S'han trobat 23 resultats amb els descriptors Jutges i tribunals
Cessió de dades d'un advocat col·legiat a un jutjat
CNS 37/2017
El lliurament del número d’identificació fiscal d’un col·legiat per part d'un Il·lustre Col·legi d’Advocats a un Jutjat constitueix una comunicació de dades que ha de subjectar-se al que estableix l’art. 11 de la LOPD. Aquesta comunicació a requeriment d’un Jutge per a la l’exercici de les funcions que té atribuïdes, s’adequa a la normativa de protecció de dades, ja que té l’habilitació legal a l’article 11.2.d) de l’ LOPD i a l’article 17.1 de l’LOPJ.
24/07/2017
Comunicació de dades relatives a una queixa sobre un procés d'inscripció a activitats d'una instal·lació esportiva municipal
IP 23/2017
S'arxiva la denúncia atès que amb la remissió de dades personals al Síndic s'atenia un requeriment d'aquesta institució amb motiu de la queixa de la persona aquí denunciant, de manera que estaria habilitat per l'art. 11.2.d) LOPD. Pel que fa a la denúncia sobre la suposada revelació de dades a terceres persones no autoritzades, no consta que s'hagués dut a terme tal revelació i per tant s'arxiva en base a la presumpció de no-existència de responsabilitat.
23/06/2017
Cessió de dades des d'un centre sanitari als metges d'empresa de pacients que treballen en feines que podrien implicar un alt risc per a la seguretat de terceres persones
CNS 16/2017
A la vista la normativa, no hi ha habilitació legal per a la cessió de dades de pacients amb consum actiu de substàncies addictives i amb una professió de risc per a tercers, des de l’Hospital que atén el pacient a l’empresa en què treballa. El deure de denúncia (art. 262 LECrim) habilita la comunicació als jutjats i tribunals o al Ministeri Fiscal de fets que poden ser constitutius de delictes públics, i no a la denúncia de meres sospites, fets o circumstàncies que podrien influir en la futura comissió d’algun delicte o d’altres situacions de risc. No es desprèn de la normativa (LOPD, CP i LECrim) que el jutge pugui habilitar, a través d’una dispensa puntual i per a casos concrets, la comunicació de dades del pacient atès a l’Hospital, a l’empresa, a manca del consentiment exprés de l’afectat o d’una habilitació suficient en normes amb rang legal.
07/04/2017
Comunicació de dades de persones en situacions de risc d'exclusió social per part dels òrgans judicials als serveis socials municipals
CNS 55/2015
Els òrgans judicials poden requerir la col·laboració dels serveis socials competents quan, durant la tramitació dels procediments d'execució hipotecària o de desnonament per impagament de lloguer, tinguin indicis raonables de que la persona demandada i llur unitat familiar es troben en situació d'especial vulnerabilitat o risc d'exclusió social, als efectes de dur a terme el desnonament. A tal efecte, poden cedir als serveis socials la identitat, el domicili i la situació derivada del procés judicial en què puguin trobar-se els afectats, en ser un tractament de dades necessari per al compliment de la missió d'interès públic que la Llei 12/2007 atribueix als serveis socials.
19/11/2015
Comunicació de dades de pacients per atendre requeriments judicials
CNS 56/2014
Analitzades les funcions que la legislació vigent atribueix al CatSalut, es considera possible que un jutjat vehiculi a través d'aquest ens els requeriments d'informació als diferents centres i establiments de protecció de la salut i d'atenció sanitària i sòciosanitària de Catalunya en aquells supòsits en què es desconegui quin d'aquests centres que l'integren disposa de la informació que requereix per a la investigació judicial de què es tracti. La cessió d'aquesta informació per part de l'Hospital en aquests casos podria entendre's habilitada per les previsions de la Llei 41/2002 i, per tant, conforme amb l'article 7.3 de la LOPD.
14/11/2014
Deure d'informació i recollida del consentiment en fitxers per a la gestió de processos judicials
CNS 30/2013
Atès que la la llei atribueix l'assessorament en dret i la representació i defensa de l'Administració de la Generalitat davant els jutjats i tribunals al Gabinet Jurídic, pot ser suficient el compliment del deure d'informació i la recollida del consentiment per part del departament que ha recollit la informació i l'ha tramés al Gabinet Jurídic que introdueix aquesta informació a les seves bases de dades, sense que hagi de complir amb els requeriments de la LOPD, sempre que no s'alteri la finalitat per a la qual va ser recollida la informació. En el cas que la informació que s'incorpori a les bases de dades del Gabinet Jurídic provingui dels jutjats i tribunals, ateses les previsions d'aquesta comunicació per les corresponents legislacions processals per tal de fer efectiu el dret de defensa, tampoc resulta necessari que el Gabinet Jurídic compleixi amb el deure d'informació, ni que reculli el consentiment respecte les dades aportades al plet per les altres parts.
17/06/2013
Cessió de dades d'un Consorci hospitalari a un Ajuntament en matèria de protecció de menors
CNS 26/2013
Diverses habilitacions legitimen la comunicació de dades del menor, incloent també dades dels pares o tutors, entre d'altres, de salut, del Consorci Hospitalari a l'Ajuntament, per al compliment de les competències municipals en matèria de protecció de menors, sense consentiment dels afectats. Només es poden comunicar les dades que puguin resultar pertinents i rellevants en cada cas, per a la concreta situació de risc en què es trobi un menor, o per a la concreta intervenció de l'Ajuntament. La comunicació de dades a les autoritats judicials pot estar habilitada per l'article 11.2.d) de la LOPD, mentre que la comunicació de dades a la DGAIA pot estar habilitada per l'article 21 de la LOPD i l'article 24.2 de la Llei 14/2010.
03/05/2013
- ÀMBIT SECTORIAL
- Salut
- Història clínica
- Serveis socials
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades menor
- Dades sensibles
- Dades salut
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració autonòmica
- Administració local
- Ajuntament
- Centre sanitari
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- TRANSPARÈNCIA
- Dret accés informació
Cessió per part d'un Col·legi professional als Jutjats i Tribunals del llistat de col·legiats inhabilitats professionalment
CNS 43/2012
El Col·legi disposa de suficient habilitació legal per comunicar el llistat de col·legiats inhabilitats al TSJC, sense haver de disposar del consentiment dels afectats. Cal tenir en compte les exigències derivades del principi de qualitat i, si escau, regular els fitxers corresponents. Es recomana que s’estudiï la possibilitat de donar accés als jutjats de Catalunya a la informació dels col·legiats disponible a la finestreta única, específicament, la relativa a la “situació d’habilitació professional” (article 10 de la Llei 2/1974).
02/10/2012
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Jutges i tribunals
- CONCEPTE DADA PERSONAL
- Dades sensibles
- Dades sensibles
- Infraccions penals administratives
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració corporativa
- Col·legis professionals
- Poder judicial
- PRINCIPIS
- Principi qualitat
- REGISTRE PROTECCIÓ DADES CATALUNYA
- Inscripció fitxers
Comunicació de dades del Registre de Població de Catalunya a altres administracions
CNS 38/2012
La Llei 23/1998, de 30 de desembre, d’Estadística de Catalunya habilita la cessió, sense consentiment, de la dada domicili del Registre de Població de Catalunya a una altra administració pública per a l’exercici de les competències legalment atribuïdes i per assumptes en què el domicili resulti rellevant, així com a la policia local d’un municipi quan el seu coneixement és necessari per a l’exercici de les funcions de policia administrativa atribuïdes per llei. La seva cessió, sense consentiment, a la policia local amb finalitats policials resta habilitada per l’article 22.2 de la LOPD, sempre que s’efectuï de manera individualitzada i s’acrediti que és necessària per a la prevenció d’un perill real per a la seguretat pública o per a la repressió d’infraccions penals.
27/07/2012
Accés per part de diversos serveis municipals al Padró Municipal d'Habitants
CNS 35/2011
L'accés a les dades personals del Padró Municipal d'Habitants per part de les diferents unitats administratives o òrgans administratius d'un mateix ajuntament, inclosa la Policia Local, no constitueix pròpiament una cessió de dades, atès que formen part de la mateixa persona jurídica. Aquest accés però, només serà possible si la finalitat per la qual se sol·licita resulta compatible amb la finalitat principal del Padró, com ara, quan sigui necessari per a l'exercici de les competències que la legislació de règim local atribueix als ajuntaments i exclusivament per assumptes en què la dada residència o domicili resulta rellevant.
18/11/2011
- ÀMBIT SECTORIAL
- Padró municipal habitants
- CESSIÓ O COMUNICACIÓ DE DADES
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- Forces i Cossos Seguretat
- Jutges i tribunals
- ENTITATS
- Administració pública
- Administració local
- Ajuntament
- MESURES SEGURETAT
- PRINCIPIS
- Principi finalitat
- Finalitat policial
- Principi qualitat
- Proporcionalitat
Total de pàgines: 3