades d'adhesions d'entitats al Pacte Nacional pel Dret a Decidir que es duu a terme a través de la pàgina "dretadecidir.cat", en la mesura que no consta que es recullin dades de persones físiques. El projecte d'Ordre de creació del fitxer "Adhesions a propostes impulsades pel Govern de la Generalitat", preveu expressament que no es recolliran dades sobre la ideologia de les persones que hi participin.
01/08/2013
Cessió de dades d'un Consorci hospitalari a un Ajuntament en matèria de protecció de menors
CNS 26/2013
Diverses habilitacions legitimen la comunicació de dades del menor, incloent també dades dels pares o tutors, entre d'altres, de salut, del Consorci Hospitalari a l'Ajuntament, per al compliment de les competències municipals en matèria de protecció de menors, sense consentiment dels afectats. Només es poden comunicar les dades que puguin resultar pertinents i rellevants en cada cas, per a la concreta situació de risc en què es trobi un menor, o per a la concreta intervenció de l'Ajuntament. La comunicació de dades a les autoritats judicials pot estar habilitada per l'article 11.2.d) de la LOPD, mentre que la comunicació de dades a la DGAIA pot estar habilitada per l'article 21 de la LOPD i l'article 24.2 de la Llei 14/2010.
03/05/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Accés d'un regidor a expedients de concessions d'ajuts escolars
CNS 23/2013
Les sol·licituds d'ajut d'escolarització i de menjador, així com la valoració corresponent, poden incloure informació sensible i/o que pot generar perfils de les persones afectades. Això, juntament amb l'elevat nombre de persones afectades, incloent menors d'edat, porta a considerar que l'accés general del regidor a totes les sol·licituds i valoracions no sembla prou justificat, des de la perspectiva dels principis de qualitat i de finalitat (article 4 LOPD), sens perjudici d'un accés parclal a determinades dades, o d'un accés de forma agregada.
19/04/2013
Total de pàgines: 32