S'han trobat 832 resultats amb els descriptors CONCEPTE DADA PERSONAL
Informe en relació amb el Projecte de Decret sobre la pesca-turisme i el turisme pesquer i aqüícola en aigües marítimes i continentals de Catalunya
PD 12/2012
24/05/2012
Comunicació d'informació dissociada per realitzar un estudi per controlar l'absentisme laboral
CNS 21/2012
La comunicació d’informació personal dels empleats públics des de diverses administracions públiques a un grup de recerca de manera agregada o dissociada, per tal que aquest dugui a terme un estudi sobre l’absentisme, no requereix comptar amb el consentiment previ dels afectats. D’altra banda, el tractament de les seves dades de salut amb la finalitat de controlar l’absentisme laboral només seria possible, a manca d’habilitació legal, si es compta amb el consentiment exprés, lliure, inequívoc, específic i informat dels treballadors. Si es disposa d’aquest consentiment, la comunicació de determinades dades al servei mèdic que contracti l’administració no tindrà consideració de cessió si l’accés és necessari per dur a terme la prestació del servei i es compta amb un contracte d’encarregat.
14/05/2012
Gestió mecanitzada de les consultes, queixes i suggeriments efectuades pels ciutadans
CNS 19/2012
La gestió mecanitzada de consultes, queixes i suggeriments dels ciutadans per part de l’ajuntament, en la mesura que comporta el tractament de dades personals, l’obliga a donar compliment als principis i obligacions establerts en la normativa de protecció de dades personals.
02/05/2012
Comunicació de les dades dels treballadors adscrits a una empresa municipal a una altra administració pública
CNS 13/2012
D’acord amb les competències que la legislació vigent en matèria d’aigües li atribueix, l’empresa pública pot requerir a un ajuntament la informació dels treballadors adscrits al seu sistema de sanejament que sigui necessària per a la preparació i el lliurament del fons d’explotació per a l’any 2011. L’accés amb aquesta finalitat però es podria veure satisfet amb un certificat del cost del personal adscrit a l’EDAR, identificat per categories, o fins i tot amb codis identificatius no desxifrables per tercers, sense incloure-hi dades identificatives. En cas que l’empresa pública sol·liciti les dades per a l’exercici de les funcions de control que li atribueix el Decret legislatiu 3/2002, pel qual s’aprova el Text refós de la llei de finances públiques, pot accedir a la informació necessària per a dur a terme aquesta funció, si bé de manera proporcionada a la finalitat perseguida amb la inspecció, sense que en cap cas pugui dur-se a terme un accés indiscriminat a tota la informació personal dels treballadors.
27/04/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Subvencions
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades anonimitzades
- Dades sensibles
- Dades salut
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Empresa pública
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Principi licitud
- Consentiment
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Informe en relació amb el Projecte d'Ordre d'estructuració del sistema català de qualitat turística
PD 9/2012
27/04/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors al Comitè de Personal
CNS 14/2012
S’analitzen diversos supòsits de comunicació de dades (article 11 de la LOPD) a l’òrgan de representació dels treballadors, en concret, dades de la còpia bàsica dels contractes, de les hores extraordinàries, dels documents TC-1 i TC-2, del quadre de retribucions, així com informació continguda en els pressupostos municipals. S’especifica que, en cas que l’Ajuntament no comuniqui dades personals de treballadors a l’òrgan de representació en el context de l’exercici de la llibertat sindical, quan es disposa del consentiment o quan hi ha la suficient habilitació, aquest òrgan podrà exercir, si escau, les accions legals que prevegi la normativa que regula l’exercici dels drets sindicals o altra normativa que prevegi el règim d’accés i la publicitat de determinada informació municipal. També, si escau, es podran presentar els corresponents recursos administratius o contenciosos, en relació amb la informació relativa als treballadors sotmesos al dret administratiu.
10/04/2012
Confidencialitat de les contrasenyes de correu electrònic
CNS 15/2012
L’adreça de correu electrònic i la resta d’informació personal que es pot contenir en els correus electrònics són dades de caràcter personal i el seu tractament es sotmet a la LOPD. El sistema de canvi de contrasenyes de correu electrònic corporatiu utilitzat per l’Ajuntament no s’ajusta a les exigències de la LOPD i el RLOPD, ja que no permet assegurar el correcte compliment de les mesures de seguretat aplicables, en concret, en relació amb la necessària confidencialitat de les contrasenyes. Cal que l’Ajuntament revisi el procediment d’assignació, distribució i emmagatzematge de contrasenyes actual, per tal de garantir-ne la necessària confidencialitat i la integritat, assegurant així el correcte compliment de les mesures de seguretat (especialment, els articles 91 i 93 del RLOPD), i fer-ho constar adequadament al document de seguretat (article 88 del RLOPD).
10/04/2012
Adeqüació d'un projecte sobre violència domèstica i de gènere a la normativa de protecció de dades
CNS 8/2012
En el projecte de Registre de víctimes de violència domèstica i de gènere analitzat, es fa necessari concretar exactament quins són els intervinents en el Projecte, definir i concretar les finalitats a complir, en connexió amb el marc normatiu sectorial concret que habilita el tractament de dades per a cada intervinent, així com revisar quines dades ha de tractar cada intervinent i concretar el mecanisme d’obtenció de dades, entre d’altres qüestions. Cal revisar i concretar la definició dels fluxos informatius que es preveu fer. Es recomana que es revisi el contingut del formulari de prestació del consentiment i de compliment del deure d’informació, i que s’analitzi les repercussions que per al Projecte pot tenir el desenvolupament d’altres sistemes d’informació sobre violència domèstica i de gènere. També es fa avinent que el contingut del fitxer que l’Ajuntament ha creat, ha de ser coherent amb el contingut del Projecte.
20/03/2012
Comunicació per part d'un ajuntament de dades personals dels treballadors a les seccions sindicals
CNS 2/2012
En relació amb els diversos supòsits de comunicació de dades plantejats, i partint del règim de comunicació de dades segons el qual és necessari el consentiment dels titulars a menys que la cessió estigui prevista en una llei (article 11 de la LOPD), s’analitzen les possibles habilitacions legals en base a les previsions de la normativa aplicable i dels principis de la protecció de dades. En el casos en què és necessari el consentiment per manca d’habilitacions legals que permetin la comunicació, es fa avinent que aquest ha de ser exprés en relació amb les dades sensibles (article 7 de la LOPD). També s’analitza la pertinença, en diversos supòsits i en funció de la informació sol·licitada, de l’alternativa de substituir el nom i cognoms del treballador concret per una codificació numèrica. Tot això, sens perjudici de la comunicació de dades de forma genèrica i no individualitzada, sense fer identificables els treballadors o funcionaris afectats.
24/02/2012
- ÀMBIT SECTORIAL
- Laboral
- Representants treballadors
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Representants treballadors
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades salut
- Infraccions penals administratives
- Dades treballadors
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
Ús del correu electrònic corporatiu per part de les seccions sindicals
CNS 7/2012
Respecte l’ús per les Seccions sindicals del correu electrònic corporatiu per enviar informació als treballadors, la LOLS conté habilitació suficient perquè les Seccions sindicals amb representació a l’Ajuntament adrecin informació als treballadors, independentment de que estiguin afiliats o de si desitgen rebre la informació, sempre que la informació sigui de naturalesa sindical i laboral. Això, sens perjudici de l’exercici del dret d’oposició per part dels treballadors.
24/02/2012
Total de pàgines: 84